Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: با هدف تداوم حمایت و پشتیبانی نظام بانکی از فعالان اقتصادی و توسعه کسب و کار و فعالیتهای شفاف در کشور یکی از اقدمات بر زمین مانده و بسیار مهم بانک مرکزی، برای جلوگیری از پولشویی و سفته‌بازی، اعمال نظارت موثر و مبتنی بر اصول بانکداری مدرن، بر حجم، دلیل و ذینفعان تراکنش‌های پولی در شبکه بانکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اعمال موفق کنترلهای لازم در تراکنش از طریق پوزهای بانکی، محدودیت پشت‌نویسی چکهای تضمینی، تعیین سقف برای تراکنشهای غیرحضوری بین‌بانکی(ساتنا) و درون بانکی، دیروز و در ادامه اقدامات اصلاحی برای مبارزه با پولشویی، تصمیم بانک مرکزی، مبنی بر ضرورت ارائه اسناد مثبته برای انتقال وجوه بیش از یک میلیارد تومان در درون بانکی و بین‌بانکی(ساتنا) را به کلیه بانکها ابلاع کردم. این اقدامات، جهت ساماندهی نقل و انتقالات پولی و نظارت کامل بر چرخه ریال ادامه خواهد یافت.

در هیج کشوری مقام ناظر بانکی اجازه نمی‌دهد که نقل و انتقال بانکی، بدون مستندات و اطلاع بانک از مبداء و مقصد و دلیل انتقال وجوه و ذینفعان، انجام گیرد. قدم بعدی بانک مرکزی، جداسازی حسابهای شخصی و تجاری است. با تشدید نظارت، درجه توفیق سیاست پولی هم بهبود خواهد یافت.

اظهارات رئیس بانک مرکزی درباره سرنوشت نرخ سود بانکی، قیمت دلار و عملیات بازار باز کد خبر 481024 برچسب‌ها بانک بانک مرکزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بانک بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست فرهنگیان بر نظارت به موضوع نقل و انتقال

به گزارش سرویس شهروندخبرنگار خبرگزاری صداوسیما ،تعداد زیادی از فرهنگیان هر سال به علت‌های مختلف مانند تغییر محل زندگی، ازدواج، انتقال اجباری پدر یا همسر به دنبال گرفتن انتقالی موقت یا دائم از محل کار خودشون هستند.

 برخی از فرهنگیان خصوصا بانوان فرهنگی درباره نقل و انتقالات با مشکلاتی مواجه هستند و خواستار رسیدگی مسئولان شدند .

شهروند خبرنگار ما می‌گوید بعد از ۱۵ سال خدمت در پاکدشت خواستار انتقال به محل زندگی خود در تهران است ولی تاکنون با درخواستش موافقت نشده است.

بنا بر اعلام  آموزش و پرورش، مشمولان انتقال فرهنگیان باید دارای شرایطی که آموزش و پرورش و ستاد اجرایی آن تصویب کرده است باشند .

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

فرهنگیان زیادی برای تدریس به شهرستان‌های اطراف تهران از جمله پاکدشت می‌روند و هرساله درخواست جابجایی به شهر تهران دارند و در سامانه نقل و انتقال ثبت نام می‌کنند اما با انتقالی آنها به خاطر کمبود نیرو در مبدا موافقت نمی‌شود در حالی که در شهر تهران کمبود معلم داریم و متاسفانه این کمبود نیرو با جذب نیروهای از استان‌های مختلف تامین می‌شود در حالی که می‌توانند نیروها را ساماندهی کنند.
من معلم مقطع ابتدایی هستم و ۱۵ سال است که  از تهران پاکدشت می‌روم، لطفا ابن موضوع را پیگیری کنید. 

 

 

دیگر خبرها

  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • دریافت وام ۳۰۰ میلیونی با نصب همراه بانک رسالت ایفون
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • درخواست فرهنگیان بر نظارت به موضوع نقل و انتقال
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند
  • دریافت متن آهنگ‌ها در اسپاتیفای پولی می‌شود
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد