Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@00:28:26 GMT

کشته شدن ۱۰ نیروی پلیس در شمال افغانستان

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۳۳۶۲

کشته شدن ۱۰ نیروی پلیس در شمال افغانستان

منابعی در افغانستان از کشته شدن ۱۰ نیروی پلیس در حمله طالبان به یک ایست بازرسی در بزرگراه بغلان-سمنگان خبر دادند. ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در حمله طالبان بر یک پاسگاه نیروهای امنیتی در مسیر بزرگراه بغلان-سمنگان حدود 10 نیروی پلیس کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تلویزیون «آریانا»، این حمله نیمه شب گذشته در منطقه «خواجه الوان» شهر «پلخمری» روی داد اما فرماندهی پلیس تاکنون در این باره اظهارنظر نکرده است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای گفت که در این حمله 17 نیروی پلیس کشته و یک نفر نیز اسیر شد.

طالبان: هنوز به توافقی در مذاکرات قطر نرسیده‌ایم؛ آمریکا نیز به حملاتش ادامه داده استطالبان: توپ در زمین آمریکا است؛ استقلال افغانستان را معامله نخواهیم کرد

سخنگوی طالبان می‌افزاید که در این درگیری‌ها یک خودروی زرهی هاموی و مقداری سلاح‌های سبک و سنگین و مهمات بدست این گروه افتاد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت برای حفظ منافع ملی ایالات متحده، تعامل با حکومت طالبان ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت برای حمایت از «مردم افغانستان و منافع ملی ایالات متحده»، تعامل با حکومت طالبان ضروری است.

وی افزود تعامل این کشور با حکومت طالبان زمینه مبارزه با تروریسم را فراهم می‌کند و مسائل حقوق بشری در افغانستان نیز در دستور کار واشنگتن است.

پیش از این نیز «کارن دکر» کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان در گفتگو با «د نیو هیومنیترین» گفته بود واشنگتن در شرایطی قرار دارد که باید از طرفی سیاست عدم به رسمیت‌شناختن طالبان را دنبال کند و از جانب دیگر در پی تعامل عملی با کابل باشد.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استروزنامه آمریکایی: «بایدن» در برابر درخواست‌ها برای تعامل با طالبان مقاومت می‌کند

جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز پیش‌تر در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور اعلام کرده بود  قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود کشورهای جهان براساس منافعی که دارند با طالبان در تعامل هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند