Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سه روستا از این استان به مرحله نیمه نهایی ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران راه یافتند.

رضا رضایی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، بیان کرد: در این دوره از رقابت هزار و419 روستا و منطقه عشایری شرکت کردند و هیئت داروان این جشنواره در مرحله اول ۱۲۶ روستا و منطقه عشایری را برای داوری در مرحله دوم انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: داوران در مرحله دوم این جشنواره از میان ۱۲۶ اثر راه‌یافته به این مرحله ۶۰ روستا و منطقه عشایری از ۲۳ استان را به عنوان برگزیدگان مرحله دوم این جشنواره انتخاب و به دبیرخانه جشنواره برای داوری نهایی معرفی کردند.
رضایی اضافه کرد: روستاهای زوارم شیروان و دشت گرمه جز روستاهای برگزیده بخش نیمه نهایی ششمین دوره جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب انتخاب شدند. 
رضایی همچنین از انتخاب آثار در مرحله نهایی این دوره از جشنواره خبرداد و اظهار کرد: از میان ۶۰ روستای راه‌یافته به مرحله نهایی این جشنواره شش روستا و منطقه عشایری نامزد مرحله نهایی بخش استمرار شدند که روستای ارکان بجنورد از خراسان شمالی در ردیف پنج برگزیده در کشور قرار گرفت.
گفتنی است آیین اختتامیه  این جشنواره ۱۹ بهمن‌ماه در محل سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران با حضور اصحاب قلم و فرهنگ همزمان با برنامه معرفی ششمین پایتخت کتاب ایران برگزار و در نهایت ده روستا و منطقه عشایری به‌عنوان روستاهای برگزیده و ده روستا و منطقه عشایری به‌عنوان روستاهای تقدیری و یک روستا به‌عنوان برگزیده استمرار معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن جشنواره کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادی بودن وضعیت روستاهای حاشیه رودخانه دز در مقطع اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بهمن یوسفی در بازدید از سیل بند‌های روستا‌های حاشیه دز بخش مرکزی اهوار افزود: با توجه به بارندگی شدید در استان و بالا دست و رهاسازی آب سد دز، حجم آب رودخانه دز در منطقه بامدژ بخش مرکزی اهواز بالا آمد، اما وضعیت تحت کنترل است.

وی افزود: ترمیم سیل بند‌هایی که آسیب پذیر بودند با همکاری بخشداری مرکزی و سازمان آب و برق خوزستان در حال انجام است.

یوسفی با بیان اینکه تمهیدات لازم اندیشیده شده است، ادامه داد: اهالی روستا‌ها به ویژه کشاورزان از تردد، توقف و فعالیت کنار رودخانه دز خودداری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اهواز به منظور بررسی وضعیت رودخانه و سیل بندها، به همراه ناصر سیلاوی بخشدار مرکزی و عزیز ایزدیار رئیس امور آب اهواز از روستا‌های حاشیه دز در بخش مرکزی اهواز بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • امشب: ماموریت دشوار شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • عادی بودن وضعیت روستاهای حاشیه رودخانه دز در مقطع اهواز
  • ۴۸۱ طرح از ۲۶ استان برای هجدهمین جشنواره شیخ بهایی ارسال شد
  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • طرح ملی جهادآبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند