Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@14:00:28 GMT

۳ میلیون نفر ساعت آموزش در خراسان جنوبی ارائه شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۵۴۹۱

۳ میلیون نفر ساعت آموزش در خراسان جنوبی ارائه شد

خوش آیند گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۶۱۶ نفر دوره و سه میلیون و ۱۰۸ هزار و ۱۳۸ نفر ساعت آموزش در مراکز دولتی فنی و حرفه ای ارائه شده که ۹۲ درصد تعهد سالانه محقق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خوش آیند» امروز (8 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای در دو بخش نظری و عملی است که با هدف ارتقای دانش افراد، ایجاد مهارت های لازم و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته در افراد منجر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی ادامه داد: آموزش های فنی و حرفه ای مهارت آموزان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون تا سطوح مشخص آماده می کند و توانایی آنان را برای انجام کار و فعالیت در حرف مختلف افزایش می دهد.

 

وی بیان کرد: آموزش در اداره کل فنی و حرفه ای استان بر مبنای استاندارد آموزشی و با برخورداری از کد بین المللی است و دوره های آموزشی متعددی در مراکز ثابت، سیار شهری، سیار روستائی، ندامتگاه ها، پادگان ها، صنایع و صنوف، جوار دانشگاه ها و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد برای کارجویان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و شاغلین برگزار می شود.

 

خوش‌آ‌یند گفت: مهارت دیدگان پس از اتمام دوره آموزشی و شرکت در آزمون‌های پایان دوره و موفقیت در آن، گواهینامه مهارت با کد استاندارد بین المللی و مورد تایید در تمامی کشورهای عضو سازمان بین المللی کار (ILO) دریافت می کنند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری 30 نفر دوره و 973 نفر ساعت آموزش تلفیقی در فنی و حرفه ای برگزار شده است، گفت: همچنین یک هزار و 575 نفر دوره و 147 هزار و 200 نفر ساعت آموزش مهارت آموزی ویژه (استقلال مراکز در برنامه ریزی و اجرای دوره های ویژه) برگزار شده است.

 

وی گفت: در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در سال جاری، با عنایت به ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال و بازار کار یک هزار و 400 نفر مهارت دیده اند که درصد تحقق این طرح 75 درصد بوده است.

 

وی با اشاره به عملکرد فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در 10 ماهه نخست سال جاری، ادامه داد: در این مدت 196 هزار و 320 نفر ساعت دانشجو، 281 هزار و 417 نفر ساعت دانش آموز و 226 هزار و 380 نفر ساعت سرباز، 476 هزار و 191 نفر ساعت روستایی و عشایری آموزش دیده اند.

 

خوش آیند بیان کرد: در مجموع از ابتدای سال تاکنون 20 هزار و 616 نفر دوره و سه میلیون و 108 هزار و 138 نفر ساعت آموزش در مراکز دولتی فنی و حرفه ای ارائه شده که 92 درصد تعهد سالانه محقق شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین در مراکز غیردولتی پنج هزار و 833 نفر دوره در قالب یک میلیون و 154 هزار و 637 هزار ساعت مهارت فنی و حرفه ای را فراگرفته اند.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افزود: توسعه مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران بیرجند، تکمیل سوله کارگاهی مرکز فنی و حرفه ای شهرستان فردوس و احداث مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران قاین 100 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با اعتبار 321 میلیارد و 40 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

 

وی افزود: احداث مرکز خواهران طبس 57 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در سال 1400 افتتاح خواهد شد.

 

وی هدف اصلی از طرح ایجاد مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی آموزشی دانشجویان را توانمند سازی مهارتی دانشجویان و کمک به اشتغال دانش آموختگان بر سه پایه فرآیند اصلی؛ نیاز سنجی مهارتی و ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و ارائه خدمات مهارت آموزی مورد نیاز بازار کار به دانشجویان برشمرد و افزود: یک مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در داشنگاه بیرجند ایجاد شده است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افزود: ۲ هزار و 172 سرباز در پادگان های استان در 52 حرفه آموزش فنی و حرفه ای را فراگرفته اند.

 

وی ادامه داد: این اداره با دارا بودن تعداد 19 مرکز آموزش ثابت و شعب شهری، 102 کارگاه ثابت و 510 حرفه آموزشی، در خوشه های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی، آموزش های خود را به صورت رايگان ارائه مي نمايد.

 

وی ادامه داد: همچنین در بخش خصوصي با تعداد 161 آموزشگاه آزاد فعال فني و حرفه اي و 206 حرفه آموزشی شامل 98 آموزشگاه ويژه زنان و تعداد شش آموزشگاه ويژه مردان و تعداد 57 آموزشگاه دو منظوره، آموزش هاي مهارتي را طبق شهريه مصوب هيأت نظارت مركزي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به متقاضيان استان ارائه مي دهد.

 

خوش آیند با اشاره به برنامه های اجرایی دهه فجر امسال اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، گفت: افتتاح کارگاه آموزشی تخصصی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان فردوس، برپایی نمایشگاه عکس و آثار هنری مرتبط با انقلاب، امام و بیداری اسلامی و دستاوردهای کارآموزان، تجدید میثاق با شهدا، ایثارگران، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی همکاران به مناسبت آغاز ایام الله دهه فجر و برگزاری نشست سرگروه های حلقه طیبه صالحین از جمله این برنامه ها در دهه فجر است.

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: رویداد ملی فهما مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما مسجد سامانه فهما فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی آموزش فنی و حرفه ای بیرجند خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند

به گزارش خبرنگار مهر، شلالوند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای توسعه اشتغال پویا، با محوریت ظرفیت سازی برای اشتغال مددجویان، اقدامات حمایتی مناسبی برای زندانیان ندامتگاه خورین ورامین و خانواده‌های آنان صورت گرفته است.

شلالوند افزود: آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه‌آموزی در ندامتگاه خورین ورامین امروز با جدیت دنبال می‌شود تا به عنوان یک راهکار مناسب، زمینه اشتغال زندانیان به ویژه پس از آزادی فراهم شود.

مدیر ندامتگاه خورین ورامین با اشاره به موضوع مهم اشتغال برای مددجویان اظهار داشت: ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه ورامین در فضای زندان با آموزش‌های مناسب هم اکنون مشغول به کار هستند.

وی همچنین افزود: در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی و اشتغال، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزش در دستور کار قرار دارد.

مدیر ندامتگاه خورین ورامین ادامه داد: از ابتدا سال جاری، ۲۵۰ زندانی در دوره‌های حرفه‌آموزی ثبت نام کردند، تا علاوه بر آموزش، مدرک حرفه‌آموزی از سازمان فنی‌حرفه‌ای دریافت کنند.

وی گفت: در سال گذشته تعداد ۹۰۳ زندانی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و قبولی در آزمون، موفق به کسب گواهینامه فنی حرفه ای شده اند.

گفتنی است به همت مسئولین ندامتگاه خورین شهرستان ورامین در حال حاضر، تعداد ۶۷۰ مددجو به صورت نشسته و ۹۵ نفر در کارگاه‌های این ندامتگاه مشغول به کار هستند.

کد خبر 6088194

دیگر خبرها

  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی