Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین روز از کنفرانس ملی توسعه سرمایه انسانی با حضور ایرج سلطانی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

سلطانی در این کنفرانس با اشاره به مباحث استفاده از فنون و ابزار‌های لازم برای مربیگری گفت: توانمندسازی با ۴ عنوان «می‌خواهم»، «می‌توانم»، «انجام می‌دهم» و «هستم» شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به روش‌های توانمندسازی توسعه سرمایه انسانی اظهار کرد: اولین روش در توانمندسازی توسعه نیروی انسانی، شکست مولد یعنی یادگیری از خطا است که باید منجر به بهبود وضعیت شود؛ چرا که بر حسب اعتقاد ما، بزرگترین عامل پیشرفت انسان‌ها موفقیت است و شکست مولد در بسیاری از موارد، بهتر از موفقیت نامولد است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ادامه داد: در مراحل دیگر توانمندسازی توسعه نیروی انسانی می‌توان به یادگیری تصمیم، تحریک، فعالیت و مربی‌گری اشاره کرد.

سلطانی درباره ارتباط و نقش مربی‌گری در افزایش توسعه نیروی انسانی گفت: مدیران سازمان از ۵۰ تا ۷۰ درصد رفتار‌های خود را در افزایش توسعه نیروی انسانی به کار می‌گیرند و با تأثیر پذیری از این نیرو‌ها عملکرد مؤثری را ارائه می‌دهند.

او افزود: همه اقشار مانند ورزشکاران و انسان‌های بزرگ در دنیا تأثیر زیادی در توسعه سرمایه انسانی دارند و تقریبا ۷۰ درصد از شرکت‌های بزرگ جهانی از مربی‌گران در توسعه سرمایه انسانی استفاده می‌کنند.

 سوالات دانشجویی را در  میز دانشگاه مطرح کنید

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تصریح کرد: ۱۰ درصد توانمندسازی و آموزش‌های رسمی، ۲۰ درصد از طریق بازخورد و ۷۰ درصد از طریق تفویض اختیار و مربی‌گری شامل می‌شود که به عنوان قانون ۱۰/۲۰/۷۰ در توسعه عملکرد رهبران شناخته شده است.

سلطانی افزود: نکته مهم دیگر در مربی‌گری، باور کردن و دوست داشتن آدم‌هاست. مربی‌گری یعنی رساندن افراد به بالاترین سطح درجه و اوج شایستگی که با علم و صبر زیاد خود آن را به دیگران یاد می‌دهند.

او درباره مراحل اجرایی مدل مربی‌گری گفت: مرحله اول مدل مربی‌گری برنامه‌ریزی برای اجرا است که به تدوین کتابچه‌ها، تدوین ابزارها، تمرینات، کار‌های عملی، بازی‌های آموزشی، فیلم‌ها و کلیپ‌های مرتبط با این موضوعات تقسیم‌بندی می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد با اشاره به برخی از آزمون‌های مورد استفاده در مربی‌گری بیان کرد: مرحله مقدماتی برنامه اجرایی، مربی‌گری شامل ۸ هفته برای هر گروه  آموزشی است که آزمون‌های آن با ارزیابی سبک‌های یادگیری، آزمون ارزیابی کارکرد‌های مغز، ارزیابی دام‌های ذهنی، تمرین شناخت علایق دیگران و تمرین اصلاح قضاوت نسبت به دیگران تقسیم بندی می‌شود.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه نیروی انسانی دانشگاه آزاد کنفرانس بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، آذر رشیدی در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی در سه‌شنبه‌های امید که امروز در منطقه رضویه برگزار شد، اظهار داشت: 80 درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش اموزان بانیازهای ویژه است.

وی بیان کرد: پیش‌دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش‌آموزان آن استعدادهای نهفته استثنا دارند و این استعدادهای نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعدادها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش‌آموزان خواهند شد.

رشیدی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموز با نیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل باز نماند.

وی گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیازهای ویژه با آموزش های خاص و معلمین متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

مدرسه‌سازی صدقه جاریه است

جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند و قابل ستایش عنوان کرد و اظهار داشت: این باقیات و صالحات افراد خیر است که یادگارهایی معنوی به جای می‌گذارند.

وی با تاکید بر اینکه در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، افزود: مدرسه جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که مدرسه نه تنها یک مکان، بلکه بنایی رفیع با جایگاهی بلند است. از مدرسه آینده یک سرزمین ساخته می‌شود و خیرین به عنوان معماران مهربانی که امروز به پاس تکریم آنها جمع شده‌ایم، به نسل امروز و فردا آموخته‌اند که بخشنده بودن، بیش از آن که تمکن مالی بخواهد قلب بزرگ و دل عاشق می‌طلبد.

روحانی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه‌های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است، فراهم می‌سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت 800 متر و با زیربنای 250 متر مربع به ارزش بالغ بر 3 میلیارد تومان با مشارکت نیک‌اندیش بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

گفتنی است، زمین آموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • تنگناهای اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار