Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، محمد نصیری در آیین اهدای محموله‌های امدادی شرکت خدماتی کالای شهروند «فروشگاه شهروند» به ارزش ۳۰ میلیارد ریال افزود: شعار جدید فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر «مداخلات در موضوع تغییرات اقلیمی» است و براساس آمارها در پنج سال گذشته میزان مداخله فدراسیون در حوادث ناشی از شرایط اقلیمی بیش از مداخلات در حوزه جنگ‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها در ایجاد تغییرات اقلیمی سهیم هستند و به عنوان مثال بارش باران رحمت است اما اگر اگر محل زندگی خود را در بستر رودخانه بسازیم، این رحمت به بحران تبدیل می‌شود، گفت: طرح نذر آب کمتر از ۷ ماه قبل در استان سیستان و بلوچستان با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی اجرا شد، ۲۰ سال خشکسالی مداوم در این منطقه باعث شده بود حاشیه‌ای ۴۰۰ هزار نفری در کنار دریای عمان ایجاد شود و ما با رویکرد تثبیت این جمعیت و ایجاد حداقل امکانات برای زندگی در این مناطق محروم طرح نذر آب را در این استان‌ها اجرا کردیم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر افزود: ۲۴ استان کشور اواخر ماه گذشته درگیر بارندگی شدند و این بارندگی در برخی از مناطق مانند سیستان و بلوچستان معادل یکسال بارندگی در شرایط عادی این استان بود و ۱۴ شهرستان این استان را با بحران مواجه کرد. در این ۱۴ شهرستان بیش از ۱۴۰ هزار نفر از متاثرین مستقیم از حادثه سیل بودند. برای ۱۷ هزار نفر اسکان اضطراری ایجاد، ۲۰ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۱۰ هزار بسته غذایی یک‌ماهه بین سیل زدگان توزیع شد. ما تلاش می کنیم منطقه را به شرایط بهتر از قبل باز گردانیم.

نصیری با اشاره به این که باعث افتخار است که بنگاه‌های اقتصادی با همه دغدغه‌ها به مسئولیت اجتماعی خود اهمیت می دهند، افزود: این محموله‌ کمک‌ها روز جمعه در قالب بسته‌های یک ماهه، بسته‌بندی و با اولویت خانواده‌هایی که در این ۱۴ شهرستان اسکان اضطراری یافته‌اند، توزیع می شود.

وی گفت: ۲۴۰ میلیارد کمک‌های نقدی و ۱۷۰ میلیارد مشارکت غیرنقدی برای کمک به سیل زدگان نوروز جمع آوری شد. از این بودجه ۵۰ میلیارد لوازم خانگی تهیه شد و بین ۱۰ هزار خانواری که لوازم خانگی آنها آسیب دیده بود، توزیع شد. به علاوه به  ۱۷ هزار خانوار ۱۰ میلیون تومان معادل کمک بلاعوض دولت به هموطنان اهدا شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر افزود: پروژه‌های جمعیت هلال‌احمر برای کمک به سیل زدگان نوروز سال ۹۸ با سرعت بیشتری از پروژه های کرمانشاه ساخته شده است و بسیاری از هموطنان عید امسال را در منازل خود می‌گذرانند. استان سیستان و بلوچستان درگذشته تامین کننده غلات کشور بوده است و امیدواریم با مشارکت همه، شاهد تغییر باشیم و این منطقه را نیز بهتر از قبل بازسازی کنیم.

وی با اشاره به دو زلزله یزد و شیراز در روز گذشته بر آموزش همگانی و برگزاری دوره های آموزشی امداد و نجات تاکید کرد و گفت: جمعیت هلال‌احمر آمادگی دارد تا دوره های آموزشی را برای هر سازمان، ‌نهاد و  مدیران و پرسنل بنگاه های اقتصادی به منظور افزایش توان مقابله ایمن در برابر حوادث طبیعی، برگزار و از این آموزش‌ها حمایت کند.  

اسلامی نسب، عضو هیات مدیره شرکت خدماتی کالای شهروند هم گفت: محموله ای که امروز توسط فروشگاه شهروند برای مناطق سیل زده ارسال می شود مجموعه کالاهای ضروری است که توسط تولیدکنندگان داخلی، باشگاه مشتریان شهروند و همکاران مجموعه شهروند به ارزش ۳۰میلیارد ریال هدیه شده است.

وی افزود: بنگاه‌های اقتصادی باید رسالت مشارکت اجتماعی خود را به خوبی انجام دهند. خانواده بزرگ شهروند این رسالت را در سیل نوروز ۹۸ انجام داد و اکنون بار دیگر با ارسال یک فراخوان از تولیدکننده های داخلی درخواست مشارکت در این پویش امدادرسانی به هموطنان در استان سیستان و بلوچستان را کرد.

عضو هیات مدیره شرکت خدماتی کالای شهروند با اشاره به مشارکت ۵۰ شرکت در این پویش گفت: اجرای پروژه های جلب مشارکت اجتماعی ثابت می کند که اگر ما به کمک هم بشتابیم می توانیم در همه حوزه‌ها رضایت هموطنان را بیشتر جلب کنیم. تجربه نشان داده است، بحران‌هایی مانند سیل و زلزله مشارکت اجتماعی و اتحاد سمن‌ها و بنگاه‌های خیریه در استان تهران را بیشتر از قبل کرده است و امیدواریم این اتحاد و “هم‌خانواده” بودن سمن‌ها تداوم و توسعه پیدا کند.

مهدی امراللهی، مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند نیز از تامین کنندگان محصولات که در این پویش مشارکت داشتند، تشکر کرد و گفت: فروشگاه شهروند با حمایت تولید کنندگان و باشگاه مشتریان شهروند آمادگی خود را برای حضور در کنار آسیب‌دیدگان سیل تا آخرین روز اعلام می کند.

در این مراسم محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان با اهداء لوح تقدیر از مهدی امراللهی، مدیرعامل شرکت شهروند تقدیر کرد و از شرکت های اهدا کننده اقلام از جمله سرویس خودورهای شرق، آب‌های منطقه‌ای دماوند، شرکت کشت و صنعت ماریان، شاهسوند زرین، ‌ شرکت تعاونی نوید کاران، آرین پارس، ایفکاسیای پارس، گروه تولیدی امیر، عامل نیکو ور و رویان پروتئین نیز تقدیر شد.

برچسب‌ها سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر سیل سیستان و بلوچستان پروندهٔ خبری سیل زمستانی در جنوب و جنوب شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر سیل سیستان و بلوچستان سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر سیل سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر ایلام به ۱۴۰ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی

ایسنا/ایلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از امدادرسانی نجاتگران هلال احمر این استان به ۱۴۰ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد.

حمزه محمدی‌مقدم با علام این خبر، اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و بارش شدید باران، ۱۷ منزل مسکونی در شهرستان‌های ایلام، سیروان، ملکشاهی و آبدانان دچار آبگرفتگی شدند که ۱۲ تیم عملیاتی در قالب ۶۰ نجاتگر جهت امدادرسانی اعزام شدند. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان ایلام، محمدی‌مقدم گفت: تاکنون امدادرسانی به ۱۴۰ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی و تخلیه آب ۱۷ منزل مسکونی در شهرستان‌های ایلام، سیروان و ملکشاهی انجام شده و  همچنین ۹ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۳ تخته پتو، ۶۰ کیلو نایلون پوششی، ۲۵ تخته موکت و یک شعله والر در بین سیل زدگان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام به ۱۴۰ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی
  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها