Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@18:52:08 GMT

توجیه تحلیلگر سعودی برای سازش با تل‌آویو

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۶۷۲۶

توجیه تحلیلگر سعودی برای سازش با تل‌آویو

تحلیلگر سعودی در گفت‌وگو با یک شبکه صهیونیستی مدعی شد باید واقعیت منطقه و صلح را پذیرفت؛ وی سپس به آنچه آن را پروژه «ایرانی-ترکی» در منطقه نامید اشاره کرد و گفت که باید با آن مقابله شود.

به گزارش مشرق، « عبد الحمید الغبین» تحلیلگر سعودی در گفت‌وگویی با بخش عربی شبکه اسرائیلی « i۲۴news» به تشریح برخی رویکردهای این کشور در قبال تعامل با رژیم صهیونیستی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما از واقعیت سخن می‌گوییم و آنچه رخ خواهد داد، همه ما باید به خاطر صلح در منطقه واقعیت را بپذیریم.

الغبین در ادامه بر عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و به سفر «بنیامین نتانیاهو» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به عمان و سفر برخی دیگر از مقامات این رژیم به کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.

وی سپس به آنچه آن را «خطر ایرانی و ترکی» نامید، پرداخت و گفت، ترکیه اکنون در قطر و مرز با عربستان است همچنین در لیبی حضور دارد، ایران هم در عراق حاضر است؛ باید با پروژه ایرانی و ترکی در منطقه مقابله شود.

الغبین: مدعی شد، ثبات سیاسی و اقتصادی در منطقه جز با صلح با اسرائیل و متوقف کردن پروژه ایرانی و ترکی میسر نمی‌شود. او ادامه داد: هفتاد سال پرونده فلسطین را تجربه کردیم و نتوانستیم آن را حل کنیم به همین دلیل اکنون باید این پرونده را ببندیم و مرحله جدیدی را آغاز کنیم.

این مصاحبه در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قرار است امروز (سه شنبه) از معامله قرن رونمایی کند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش کرده‌اند، کشورهای عربی با این طرح موافق هستند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: سقوط هواپیمای آمریکایی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا شبکه صهیونیستی عراق اسرائیل ترکیه عربستان تل آویو لیبی دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی آمریکا عمان فلسطین خلیج فارس ترامپ بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۶۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ معترضان، برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او را خواستار شدند. با یورش نیرو‌های امنیتی به معترضان، تظاهرات به خشونت کشیده شد. خانواده‌های اسرای صهیونیست هم با برافروختن آتش در خیابان «ایالون» در تل آویو، امضای فوری توافقنامه مبادله اسیران را خواستار شدند. رسانه‌های عبری گزارش دادند صد‌ها معترض هم در برابر محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه قیساریا، تجمع اعتراضی برپا کردند.

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است
  • تحلیلگر صهیونیست: السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه