Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@14:27:31 GMT

توسعه یک فناوری که محل تمرکز چشم را مشخص می‌کند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۶۳۷۷

توسعه یک فناوری که محل تمرکز چشم را مشخص می‌کند

‍‍‍‍‍‍

یکی از فناوری‌های موجود در دنیا، عینک‌هایی است که دارای دوبین فیلم‌برداری هستند ولی این عینک‌ها دقیقا مشخص نمی‌کنند که چشمان کاربر به کدام نقطه متمرکز شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، در این راستا محققان دانشگاه "نوادا "( Nevada) آمریکا یک هدست جدید ساخته‌اند که می‌تواند برای پیشرفت بسیاری از فناوری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیستم "رنو"(Reno) نام دارد و از مجموعه‌ای از شیشه‌هایی ساخته شده که توسط پژوهشگران آلمانی ساخته شده‌اند.

این هدست از دو دوربین در پشت سر تشکیل شده که حرکات چشم کاربر را زیر نظر می‌گیرد.

همچنین یک حسگر حرکتی هم در این محصول قرار دارد که ویژگی‌های یک ژیروسکوپ و شتاب‌سنج را با هم ترکیب می‌کند.

محقق ارشد پروژه دو دوربین جلو هم به هدست اضافه کرده که نمای پیش‌رو وی را زیر نظر می‌گیرد.

محصول ساخت این محققان، نه‌تنها نمای مقابل فرد و حرکات چشم را ضبط می‌کند، بلکه حرکات سر و بدن فرد را هم به صورت سه بعدی ردیابی می‌کند.

در آزمایش این پروژه، هدست توسط یک فرد پوشیده شد و سپس فرد پیاده‌روی کرد.

در نتیجه این کار، فیلمی ضبط شد که نمای مقابل فرد را نشان می‌داد و در عین حال ناحیه‌ای که چشم فرد به آن خیره شده بود را هم با یک دایره کوچک سبز رنگ، مشخص می‌کرد.

این دستگاه توسط داوطلبانی در رده سنی ۵ تا ۷۰ سال استفاده خواهد شد. مکان‌های مورد استفاده این هدست  می‌تواند موزه، کتابخانه و مکان‌هایی برای خرید،دوچرخه‌سواری و یا رفت‌وآمد باشد.

۲۴۰ ساعت از ویدئو ضبط شده اولیه به دانشگاه ارسال خواهد شد و اطلاعات به دست آمده به محققان کمک خواهد کرد که اطلاعات بیشتری را راجع به چگونگی درک افراد از جهان پیرامونشان کسب کنند.

در نهایت امید است که این فناوری منجر به پیشرفت‌هایی در زمینه علوم اعصاب، علو بینایی، علوم شناختی، هوش مصنوعی و یا هنر شود.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هدست دوربین فیلم برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین های مسابقات ملی مهارت رانندگی لیفتراک مشخص شدند

به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان، به منظور توسعه قابلیت ها و ارتقاء سطح مهارتی رانندگان لیفتراک، هم زمان با هفته کار و کارگر، سومین دوره مسابقات ملی مهارت رانندگی لیفتراک روز یک شنبه مورخ ۹ اردیبهشت ماه(۱۴۰۳) با حضور تمامی شرکت کنندگان از سراسر کشور در شرکت ایران خودرو خراسان آغاز و پس از دو روز رقابت فشرده نفرات برتر مشخص شد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان نیز ضمن تقدیر از حضور شرکت کنندگان با اشاره به اهمیت توسعه مهارت در سطح جامعه گفت: شرکت ها و جوامع مهارت محور با دارا بودن نیروهای ماهر در انجام امور جاری خود با موفقیت بیشتری همراه می باشند از این رو در شرکت ایران خودرو خراسان سعی بر این داریم با تاکید بر توسعه مهارت های کارکنان, علاوه بر افزایش بهره وری، فضای شکوفایی استعدادها را نیز فراهم آوریم.
بیژن زاهدی فرد برگزاری این مسابقات را زمینه ساز ارتقاء و توسعه مهارت رانندگان لیفتراک عنوان کرد و افزود: جا به جایی و تامین بموقع قطعات در خطوط تولید از اهمیت بالایی در صنعت برخوردار است و افزایش مهارت رانندگان لیفتراک تاثیر مستقیم در سرعت تولید و افزایش ایمنی خطوط تولیدی دارد.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی در حاشیه برگزاری این رقابت ها، ضمن تشکر از شرکت ایران خودرو خراسان بابت برگزاری هرچه بهتر این رقابت ها گفت: هدف اصلی از برگزاری این رقابت ها ایجاد روحیه شور و نشاط و ترویج فرهنگ مهارت آموزی می باشد.


امیر صراف در ادامه مهارت را حلقه مفقوده اشتغال عنوان کرد و افزود: سیاست های جدید آموزش فنی و حرفه ای افزایش بهره وری ابز طریق آموزش و مهارت آموزی است که با تقویت مراکز جوارکارگاهی بدنبال آن هستیم تا با همراه نمودن آموزش مداوم در حین تولید شاهد افزایش مهارت و بهره وری در صنایع استان باشیم.
گفتنی است: در این دوره از مسابقات نسبت به دوره قبل تعداد شرکت کنندگان رشد ۴۰درصدی داشتند و ۲۴۰ نفر از ۳۱ استان کشور در مرحله تئوری و آزمون کتبی شرکت کردند که ۸۸ نفر از ۸شرکت به مرحله نهایی راه یافتند. در مرحله عملی و بعد از دو روز رقابت فشرده و مهیج آقایان احمدعلی خادمی از شرکت ایران خودرو فارس، آرش چراغی از ایران خودرو کرمانشاه و حسن مظلوم از شرکت ایران خودرو خراسان به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب و هدایای خود را دریافت نمودند.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • بنای  دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • برترین های مسابقات ملی مهارت رانندگی لیفتراک مشخص شدند
  • توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد
  • توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد
  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی خود را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور ساخته شد
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است!