Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در یکصد و نود و چهارمین جلسه خود، طرح الحاق ساختمان های تهران به سیستم اعلام هوشمند هشدار سازمان آتش‌نشانی را تصویب کردند.

«رضا داوری» مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران روز سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره این طرح گفت: مصوبه ای از سال ۹۵ در شورای شهر تهران وجود دارد که براساس آن و به طور مشخص براساس ماده ۷ آن طرح مانیتورینگ ساختمان ها به اجرا در می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته داوری، براساس این مصوبه از این پس شاهد اتصال هوشمند سیستم اطلاع حریق ساختمان به سامانه سازمان آتش نشانی شهر تهران خواهیم بود.

وی عنوان کرد: در این طرح دیگر نیازی به تماس شهروندان نیست زیرا سازمان به صورت اتوماتیک از وقوع آتش سوزی مطلع می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران افزود: البته برای هیچ کسی الزامی قرار داده نشده است تنها الزام مربوط به ساختمانهای خود شهرداری تهران است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران ادامه داد: یکی از مزایای این طرح کشف زودهنگام حریق است و برای مقابله بهتر تاثیر گذار است.

وی افزود افزود: در این طرح که ساختمان های متصل به سامانه اعلام حریق هر شش ماه یکبار بازدید شده و مورد بررسی قرار می گیرند.

به گفته داوری، این یک طرح کاملا داخلی است و در حال حاضر مشغول بررسی صلاحیت بیش از هفده شرکت داخلی برای اتصال به این سامانه هستند.

وی تاکید کرد: در این طرح سیستم های اعلام حریق در صورت مشاهده و حس حریق شروع به آلارم دادن می کنند و در این سامانه در کنار اینکه ساکنان از وقوع آتش مطلع می شوند بلکه سازمان آتش نشانی هم همزمان مطلع می شود.

داوری گفت با تصویب این آیین نامه قدم اول برای ابلاغ آن را برداشته است و کلیه هزینه های آن هم اندیشیده شده است.

تفاوت طرح با طرح پلاک ایمن
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران درباره تفاوت این طرح با طرح پلاک ایمن گفت: این دو طرح با هم متفاوتند.

داوری اظهار داشت: طرح پلاک ایمن کاملا فرهنگی بوده است و بیشتر به رفتار هموطنان و شهروندان ربط دارد و هیچ وسیله ای و تجهیزاتی در آن بکار گرفته نمی شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 آتش سوزی آتش نشانی سازمان آتش نشانی شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر، طی تماس والدین یک دختر بچه ۳ ساله با سامانه ۱۲۵ مبنی بر گیر کردن پای فرزندشان میان کفی بالابر و دیوار مجاور، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانی به همراه تیم عملیاتی عازم محل شدند.

معاون عملیات دوشنبه شب با بیان این مطلب افزود: نیروهای عملیاتی بلافاصله پس از قطع جریان برق و مهار بالابر مشغول عملیات شدند و همزمان با سرگرم و آرام کردن کودک موفق شدند بدون هیچگونه آسیبی، با استفاده از تجهیزات مخصوص، هر دو پای کودک را از صفحه میانی و دیوار رهاسازی کنند

به گفته وی، این کودک برای طی مراحل درمانی توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال داده شد و پس از پیگیری‌های انجام شده به‌صورت حضوری در بیمارستان توسط معاون عملیات سازمان مشخص شد که خوشبختانه هیچگونه شکستگی وجود نداشته و با دستور پزشک معالج ترخیص شد.

کد خبر 6092583

دیگر خبرها

  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب