Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@13:59:13 GMT

واردات در بازارچه‌های مرزی منوط به ثبت آماری است

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۶۱۲۹

واردات در بازارچه‌های مرزی منوط به ثبت آماری است

«محسن دارابی» سه شنبه در سومین نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: تغییراتی در مصوبه هیات‌وزیران در خصوص مبادلات مرزی صورت گرفته است و این تغییرات در بازارچه های استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس این تغییرات از این ‌پس در بازارچه‌های مرزی واردات کالا منوط به ثبت آماری است و دیگر ثبت سفارش کالا انجام نمی‌شود، گفت: واردات مواد اولیه و قطعات یدکی و ملزومات تولید قبل از ورود به کشور توسط مرزنشینان باید به تایید وزارت صمت برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه بابیان این موضوع که اصلاحات هیات‌ وزیران در خصوص مبادلات مرزی برای تسهیل در مبادلات بازارچه‌های مرزی است، افزود: اصلاح این مصوبه به‌ منظور رفع ابهامات در قوانین جاری و نیز ایجاد یک فرصت برای جهش و رشد اقتصادی در بازارچه‌های موقت مرزی است.

دارابی یادآور شد: مقرر شد که ادارات و دستگاه‌های مرتبط با امر تجارت پیشنهادات خود را در زمینه بهبود مبادله کالا در مرزهای استان به دبیرخانه شورا ارسال کنند.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از استان کرمانشاه صادر می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 دلار رشد اقتصادی سازمان صنعت معدن و تجارت عراق واردات قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۶۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌های استان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده است 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محجوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزدگفت: میزان بارندگی‌های استان یزد در سال آبی جاری از اول مهرماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳۹.۷ میلیمتر بوده و میزان بارندگی مدت مشابه سال آبی گذشته ۹۸.۸ و متوسط دوره آماری ۸۹.۷ میلیمتر است که این میزان بارندگی برای یکسال آبی در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده است. 


وی افزود: بارندگی‌های استان یزد در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته تاکنون ۴۱.۴ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری ۵۵.۸ درصد افزایش داشته است. 


رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای یزد در ادامه گفت: میزان بارندگی طی سال آبی جاری در تمام شهرستان‌های استان به جز شهرستان خاتم نسبت به میانگین دوره آماری افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • بارندگی‌های استان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده است 
  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • نگاهی آماری به بارش‌های امسال کرمانشاه