Web Analytics Made Easy - Statcounter

گردان‌هایی از فرماندهی شمالی ارتش رژیم صهیونیستی برای تقویت مواضع خود در شرق فلسطین اشغالی و مرز اردن مستقر شدند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، با نزدیک شدن به ساعت نشست خبری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» و احتمال اعلام طرح موسوم به «معامله قرن»، ارتش رژیم صهیونیستی نیروی پشتیبانی به مرز اردن اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد بعد از ارزیابی‌های موقعیتی پیش از رونمایی رسمی از معامله قرن، با اعزام یک گردان زمینی پشتیبانی مواضع خود در «غور اردن» را تقویت می‌کند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، این نظامیان پشتیبانی از گردان جاسوسی ویژه «گولانی» به دلیل نگرانی از بروز خشونت‌ها در مناطق شرقی فلسطین اشغالی و هم‌مرز با اردن، اعزام شده‌اند.

برخی منابع اسرائیلی نیز ادعا می‌کنند که هزاران نفر از ساکنان اردوگاه فلسطینی «العروب» نیز برای مقابله با حضور نظامیان صهیونیست در منطقه الخلیل واقع در کرانه باختری، به راه افتاده‌اند.

معامله قرن به طرح دولت ترامپ گفته می‌شود که برای ایجاد سازش دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس تدوین شده و آن را طرح صلح می‌خوانند. بنا بر این طرح، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیاز‌هایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک فلسطین اشغالی، با تشکیل دولت مستقل فلسطین موافقت می‌کند، اما نه پایتختی قدس را می‌پذیرد و نه بازگشت میلیون‌ها آواره.

ترامپ روز گذشته در جریان استقبال نتانیاهو اعلام کرد که کاخ سفید ساعت ۱۲ به وقت واشنگتن (سه‌شنبه‌شب) از معامله قرن رونمایی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اعلام معامله قرن غور اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت

به گزارش جام جم آنلاین، یکی از اعضای ارشد مقاومت فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی مجبور شد در پیشنهاد اخیر خود درباره آتش بس در نوار غزه که چندی پیش به میانجیگران ارائه کرده بود، تغییراتی ایجاد کند.

این مقام ارشد مقاومت در گفتگو با المیادین افزود که تغییرات پس از آن رخ داد که اشغالگران به این باور رسیدند که حماس و مقاومت درباره پیشنهاد اخیر خود، مطلق و قاطع است.

وی تصریح کرد که اسرائیلی‌ها در حال حاضر در تماس دائمی با برادران مصری ما هستند تا به فرمولی برسند که حماس و مقاومت بتوانند آن را بپذیرند.

عضو ارشد مقاومت فلسطین تصریح کرد که حماس به طرف مصری اطلاع داده است که هیچ پیشنهاد یا فرمولی را که شامل آتش بس و خروج نظامیان اشغالگر از نوار غزه نباشد، نمی پذیرد.

در خبری دیگر، سرلشکر ذخیره و رئیس سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای حمله زمینی گسترده به رفح هشدار داد و تاکید کرد که چنین عملیاتی «بسیار خطرناک» است.

«اسرائیل زیو» اذعان کرد که حماس در حال تدارک یک کمین راهبردی برای ارتش اسرائیل در صورت حمله زمینی گسترده به رفح است که برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به این واقعیت که رفح علاوه بر حساسیت مصر و آمریکا نسبت به آن، مکان بسیار دشوار و شلوغی برای جنگیدن است، هر گونه عملیات زمینی گسترده در رفح دارای ریسک بالا و خطرناک‌تر از هر عملیاتی خواهد بود که ارتش تا کنون در نوار غزه انجام داده است.

اظهارات این مقام صهیونیست در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرده‌اند که برای هرگونه سناریویی در صورت تجاوز مستمر رژیم اشغالگر به نوار غزه از جمله تهاجم زمینی به رفح آماده هستند.

دیگر خبرها

  • تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین
  • آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر رسید
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • حمایت مردم اردن از فلسطین
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب