Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد از آغاز پویش دانش آموزی سیل مهربانی همکلاسی‌ها در کانون‌های دانش آموزی هلال احمر سراسر استان خبر داد. ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، در بسته خبری پیش رو، بخشی از اخبار گوشه و کنار استان یزد گردآوری و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید جواد میرحسینی معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد گفت: در این پویش دانش آموزان عضو کانون دانش آموزی هلال احمر استان یزد همراه با دیگر اعضای تشکل‌های دانش آموزی به یاری مردم، کودکان ودانش آموزان مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان با هدف جمع آوری کمک‌های نقدی جهت ساخت مدرسه و همچنین کمک‌های غیر نقدی مانند لوازم تحصیلی می شتابند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد از کلیه خانواده هایی که تمایل به مشارکت فرزندان دانش آموزشان در این پویش بشردوستانه را دارند دعوت بعمل آورده تا گام بزرگی برای خدمت به همسن و سالانشان در استان سیستان و بلوچستان داشته باشند.

میلیون تومان برای ارائه خدمات فرهنگی مددجویان میبدی هزینه شد

رئیس کمیته امداد میبد گفت: در 9 ماهه سال جاری 88 میلیون تومان برای ارائه خدمات فرهنگی به جامعه هدف تحت حمایت هزینه شد.

حسین زین‌الدینی، رئیس کمیته امداد شهرستان میبد با اشاره به رویکرد این نهاد در تقویت خانواده‌های محروم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، گفت: طی 9 ماهه سال جاری 88 میلیون تومان برای ارائه خدمات فرهنگی به جامعه هدف تحت حمایت هزینه شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان میبد افزود: کمیته امداد در کنار خدمات حمایتی و معیشتی به نیازمندان، با ارائه برنامه متنوع فرهنگی، به لحاظ فکری نیز آن‌ها را حمایت و تقویت می‌کند.

وی بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی و آموزشی با محوریت خانواده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارت‌های زندگی جامعه هدف تحت حمایت انجام می‌شود. همچنین ساماندهی اوقات فراغت مددجویان با انجام نیازسنجی آموزشی از طریق کانون فرهنگی، تربیتی و برگزاری اردوهای زیارتی و آموزشی اجرا می‌شود.

از گوشه و کنار یزد| «کوچه‌های آشتی کنون» به صدا و سیمای یزد می‌روداز گوشه و کنار یزد | حضور مردم در بزرگداشت شهید سلیمانی یک نماد تمدنی است‌از گوشه و کنار یزد | تیم واترپلو پیشگامان عازم سومین مرحله لیگ برتر واترپلو کشور شد

پایان امسال آخرین مهلت هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت

معاون وظیفه عمومی استان یزد گفت: پایان امسال، آخرین فرصت برای هوشمند سازی کارت‌های قدیمی معافیت و پایان خدمت است.

سرهنگ«محمدتقی منصوری» در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت و معافیت سربازی،‌ اظهار کرد: بر اساس ستاد معاونت وظیفه عمومی کشور از این پس تمام کارت‌های قدیمی معافیت و پایان خدمت فاقد اعتبار هستند.

وی افزود: افرادی که تاکنون موفق به تغییر کارت خود نشدند، فقط تا پایان امسال فرصت دارند برای هوشمند سازی کارت پایان خدمت و معافیت سربازی اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی استان یزد گفت: این دسته از افراد در صورت عدم تعویض کارت، برای دریافت استعلام اصالت کارت، اخذ گذرنامه با مشکل مواجه می‌شوند.

منصوری در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند برای تعویض کارت معافیت و پایان خدمت به هوشمند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) در تمام شهرستان‌های استان اقدام کنند.

کتاب «رهش» در کتابخانه حضرت زهرا(س) یزد نقد شد

نشست نقد و بررسی کتاب «رهش» نوشته رضا امیرخانی، رمان‌نویس مطرح کشور با حضور جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه حضرت زهرا(س) یزد برگزار شد.

در دومین نشست نقد کتاب از سلسله نشست‌های «در سایه‌سار کتاب» که به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) یزد برگزار می‌شود، کتاب «رهش» از آثار رضا امیرخانی، نویسنده برجسته کشوری موردنقد و بررسی قرار گرفت.

احسان عابدی، رئیس اداره کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و منتقد ادبی این نشست اظهار داشت: انتشار کتاب «ر‌هش» به لحاظ استقبالی که در روز اول فروش از آن شد،‌ در فضای فرهنگی جامعه خبرساز شد و اهالی داستان و علاقه مندان به امیرخانی منتظر اثری قوی تری نسبت به کارهای قبلی وی بودند. اما این اتفاق نیفتاد و رهش نتوانست جای خود را مثل سایر آثار وی در فضای نشر باز کند.

وی افزود: اینکه چرا رهش مثل داستان‌های قبلی امیرخانی پسندیده نشد دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها محدود کردن جغرافیای داستان به شهر تهران است و توصیفات و اشاراتی که با بسیاری از آن‌ها فقط ساکنان شهر تهران ارتباط برقرار می‌کنند.

عابدی ادامه داد: رهش مجموعه ای از انتقادات اجتماعی و سیاسی است که می‌شد در قالبی مثل کتاب‌های نشت نشا و یا نفحات نفت این نویسنده به نگارش در بیاید و پرداخت داستانی آن کمکی به بهتر مطرح شدن این انتقادات نکرده است.

واگذاری 75 مسکن مددجویی هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر و چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی 75 مسکن مددجویی در شهرستان‌های ابرکوه، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، مهریز و یزد به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد واگذار می‌شود.

وی بابیان اهمیت توجه به تأمین مسکن برای محرومان و مددجویان تحت حمایت گفت: هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر و چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی 75 مسکن مددجویی در شهرستان‌های ابرکوه، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، مهریز و یزد به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد واگذار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه شش میلیارد و 170 میلیون تومان برای ساخت این واحدهای مسکونی هزینه شد، افزود: عملیات کلنگ زنی سه واحد مسکونی مددجویی در شهرستان‌های تفت و مهریز با اختصاص 240 میلیون تومان نیز در ایام‌الله دهه فجر آغاز می‌شود.

رنگ لبخند کانون غنچه‌های هلال احمر اردکان در کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان از رنگ لبخند و دستهای مهربان اعضا کانون غنچه‌های هلال احمر اردکان در کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان خبر داد.

جواد کمال آبادی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان اظهار داشت: مشارکت در امر خداپسندانه و خیر خواهانه برای کمک به جبران خسارت سیل زدگان وکمک به همنوع با دستان مهربان نو گلان کانون غنچه‌های هلال احمر مهدکودک آوای باران شهرستان اردکان رقم خورد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان گفت: غنچه‌های هلال احمر اسباب بازی و کادوهای خود را به کودکان مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان هدیه دادند،تا با هم محبت و دوستی را تجربه کنند.

وی هدف این کار را آشنایی اعضا غنچه‌های هلال باکارهای انسان دوستانه و کمک به هم نوع دانست و افزود: این کار با برپایی چادرهایی در سطح شهر جهت جمع آوری هدایای دیگر کودکان برای هم سن و سالان بی بضاعت و کم برخوردار ادامه خواهد یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان عنوان کرد: این کار موجب تقویت حس نوع دوستی در بچه ها، از دوران کودکی می شود و این طرح راهی برای تمرین نیکوکاری و بشردوستی است.

کمال آبادی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای این طرح نونهالان مهمترین دارایی خود را به همسالانشان اهدا می کنند و از همان کودکی سخاوت و بخشش را می آموزند.

کشف 187 کیلو تریاک از خودرویی در جاده‌ مهریز

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد گفت: با توقیف یک دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی یزد 187 کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ «علی افخمی» اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد با انجام کار اطلاعاتی از تردد یک محموله موادمخدر در محورهای مواصلاتی استان مطلع شدند.

وی ادامه داد: به دنبال کسب این خبر بلافاصله تیم عملیاتی از ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تشکیل و ضمن ردگیری مسیر حرکت قاچاقچیان، خودرو سواری آنها را در محور مهریز- یزد شناسایی و آن را متوقف کردند.

افخمی با با بیان این که در بازرسی از این خودرو که از شرق کشور عازم تهران بود، 187 کیلو تریاک شد، گفت: در همین رابطه نیز سه نفر از سوداگران مرگ دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

برگزاری بیش از 350 برنامه فرهنگی ورزشی گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر در استان یزد

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از برگزاری بیش از 350 برنامه فرهنگی ورزشی گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

مسعود شریعتی با اعلام این خبر گفت: با برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف برنامه‌های متنوع زیادی برای ایام الله دهه مبارک فجر پیش بینی و در نظر گرفته شده که نهایت تلاش خود را کرده ایم که برنامه‌ها را در تمام شهرستان ها، بخش‌ها و روستاها اجرا کنیم تا همه مردم در این برنامه‌ها مشارکت داشته باشند.

وی افزود: تمامی هیئت‌های ورزشی، ادارات شهرستان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در برنامه‌های دهه مبارک فجر حضور فعال و پرشور دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اعلام اینکه بیش از 350 برنامه فرهنگی ورزشی گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر پش بینی شده است تصریح کرد: براین اساس 58 همایش ورزشی،  218 مسابقه ورزشی در رشته‌های مختلف، 39 جشنواره فرهنگی ورزشی و 36 برنامه فرهنگی در ایام الله دهه مبارک فجر اجرایی می شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: دیدار و تجلیل از ایثارگران و خانواده شهدا ورزشکار، غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا در تمامی شهرستان‌ها، دیدار جامعه ورزش با ائمه جمعه شهرستان‌ها، بهره گیری از تشکیلات حوزه جوانان و استفاده از برنامه‌های فرهنگی و هنری و خلاقیت‌های سمن‌ها و آشنایی نسل جوان با دستاوردهای انقلاب اسلامی از برنامه‌های فرهنگی تدوین شده در این ایام است.

وی اظهار داشت: همایش بزرگ ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی در تاریخ 24 بهمن ماه در سالن شهید صدوقی یزد، اختتامیه مسابقات کارمندان دولت و تجلیل از برترین‌ها، برگزاری مسابقات فوتبال ساحلی با شرکت دو تیم خارجی، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی همراه با پخش شبکه سه سیما در شهرستان اشکذر و شرکت باشکوه جامعه ورزش و جوانان در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و اجرای حرکات ورزشی توسط ورزشکاران از برنامه‌های شاخص پیش بینی شده گرامیداشت فجر چهل و یکم است.

تیم فولاد یزد لیگ برتر اسکواش بانوان را با سه پیروزی و یک شکست آغاز کرد

تیم اسکواش فولاد یزد در هفته اول لیگ برتر اسکواش بانوان کشور به سه پیروزی و یک شکست دست یافت.

هفته نخست لیگ برتر اسکواش ایران به میزبانی باشگاه مهرسان تهران برگزار شد و تیم فولاد یزد متشکل از نجمه بوشهری زاده، نازنین تقی نژاد، غزاله شرف پور و فاطمه فلاحتی به مربیگری سمانه طالبی در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده است.

براین اساس در هفته نخست این رقابت‌ها تیم فولاد یزد چهار دیدار انجام داد که در مقابل تیم‌های اراک اسکواش، زنجان اسکواش و نامی نو به پیروزی سه بر صفر دست پیدا کرد و مقابل تیم مهرسان تهران با نتیجه سه بر صفر شکست خورد.

تیم فولاد یزد در پایان هفته نخست لیگ برتر بانوان با 9 امتیاز صدرنشین این رقابت‌ها است.

برگزاری مسابقات چند جانبه اتومبیلرانی شتاب گرامیداشت دهه مبارک فجر در یزد

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان یزد گفت: مسابقات چند جانبه درگ به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر جمعه 11 بهمن در یزد برگزار می‌شود.

فخرالدین حجازی با اعلام این خبر گفت: مسابقات چند جانبه درگ (شتاب 400 متر) به مناسبت دهه فجر صبح روز جمعه 11 بهمن، در محل مجتمع کاریزلند یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات با حضور پیش از 60 شرکت کننده از شهرستان‌های تهران، قم، اصفهان، شیراز، کرمان، شهرکرد و زاهدان در 9 کلاس در محل مجتمع تفریحی و ورزشی کاریزلند یزد برگزار می‌شود.

رئیس هات موتورسواری و اتومبیلرانی استان یزد ادامه داد: این رقابت‌ها در 9 کلاس اختصاصی 206 و 207، اختصاصی بانوان، منفی 1600 سی سی، مثبت 1600 سی سی، 8 سوپاپ 4 سیلندر، 16 سوپاپ 4 سیلندر، 4 سیلندر توربو تک دیفرانسیل، 6 و 8 اتمسفر و توربو، اسپرت شهری و کلاس آزاد برگزار می‌شود.

حجازی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می‌توانند تا پایان روز چهارشنبه 9 بهمن نسبت به ثبت نام اقدام نمایند و برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 09133528510 و 09903138510 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه 197 شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اهمیت توجه و تمرکز بر حفظ جایگاه کشور در المپیاد‌های جهانی، طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و در جلسه ۱۷۴ مورخ 16 خرداد 1402 مقرر شد طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی در قالب میز تخصصی شناسایی، جذب و نگهداشت نخبگان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: پس از بررسی طرح پیشنهادی در جلسات متعدد میز تخصصی مربوطه و جلسات کمیسیون علم و آموزش با مشارکت تمامی بازیگران اصلی این حوزه، این جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به بررسی این طرح اختصاص یافت.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در این جلسه پس از بررسی بحث المپیاد‌های دانش‌آموزی در اسناد بالادستی، بررسی المپیاد‌های دانش‌آموزی در پرتو آمار و بررسی آسیب‌شناسی این المپیادها، طرح پیشنهادی در ۲ محور اصلی تسهیلات برگزیدگان المپیاد‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و تسهیلات برگزیدگان المپیاد‌های جدید مطرح شد.

وی افزود: با توجه به استماع نظرات اعضای این جلسه مقرر شد باشگاه دانش پژوهان جوان طبق اساسنامه آن، ظرف مدت ۲ ماه شاخص‌ها و استاندارد‌های مسابقات معتبر دانش‌آموزی در سطح ملی و بین‌المللی را جهت بررسی و تصویب در جلسه شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا
  • برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • گزارش تصویری | افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی «فخر ایران»
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • پیوستن دانش‌آموزان تفت به پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»