Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:20:27 GMT

درختان در خطر انقراض شفت مورد طمع قاچاقچیان چوب

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۳۵۵۷

درختان در خطر انقراض شفت مورد طمع قاچاقچیان چوب

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت گفت: درختان در خطر انقراض شفت مورد طمع قاچاقچیان چوب هستند و قطع غیرقانونی آنهارا در خطر انقراض قرار دارد.

 رضا زمانی در گفت وگو با ایسنا از کشف و ضبط الوارهای جنگلی در منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاه مزگی خبر داد و گفت: این کشفیات در راستای کنترل و مبارزه با قاچاق چوب و محصولات جنگلی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این الوارها و تخته جنگلی از نوع نادر ملچ شده هستند.

زمانی ادامه داد: فرد متخلف که اقدام به قطع غیرقانونی درختان جنگلی کرده بود، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاه مزگی دارای وسعت ۳۳ هکتار است، خاطرنشان کرد: بخشی از جنگل های باستانی هیرکانی شامل درختان در خطر انقراض سرخدار و انجیلی در آن قرار دارد.

زمانی با اشاره به اینکه درختان در خطر انقراض شفت مورد طمع قاچاقچیان چوب است، تصریح کرد: این گونه به علت داشتن چوب مرغوب متاسفانه مورد اقبال قاچاقچیان بوده و طی سالیان گذشته به شدت آسیب دیده و در معرض خطر قرار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت گفت: قطع هرگونه درختان جنگلی در منطقه حفاظت شده ممنوع است و از عموم مردم درخواست می شود در صورت مشاهده هر گونه قطع درخت جنگلی مراتب را به یگان های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی گزارش دهند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست جنگل هیرکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور گفت: در راستای برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت‌زنی در جاده ها به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان این که پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • نسل بشر زودتر از تصور منقرض خواهد شد!
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • نسل بشر زودتر از آنچه تصور می‌شود منقرض خواهد شد!
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر