Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از تحولات اخیر در خاورمیانه درپی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش در بغداد، بسیاری از اندیشمندان پاکستانی، شخصیت های سیاسی و به ویژه ستون نویسان این کشور رفتار خصمانه ترامپ علیه ایران و عملیات تروریستی در خاک کشور دیگرر  را برای منطقه خطرناک تلقی کرده و سیاست های آمریکا را مورد نکوهش قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم «شبانا ایاز» ستون نویس روزنامه پاکستانی «نوای وقت» در مقاله با عنوان «تنش های ایران و آمریکا به نفع چه کسی است»، گفت: خطر تشدید تنش میان ایران و آمریکا کاهش یافته است اما در عین حال تهدیدهای ضدایرانی ترامپ صرفا ابزاری برای تثبیت موقعیت انتخاباتی است. جمهوری اسلامی ایران با نشان دادن قدرت نظامی به ویژه سامانه های موشکی خود به دیگر کشورها نیز پیام داده که ایران از چه نوع فناوری جنگی برخوردار است.

این مقاله نویس پاکستانی با اشاره به عملیات مقابله جویان ایران علیه پایگاه های آمریکا در عراق، نوشت پاسخ ایران نشان داد که هرگونه اقدام جدید آمریکا با پاسخ کوبنده تر از سوی ایران مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به ائتلاف پوشاکی اعراب منطقه به نام ناتوی عربی و از هم پاشیدن آن پس از عملیات ایران علیه پایگاه های آمریکا، افزود: عملیات عین الاسد باعث شده تا امنیت منطقه هم شکل جدیدی به خود بگیرد.

شبانا ایاز تاکید کرد: برای برقراری امنیت منطقه، خروج آمریکا از کشورهای عربی ضروری است.

«ظهیر اختر بیدری» ستون نویس نام آشنای پاکستانی امروز در گزارشی با عنوان «بهبود روابط ایران و عربستان» که در روزنامه «اکسپرس» این کشور منتشر شد، به رفتار جنگ طلبانه و نگاه خصمانه آمریکا در منطقه اشاره کرد و افزود: کاخ سفید از چند دهه گذشته همین سیاست را در قبال کشورهای منطقه اتخاذ کرده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه مردم در کشورهای عربی چیزی از نظام دموکراسی نمی دانند و نظام پادشاهی در این کشورها همچنان ادامه دارد و این درحالی است که حاکمان عربی، آمریکا را همه کاره خود می دانند.

آمریکایی با ترور سردار سلیمانی ضعیف تر شدند

«منظور علی ارسلان» تحلیلگر پاکستانی نیز امروز طی مقاله ای در روزنامه «نیوز» با عنوان "یک منطقه پس از سلیمانی"، نوشت: خاورمیانه پس از ترور ژنرال سلیمانی فرمانده عالی نظامی ایران به دست آمریکا با چرخش سیاسی همراه بود. ایران با حملات موشکی علیه پایگاه های امریکایی در عراق واکنش نشان داد.

وی پیشبرد نقش فرماندهی و دیپلماسی نظامی را دو ویژگی بارز سردار سلیمانی  توصیف کرد و افزود: قاسم سلیمانی به کشورهای متفاوت منطقه مثل عراق، سوریه، لبنان و یمن برای کمک به تشکیل بسیج علیه داعش، القاعده و جبهه النصره سفر کرد و این با رسیدن پای داعش به نزدیکی های بغداد و نجف همزمان شد.

علی ارسلان افزود: نفوذ چشمگیر سردار سلیمانی و ایران در منطقه، باعث شد تا آمریکا وی را تهدیدی برای منافع خود و منافع متحدانش تلقی کند. سردار سلیمانی اولین شخصی نبوده که مورد هدف امریکا قرار گرفت بلکه آمریکایی ها هر فرد یا مقامی در هر نقطه جهان را در صورت تهدید علیه منافع راهبردی خود، را مورد هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد: پس از ترور قاسم سلیمانی، آمریکا با انزوای بیشتری مواجه و ضعیف تر شد. جز رژیم صهیونیستی هیچکس از این اقدام ترامپ حمایت نکرد. از سوی دیگر شهادت قاسم سلیمانی وحدت بی سابقه ای میان ملت ایران به وجود آورد و آمریکا را بیشتر آسیب پذیر و غیر مصون ساخت تا جایی که سناتورها و اعضای کنگره امریکا نیز به این موضوع اعتراف کرده اند.

وی از امریکا خواست تا سیاست خود را در قبال ایران تغییر دهد چون جمهوری اسلامی ایران همواره با رویکرد مسالمت آمیز برای رفاه منطقه و فراتر از آں کار کرده است اما یکجانبه گرایی آمریکایی ها در عراق، افغانستان، سوریه و لیبی فاجعه مرگبار انسانی را به وجود می آورد.

برچسب‌ها پاکستان امريكا دونالد ترامپ داعش قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری انتقام سخت شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان امريكا دونالد ترامپ داعش قاسم سلیمانی پاکستان امريكا دونالد ترامپ داعش قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره شکست توطئه های جدید دشمنان در عرصه های مختلف اظهار کرد: دشمن سال‌هاست که با اتخاذ سیاست‌های مختلف همواره تلاش کرده تا به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند که همواره شکست خورده و اکنون در تدابیر و توطئه های جدید خود علیه مردم ایران نیز به بن بست رسیده است.

وی افزود: دشمنان همواره تلاش کردند تا نقش ایران را در منطقه کمرنگ کنند اما شاهد مأیوس شدن آنان هستیم و ایران نقش بسزایی در حل و فصل مسائل منطقه ای دارد.

ترقی متذکر شد :امروز نه تنها هیچ کدام از حیله ها و اهداف دشمنان محقق نشده بلکه برعکس باعث اقتدار بیشتر ایران در سطح جهان شده است .

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: بدون شک روابط ایران و همسایگان نقش موثری در خنثی‌سازی توطئه ها و تلاش دشمن برای نابودی و انزوای جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت و یقینا دولت سیزدهم توفیق های بسیاری در این زمینه کسب کرده و به زودی شاهد خروج آمریکا از منطقه خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • فیلم| کارشناسان عرب‌زبان: حب و بغض را در مورد ایران کنار بگذاریم،راهبرد منطقه‌ای ایران باید در دانشگاه‌ها تدریس شود