Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:21:59 GMT

محفل صبح فاطمی با سلیمانی در مشهد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۳۳۳۰

محفل صبح فاطمی با سلیمانی در مشهد برگزار شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این ویژه برنامه که با حضور خانواده‌های ۵۰ شهید مدافع حرم در کتابخانه مرکزی مشهد برگزار شد گفت: سبک زندگی در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مورد توجه است و هیچ سبک بهتر و ورشنتر از سبک زندگی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم نیست.
حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: دنیا در برابر عظمت این سردار شهید اسلام سر تعظیم فرود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کمتر کتابی در حوزه شهدای مدافع حرم وجود دارد این درحالی است  که هر چقدر در حوزه سیره شهدای مدافع حرم کار شود، کم است.
وی گفت: زندگی مومنانه نیاز به تفسیر دارد و بهترین تفسیر، زندگی شهدای مدافع حرم است که باید با نشر آثار و سبک سیره زندگی شهدا این انقلاب را حفظ کنیم تا به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) متصل شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: باید خاطرات شهدا و سیره آنها سینه به سینه و نسل  به نسل منتقل شود، سربازان گهواره‌ای امام راحل بزرگ شده‌اند و باید ادامه دهنده راه امام راحل باشند.
مادر شهید اربعین، رضا محمود تقی‌پور نیز در این نشست گفت: شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی برای دین و اسلام راهگشاست.

مرضیه تقی‌پور افزود: شهید تقی پور در حرم حضرت امام حسین (ع) آرزوی شهادت کرده بود و در شب اربعین سال ۹۶ نیز در عملیاتی به شهادت رسید و در دستنوشته‌ای نیز گفته بود "فردا عملیات است و در این عملیات شهید خواهم شد، این آخرین عملیات من است".
وی ادامه داد: زندگی شهدا درس عبرت است و سیره آنها را باید الگوی خود قرار دهیم.
وی گفت: این شهید در آخرین سفر خود به من گفت خداوند را بسیار سپاسگزارم که به من نعمت‌های فراوان داده و اگر قرار باشد در دنیا ۱۰ نفر خوشبخت باشند یکی از آنها من هستم.
تقی پور ادامه داد: برای من جالب بود که شهدا در حالی زندگی و خانواده را گذاشتند و رفتند که خود را از خوشبخت‌ترین‌ها در دنیا می‌دانستند.
خواهر شهید مدافع حرم حمید حسین‌زاده نیز در این نشست گفت: برادرم اوایل سال ۹۳ از من خواست برای اعزامش به سوریه رضایتنامه‌ای بنویسم و به جای مادرم امضا کنم، بردار شهیدم از من خواست که مادرم را نیز راضی کنم.
پری سیما حسین‌زاده افزود: برادرم همیشه می‌گفت شهادت حق من است و به شوق شهادت به میدان می‌رفت.
وی ادامه داد: در سال ۹۶ برادرم با من تماس گرفت و گفت برای زیارت حرم مطهر حضرت زینب (س) به سوریه می‌روم و شاید این آخرین دیدار من باشد که اینگونه نیز شد.
دختر شهید مدافع حرم محمد صدیق رضایی نیز در این نشست گفت: پدرم همیشه می‌گفت طاقت دوری از فرزندانم را ندارم، اما یک عشق بالاتر از خانواده و فرزند در پدرم بود و آن هم عشق به ائمه اطهار (ع) بود.
زهرا رضایی افزود: دوری از پدر برای ما خیلی سخت بود ولی وی همیشه با جملات خود ما را آرام می‌کرد اما در روز ۱۹ فروردین ۹۴ پدرم با خانواده تماس گرفت و از همه حلالیت خواست و این آخرین تماس وی بود.
وی با بیان اینکه پدرش از شهدای جاویدالاثر است، ادامه داد: فیلم شهادت پدرم توسط تکفیری‌ها در اینترنت منتشر شده بود و فهمیدیم پدرم به شهادت رسیده اما هنوز اثری از پیکر پدرم نیست.

وی گفت: مجموعه خاطرات پدرم توسط انتشارات "بوی شهر بهشت" با عنوان" آخرین دیدار" منتشر شده‌ است.
خوانش کتاب، اجرای سرود ویژه سردار سلیمانی و تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه‌های این محفل خاطره‌گویی بود.

برچسب‌ها شهدای مدافع حرم شهدا اداره کل کتابخانه‌ های عمومی خراسان رضوی قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم شهدا اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی قاسم سلیمانی شهدای مدافع حرم شهدا اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه اسمعیلی اظهار کرد: به‌مناسبت سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و یادبود شهدای عملیات ظفرمند «الی بیت‌المقدس»، یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین و حومه برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: همچنین همزمان با این یادواره یاد و خاطره والدین شهدا که طی اردیبهشت ماه سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفتند، گرامی داشته می‌شود.

اسمعیلی گفت: این یادواره، پنج‌شنبه، بیستم اردیبهشت ماه، از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ با حضور مسئولان استانی و مردم شهیدپرور قزوین و خانواده شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره شهدا در گلزار شهدای قزوین حضور می‌یابند و ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های آنان تجدید میثاق می‌بندند.

جهت دانلود پوستر اعلامیه شهدای اردیبهشت ماه در کانال اطلاع‌رسانی یادواره‌های شهدای استان قزوین عضو شوید.

کد خبر 6098358

دیگر خبرها

  • سلیمانی: اخراج رفیعی درست بود؛ بنیادی‌فر قضاوت بی‌نقصی داشت
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • برگزاری نمایشواره شهدای «خان‌طومان» در مازندران
  • برگزاری نمایشواره شهدای خان‌طومان در مازندران
  • عرض ارادت اهالی شعر و ادب به محضر امام صادق(ع) در مشهد مقدس
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران