Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی نور محمدی ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان بابیان اینکه در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت دو هزار و ۸۱۷ متقاضی در استان سمنان شرکت کردند، گفت: در شاهرود ۸۸۴ نفر، سمنان ۹۸۰، گرمسار ۱۴۸، مهدی‌شهر ۱۷۳، میامی ۱۴۰، آرادان ۱۱۳ و سرخه ۷۱ نفر متقاضی شرکت در این آزمون هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه ثبت‌نام در بازه زمانی از ۲۵ آبان لغایت ۲۵ دی بوده است، افزود: هدف از برگزاری این آزمون سنجش و ارزیابی کمی و کیفی مؤسسات قرآنی، شناسایی نخبگان قرآنی و ایجاد انگیزه در عموم قرآن آموزان است که این افراد صبح ۱۱ بهمن به صورت متمرکز و سراسری با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

مسئول امور قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بابیان اینکه این تعداد متقاضی در چهار گروه مختلف حضور خواهند داشت، ابراز داشت: گروه اول ترجمه و مفاهیم قرآنی شامل تفسیر درک و معانی سوره بقره، گروه دوم معارف اهل بیت (ع) شامل ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه، گروه سوم حفظ قرآن در ۱۰ رشته حفظ، گروه چهارم بخش الکترونیک در دو رشته سبک زندگی و سیره معصومین (ع) و روخوانی قرآن را شامل می‌شود.

نور محمدی بابیان اینکه رشته سبک زندگی و سیره معصومین (ع) و روخوانی قرآن به صورت الکترونیکی ۲۵ و ۲۶ دی برگزار شد، تصریح کرد: بخش حفظ که شامل داوطلبان زیر ۱۰ سال در اسفندماه به صورت شفاهی برای شرکت‌کنندگان برگزار خواهد شد.

وی از شرکت ۴۲۸ نفر در بخش روخوانی گروه آزمون الکترونیکی و ۳۰۶ نفر در سبک زندگی و سیره معصومین خبر داد و افزود: در این گروه جمعاً ۷۳۴ نفر شرکت کرده‌اند.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بابیان اینکه روخوانی حفظ جز سی با ۴۵۱ نفر بیشترین شرکت کننده و در روخوانی الکترونیکی با ۴۲۸ نفر دومین تعداد بالاترین رشته را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: مراکز جامعه القرآن خواهران شاهرود و سمنان نیز بیشترین آمار ثبت نامی را در بین مراکز قرآنی استان به خود اختصاص داد ند.

نور محمدی با تاکید بر اینکه هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در هشت حوزه در سطح استان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: صدور کارت از روز یکم بهمن‌ماه سال جاری تا روز برگزاری از طریق سایت www.quranedu.ir امکان‌پذیر است.

وی بابیان اینکه حد نصاب در آزمون کتبی ۷۰ و الکترونیکی ۸۰ است، افزود: به‌تمامی شرکت‌کنندگانی که نمرات آنها بالای ۹۰ باشد لوح تقدیر و تمامی کسانی که رتبه ۱۰۰ را کسب کنند جوایز کشوری به آن‌ها اعطا می‌شود و همچنین به افراد با نمره ۷۰ تا ۸۰ ضمن قبولی در آزمون گواهی‌نامه معتبر دریافت داده خواهد شد.

کد خبر 4838782

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان مسابقات قرآنی آزمون سراسری قرآن و عترت بارش برف دهه فجر بوشهر شیراز گرگان تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان قزوین شهرکرد ایلام انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه بیرجند قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم

 

نوزدهمین دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم برگزار شد.

رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: در این آزمون ۲۳۷ شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران در دو حوزه اراک و ساوه با هم به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه ۱۸۲ نفز از داوطلبان در حوزه اراک و ۵۵ نفر در حوزه ساوه است، افزود: شرکت کنندگان پس از کسب نمره قبولی درآزمون کتبی به مرحله شفاهی حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء راه خواهند یافت.

او گفت: حضور بانوان را پیشتاز در حفظ قرآن قرآن دانست و گفت: حضور بانوان در این دوره چشمگیر است. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن
  • ۷۱۷ قمی در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم شرکت کردند
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در استان سمنان
  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • برگزاری آزمون حفظ قرآن در خرمشهر