Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کادر فنی وزارت نفت سوریه امروز (سه شنبه) روند ترمیم و تعمیر لوله های انتقال نفت بندر بانیاس در استان "طرطوس" در غرب این کشور را که مورد حمله عناصر تروریستی قرار گرفته بود، آغاز کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، تیم فنی وزارت نفت این کشور پس از ارزیابی آسیب های وارده به لوله های انتقال نفت بندر "بانیاس" در استان طرطوس، عملیات ترمیم و تعمیر آن را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت نفت و منابع زیرزمینی سوریه دوشنبه شب گزارش داد که عناصر تروریستی و متحدان آنها لوله‌های انتقال نفت در استان طرطوس در شمال این کشور را منفجر کردند.
لوله‌های انتقال نفت بانیاس 23 ژوئیه 2019 (سوم تیر 98) نیز در جریان یک عملیات خرابکارانه، آسیب دید و موجب شد نفت بسیاری، سطح آب این منطقه را فرا گیرد و شماری از مراکز نفتی سوریه به تعطیلی کشیده شود.
16 آبان ماه گذشته نیز انفجار مخزن پالایشگاه نفت «بانیاس» یک کشته و سه زخمی برجای گذاشته است.
به گزارش ایرنا، شرکت پالایشگاه بانیاس یکی از بزرگ ترین شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت و منابع زیرزمینی سوریه است که در سال 1974 طی قرادادی با شرکت «اکسپورت ایمپورت» رومانی و با هدف پالایش نفت‌خام و تولید فرآورده‌های نفتی با ظرفیت سالانه 6 میلیون تن احداث شد.
شهر بانیاس در 100 کیلومتری شهر «طرطوس» و در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد و سوریه بخشی از نفت خود را از این طریق تامین می کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حمله تروریست انتقال نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از ۴۱ مورد تعرض به خطوط لوله انتقال نفت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت این رقم نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: در سال 1402 بالغ بر 41 مورد تعرض به خطوط لوله انتقال نفت ایران رخ داد که با اقدامات به‌موقع، از این تعداد 25 مورد به برداشت نفت یا فرآورده منجر نشد.

وی افزود: نسبت به سال 1401 که 47 مورد انشعاب غیرمجاز با 35 مورد برداشت نفت‌ یا فرآورده داشتیم، میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش داشته است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه