Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@22:42:28 GMT

قضاوت مردم درباره اقدامات چهارباغ مثبت است

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۶۱۵۲

قضاوت مردم درباره اقدامات چهارباغ مثبت است

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه پیشرفت پروژه چهارباغ نشان از رضایت‌مندی مردم دارد، گفت: خوشبختانه در این دوره مدیریت شهری اختلاف دیدگاه‌ها بین میراث و شهرداری به حداقل رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدون الهیاری صبح امروز _سه شنبه هشتم بهمن ماه ۹۸_ در دیدار با شهردار و رییس شورای شهر اصفهان که در محل خانه دهدشتی انجام شد، اظهار کرد: بخش عظیمی از شهرت ملی و بین‌المللی اصفهان به میراث فرهنگی و تاریخ کهن این شهر باز می‌گردد، از این رو میراث فرهنگی به عنوان یک سازمان برای صیانت از بناهای تاریخی و میراثی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان تأکید کرد: مدیریت شهری نیز باید با ایجاد زیرساخت‌ها برای بهره‌مندی از این آثار فاخر تاریخی تلاش کند.

وی با بیان اینکه نگاه در حوزه میراث تعامل مثبت با شهرداری است، تا بتوانیم اهداف مورد نظر را به خوبی پیش ببریم، تصریح کرد: گاهی شاید اختلاف دیدگاه در پروژه‌ها وجود داشته باشد که آن هم در یک شهر تاریخی طبیعی است، اما خوشبختانه در این دوره مدیریت شهری اختلاف دیدگاه ها بین میراث و شهرداری به حداقل رسیده است.

الهیاری تصریح کرد: در پروژه‌های شاخص و حساس شهر به دلیل فضاسازی‌ها، عقب‌نشینی نخواهیم کرد، بلکه در مقابل آن اقدام به روشنگری جامعه کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه قضاوت مردم درباره اقدامات چهارباغ مثبت است، گفت: پیشرفت پروژه چهارباغ نشان از رضایت‌مندی مردم دارد و باید تلاش کنیم بخش باقیمانده پروژه را تا نوروز امسال به اتمام برسانیم.

مخالف تبدیل شدن مغازه‌های چهارباغ به فست‌فود هستیم

همچنین ناصر طاهری، معاون میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: برای زنده نگه داشتن تاریخ چهارباغ نباید کسبه قدیمی آن که به عنوان مثال مغازه‌های ساعت فروشی یا کتاب‌فروشی داشتند، محل کسب و کار خود را به اغذیه یا لباس‌فروشی تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه نباید انتظار داشت مغازه‌های چهارباغ تنها برای ارائه محصولات غذایی و فست‌فود تبدیل شود، اظهار کرد: هویت چهارباغ را می‌شناسیم و مخالف تبدیل شدن مغازه‌های آن به فست فودی هستیم.

طاهری تأکید کرد: باید یافته‌های باستان شناسی چهارباغ که در طول اجرای این پروژه به دست آمده، به نمایش گذاشته شود.

راه نجات اماکن تاریخی تبدیل آنها به فرصت‌های سرمایه‌گذاری است

همچنین در ادامه این نشست سیدعلی صالح‌درخشان با بیان اینکه میراث فرهنگی خواهان ارتباط و تعامل بیشتر با شهرداری است، اظهار کرد: شهرداری باید برای نوروز امسال یک پروژه به عنوان نماد اصفهان و مرتبط با موضوع گردشگری در نظر بگیرد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه عمده پروژه‌های شهر باید با پیوست گردشگری همراه شود، ادامه داد: درخواست بازنگری طرح تفصیلی شهر با پیوست گردشگری را داریم و پیشنهاد می‌کنیم عضویت شهرداری در سازمان‌های جهانی جهانگردی اتفاق افتد تا رویدادهای بین المللی برای اصفهان تعریف شود.

وی افزود: اولویت‌های گردشگری مشخص است، از این رو درخواست ما از شهرداری و شورای شهر بازاریابی و تبلیغات برای اولویت‌های گردشگری اصفهان است.

درخشان با بیان اینکه شهر اصفهان به لحاظ پتانسیل‌های گردشگری در کشور جایگاه نخست را دارد، گفت: متأسفانه در این شهر هیچگونه رونق گردشگری شبانه را شاهد نیستیم، از این رو پیشنهاد می‌شود گردشگری شبانه نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: درخواست دیگر از شهرداری ارائه مجوزهای لازم به هتل ساخته شده در جهان نما است تا بتوان آن را به بخش خصوصی واگذار کرد. تنها و عاقلانه‌ترین راه نجات اماکن تاریخی، تبدیل آنها به فرصت‌های سرمایه گذاری است.

تعریف ۴۰ پروژه گردشگری برای طرح اصفهان ۲۰۲۰

در ادامه جعفر جعفرصالحی با بیان اینکه صنایع دستی و گردشگری از مزیت‌های استان اصفهان به شمار می‌رود، گفت: اصفهان دو عنوان جهانی «شهرخلاق» و «شهرجهانی صنایع دستی» در حوزه صنایع دستی را دارد.

معاون صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: بیش از ۴۰ پروژه برای طرح گردشگری اصفهان ۲۰۲۰ به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تعریف شده که در حوزه صنایع دستی برای اجرای پروژه‌ها آمادگی کامل وجود دارد، البته باید تبادل اطلاعات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نزدیک نبودن دیدگاه‌ها آسیب‌های زیادی به میراث وارد کرده است، گفت: مغازه‌های چهارباغ قابلیت احیاء تفکر سوغات و صنایع دستی را دارد.

کد خبر 407939

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان چهارباغ شهرداری اصفهان شهر کلانشهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: در چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای هدف گردشگری بیابانک ک با استقبال گردشگران، مردم و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، به‌صورت نمادین از سند ثبت ملی مهارت لرده دوزی روستای بیابانک در فهرست میراث ناملموس کشور رونمایی شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: در اجرای ماده ۱۲ کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث فرهنگی ناملموس با قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مذکور مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن و ماده ۳ قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب سال ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی، مهارت لرده دوزی روستای بیابانک در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ثبت گردید.

حسن عربی گفت: این میراث فرهنگی ناملموس به شماره ۲۵۹۱ در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۴۰۰ در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده است.

لَردِه دوزی مجموعه‌ای از هنرهای دستی، مانند تکه‌دوزی، گل‌دوزی، بخارادوزی، خامه‌دوزی، پولک‌دوزی، قیطان‌دوزی، ساقه‌دوزی، سیاه دوزی، زری‌دوزی و سرمه‌دوزی است. لَردِه به معنای یک سطح صاف است که این فرآیندهای هنری روی آن اجرا می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902640

دیگر خبرها

  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ