Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@01:16:33 GMT

مکتب سلیمانی را باید در دهه فجر تبیین کرد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۵۲۹۰

مکتب سلیمانی را باید در دهه فجر تبیین کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تأکید بر ضرورت توجه و لزوم تبیین مکتب سلیمانی به ویژه در ایام الله دهه فجر گفت: حاج قاسم محصول و ثمره انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی سه شنبه(  8 بهمن) در دیدار با اعضای ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: زمانی که می خواهیم از یک حادثه ملی و مذهبی تجلیل کنیم باید به دو مسئله توجه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اولین مسئله را خود حادثه دانست و افزود: خود حادثه خیلی مهم است و همه تلاش داریم که یک حالت محسوسی برای مخاطب به وجود آوریم که حس کند خود در همان حال و هوای حادثه است لذا برای این باید تدابیری اندیشیده شود و محور دوم اینکه ممکن است آن حادثه مقارن با حوادثی که در آن تاثیر دارد، باشد که باید این را هنرمندانه نشان داد.

 

 

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به این دو محور چند نکته را باید در دستور کار قرار دهیم، ادامه داد: نکته اول اینکه در مواجهه با روزهای نزدیک چهلم شهادت سردار سلیمانی هستیم؛ شخصیتی که فرزند این ملت و چهره جهانی و جزو افتخارات کشور است و جهان اسلام به خصوص جبهه مقاومت، در خط مقدم مبارزه با اسرائیل جنایتکار و.. بود، فرمانده و رهبر آن جبهه وقتی تعبیر به سیدالشهدا مقاومت می کند و اکنون نیز شاهد حضور گروه های مختلف جهان اسلام به خصوص جبهه مقاومت بر سر مزار ایشان هستیم؛ این موضوع یک موضوع جدی جهانی است و تصمیمات رهبری هم حجت را بر همه تمام کرده است.

 

 

امام جمعه کرمان افزود: درحالی که این ایام دهه فجر را جشن می گیریم که یک حادثه بزرگ تاریخی که در آینده تاریخ ساز است به محوریت کشور ما رقم خورده که محصول همین انقلاب است زیرا حاج قاسم در این کشور رشد کرده و در رکاب امام حرکت خود را آغاز و توانسته به این جایگاه بین المللی و جهانی برسد لذا به فرمایش رهبری که می فرماید"مکتب سلیمانی" پس دهه فجر با این جریان بزرگ تلفیق شده لذا رسالت ما را سنگین می کند بنابراین هر چه بتوانیم این دو جریان را با هم تبلیغ کنیم طبیعی است که کار زیباتر می شود.

 

 

 

وی ادامه داد: به عبارت دیگر شما ثمره عملی انقلاب را در جاهای مختلف دیدید که یکی از آن ها همین جریان بزرگ است یعنی انقلابی که در سال 57 به پیروزی رسید یک قابلیت و ظرفیتی پیدا کرد که شخصیتی را در رکاب امام و رهبری تربیت کند که این شخصیت بتواند جایگاه جهانی پیدا کند که این از دستاوردهای بزرگ انقلاب و تاریخ است و برای همیشه می ماند.

 

 

وی با بیان اینکه از مردمی کردن جشن های دهه فجر غفلت شده و باید این برنامه هم مانند محرم و ماه رمضان مردم آن را برگزار کنند؛ افزود: باید در استان کرمان و شهر کرمان این را شروع کنیم؛ باید دید چکار کنیم که مردم در دهه فجر به صحنه بیایند و ما به آن ها کمک کنیم؟

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه در کشور ما هر کجا مردم را میزبان کردیم و ما مهمان آن ها شدیم کار بهتر پیش رفته است، گفت: این انقلاب متعلق به مردم است و مسئولین از توده مردم بلند شدند و نماینده مردم هستند لذا این جشن هم متعلق به خود مردم است که باید در صحنه حضور داشته باشند.

 

 

وی درباره کمیت و کیفیت برنامه های دهه فجر گفت: برنامه ها در کمیت حجم بسیار قابل قبولی دارند اما در کیفیت باید از طرف شورای هماهنگی تبلیغات، خط کش گذاشته شود تا همینطور که یک جدول طولانی و فهرستی از برنامه ها ارائه می شود فهرستی از کیفیت سازی هم بتوان در یک جدول دیگر ارائه داد.

 

 

حسین انجم شعاع در این دیدار گفت: ستاد دهه فجر یک ماه پیش با 24 کارگروه تشکیل شد و جلسات کارگروه را تشکیل دادند و در کل استان بیش از 10 هزار برنامه اجرا می شود و به طور مثال کارگروه ورزش و جوانان در کل استان بیش از 800 برنامه ورزشی دارند و مراسم را اجرا می کنند.

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبیغات اسلامی استان کرمان افزود: تأکیدی که در برنامه ها داشتیم این بود که برنامه ها به صورت مردمی و با حضور و مشارکت جوانان برگزار شود لذا هم هئیت های مذهبی و هم مساجد و هم ورزش و جوانان برنامه دارند و تاکید شده برنامه های امسال با توجه به شهادت سردار سلیمانی به یاد ایشان و تجلیل از شهدای مقاومت برگزار شود.

 

 

وی در ادامه گفت:با توجه به اینکه ما بعد از دهه فجر انتخابات را داریم تأکید شد برنامه ها به صورت حماسی و شور آفرین و نشاط آفرین باشد تا علاوه بر برنامه های دهه فجر، زمینه را برای انتخابات باشکوه فراهم کنیم.

 

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فهما دهه فجر روزنامه حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ایام دهه فجر دیدار با امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی

دریافت 22 MB

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: یک روح در دو بدن؛ «ما ملت امام حسینیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی، این کلیپ برای اولین بار منتشر شده است.

کد خبر 6095475

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • عزای امام صادق در انار برپا شد
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • دولت عزم خود را برای بازدارندگی در عرصه اقتصادی جزم‌ کند
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه پاسداشت هفته عقیدتی در شهرستان زابل
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی