Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ ـمعاون صدای سازمان صداوسیما ادامه داد: امام راحل بنیان حرکت خود را بر مبنای الهام از قرآن کریم آغاز کرد و آن چیزی که امام سرلوحه خود قرار داد جهان‌بینی الهی بود که در مقابل جهان‌بینی مادی قرار داشت.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم تجدید میثاق جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) صبح امروز، سه‌شنبه، 8 بهمن‌ماه، با حضور اساتید، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی کشور در محل حرم مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط محمدرضا پور زرگری، قاری بین‌المللی قرآن کریم، حمید شاه‌آبادی، معاون صدای سازمان صداوسیما طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دست‌اندرکاران این مراسم و نیز کارگاه قرآنی انقلاب اظهار کرد: این حرکت عظیم قرآنی که امسال برای بار دوم با همت نهادها و جامعه قرآنی کشور در حال انجام است حرکتی زیبا، معنوی و ارزشمند است که در خدمت به قرآن کریم و برای برگزاری محافل قرآنی در شهرهای دور و نزدیک کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این حرکت قرآنی موجب انس بیشتر مردم با قرآن می‌شود اظهار کرد: نقطه آغازین حرکت کاروان قرآنی انقلاب از حرم امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و این موضوع به زیبایی این حرکت می‌افزاید که از روح ملکوتی امام و شهدای بزرگوار وام می‌گیرد.

تدوام حرکت زیبای جامعه قرآنی

شاه‌آبادی با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانم از تمامی جامعه قرآنی کشور و خادمان قرآنی به خاطر همت والایی که دارند قدردانی کنم افزود: کاروان قرآنی انقلاب سال گذشته برنامه‌های مختلفی را به صورت کاملاً مردمی در نقاط مختلف کشور برگزار کرد و امسال نیز این حرکت زیبا را ادامه خواهد داد.

معاون صدای سازمان صداوسیما ادامه داد: امام راحل که این ایام روزهای آغازین نظامی است که او بنیان نهاد حرکت خود را بر مبنای الهام از قرآن کریم آغاز کرد و آن چیزی که امام سرلوحه خود قرار داد جهان‌بینی الهی بود که در مقابل جهان‌بینی مادی قرار داشت.

وی بیان کرد: امام(ره) که در بستر اسلام ناب رشد یافته بود و خود مجدداً حرکت عظیمی را آغاز کرد به دنبال این بود تا احکام قرآنی را در کشور اجرا کند ایشان برای قرآن به پا خواست و از اسلام تعریفی را مطرح کرد که همان اسلام ناب و اسلام دردمندان و فقراست که در برابر اسلام زورگویان و سازش‌کاران قرار داشت.

نگاه استکبار ستیز امام (ره) برگرفته از قرآن

شاه‌آبادی افزود: نگاه استکبار ستیز امام(ره) از قرآن نشئت گرفته بود و امام راحل با این نگاه نظام اسلامی را تدوین کرد و حرکت بزرگ ایشان که موجب تشکیل حکومت اسلامی شد بر پایه همین مفاهیم بود.

معاون صدای سازمان صداوسیما گفت: حضرت امام خمینی(ره) نظام اسلامی مبتنی بر منویات قرآن و جهان‌بینی اصیل الهی پایه‌ریزی کرد یک سوی این تفکر توجه به مردم و مقبولیت حاکمیت اسلامی و تحقق آن بر پایه مردم‌سالاری دینی بود امام(ره) جایگاه انسان که همان جایگاه خلیفه الهی است از قرآن برگرفته است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) هنگامی که حرکت خود را آغاز کرد حکومت را بر پایه مبانی قدرت و لابی‌های سیاسی ایجاد نکرد بلکه امام(ره) حرکت خود را بر روی آگاهی و ارتقاء اندیشه‌ها و انتخاب مردم قرار داد. نمایندگان امام(ره) در دهه‌های چهل و پنجاه به روستاها و شهرهای مختلف می‌رفتند که شاید برخی از ضعف‌های که امروز وجود دارد این باشد که همین شیوه امام(ره) پیگیری لازم نمی‌شود.

شاه آبادی با بیان اینکه امام(ره) به دنبال انتخاب مردم بود تصریح کرد: بنیان‌گذار عظیم الشان جمهوری اسلامی از سوی دیگر نظام اسلامی را مبتنی بر مبانی دینی و برگرفته از مفهوم قرآنی اولی امر برپا نهاد و با این دو بال یعنی حاکمیت اسلام و مردم سالاری دینی چهار دهه است که مردم ما در فضای عطرآگین جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند.

مقاومت کلید حل بحران‌ها

وی ادامه داد: به همین دلیل بود که دنیای غرب نیز در برابر این تفکر ایستاد چون این نگاه بر وجه مردم و دین استوار بود قرآن کریم برای استکبار و مستکبرین ضرر دارد و این نظام سلطه جهانی و مستکبر با قرآن و نگاه امام(ره) مشکل دارد. ما اگر بخواهیم در این مسیر به درستی عمل کنیم باید اولاً وحدت و ثانیاً مقاومت را پیشه کنیم، مقاومت کلید حل مسائل، مشکلات و راهکار رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

معاون صدای سازمان صدا و سیما بیان کرد: ما اگر بخواهیم در مسیر قرآن حرکت کنیم باید امروز مشکلات گرفتاری‌ها را که از سوی دشمنان به ما وارد می‌شود تحمل کنیم و اگر مسیر را درست بشناسیم با عنایت و فضل الهی به اهداف خود دست پیدا خواهیم کرد.

جامعه قرآنی نیز امروز در نگاه باطنی خود به جامعه حرکت قرآنی و مفاهیم و آموزه‌های الهی قرآن را علاوه بر صوت قرآن در دل‌ها و زندگی مردم جاری و ساری می‌کند.

در ادامه این مراسم گروه محمد رسول الله(ص) به اجرای برنامه پرداخت و در ادامه نیز پس از تلاوت مهدی غلام، نژاد قاری بین‌المللی قرآن کریم متن بیانیه‌ای جامعه قرآنی کشور به‌مناسبت چهل و یکمین سال پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی توسط خادم القرآن، عباس سلیمی پیشکسوت قرآنی کشور قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

دشمنان قسم خورده ایران اسلامی برای فرو ریختن سد پولادین مقاومت اسلامی در سراسر جهان و ایجاد موانع در حرکت رو به رشد این جبهه، همسو با جنگ تمام عیار و ایجاد فشار بر محور مقاومت و ایجاد چند دستگی در میان امت اسلام با تکیه بر دولت‌های وابسته حاکم در برخی کشورهای مسلمان و به کارگیری گروهی جنایتکار به نام داعش تلاش نمودند تا از گسترش اسلام ناب محمدی در سطح منطقه جلوگیری نمایند، که با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و رشادت‌های سرداران پر افتخار سپاه اسلام و جانفشانی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت، شجره خبیثه تکفیریان در منطقه خشکانده شد و پرچم شکوهمند پیروزی حق بر باطل، به اهتزاز درآمد و استقلال و تمامیت ارضی میهن اسلامی از خطر این غده سرطانی حفظ گردید. ترور ناجوانمردانه سردار عرصه مقاومت جهانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که با مجاهدت خویش شر گروهک‌های تکفیری به ظاهر اسلامی برساخته محور شرارت غربی، عبری، عربی را از سر مردم مسلمان منطقه کم کرد و نیز همرزمان فداکار و وفادارش، نشان دهنده عجز و ناتانی دشمن از این ایستادگی و پایداری بود جامعه قرآنی، در این ایام الله همسو با ملت صبار و شکور میهن اسلامی که در مراسم تشییع پیکر پاک آن شهیدان والامقام با حضور دهها میلیونی، اوج قدرشناسی خویش را از مجاهدات ایشان به نمایش گذاشت و ولایتمداری خود را بار دیگر به منصه ظهور رساند، ضمن اعلام صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و حاکمیت آموزه‌های قرآن و عترت، هوشمندانه و با بصیرت کامل و با حمایت قاطع از نیروهای مسلح به ویژه سپاهیان دلاور تا رسیدن به قله‌های عزت و افتخار، در تمامی عرصه‌ها حضور فعال داشته و از هیچ کوششی برای بی ‌ثمر کردن این توطئه‌ها دریغ نخواهد کرد.

در پایان این مراسم نیز پس از اهدای تاج گل و تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های امام راحل قرآنیان کشور به زیارت شهدای هفتادو تن در بهشت زهرا(س) رهسپار شدند.

برای مطالعه بیانیه جامعه قرآنی اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • طرح ملی زندگی با آیه ها از نگاه قرآنی ها
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است