Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه زمانی؛ شاخص کل بورس تهران امروز در دقایق ابتدایی معاملات با دو هزار و ۷۱۵ واحد رشد از کانال ۴۲۳ هزار واحد عبور کرد این روند صعودی تا رسیدن نماگر به کانال ۴۲۷ هزار و۴۶۴ واحد ادامه پیدا کرد و سپس روند یکنواختی را دنبال کرد و در نهایت شاخص کل با شش هزار و ۴۷۱ واحد رشد در مقایسه با روز گذشته در کانال ۴۲۷ هزار و ۱۳۹ واحد آرام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل هم‌وزن نیز رشد ۱.۲۵ درصدی را به خود دید.

در همین راستا ولید هلالات در رابطه با رکورد شکنی‌های اخیر و رشد بی‌وقفه دماسنج بورس طی چند هفته گذشته عنوان کرد: تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران در انتظار اصلاح بازاربوده‌اند و یا از جهت رشد بی وقفه بازار ابراز نگرانی می‌کنند اما در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که با گسیل شدن حجم قابل توجهی از نقدینگی به بازار سرمایه، این صعود تداوم پیدا کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با شرایط بازار‌های رقیب بیان کرد: به عنوان مثال هنگامی که موج نقدینگی به سمت بازار طلا و ارز و یا بازار مسکن می‌رود یک سری عواقب به‌دنبال دارد و در واقع می‌تواند اثرات منفی روی ابعادی از اجتماع بگذارد در نتیجه در چنین شرایطی دولت و انواع نهاد‌ها دست‌به دست هم می‌دهند که شرایط را تعدیل کنند. همچین زمانی که شاهد روانه شدن سرمایه افراد به بازار مسکن هستیم نیز به دلیل وابستگی مستقیم این موضوع با معیشت مردم، شاهد عملکرد قاطعانه دولت در راستای برقراری پایداری هستیم.

وی افزود: اما در بازار سهام مسائل مورداشاره در فوق مطرح نیست و هیچ نهادی در جهت سرکوب کردن موج نقدینگی وارد شده به بازار عمل نمی‌کند. و در بسیاری از موارد نیز شاهد تشویق و سوق دادن بیش‌تر افراد به سمت بازار سهام هستیم. در واقع گروه زیادی از افراد که دارای نقدینگی سرگردان بودند، بورس را به دلیل سهولت بیش‌تر در سرمایه‌گذاری کردن و همچنین شفافیت به عنوان مکانی برای سرمایه‌گذاری برگزیدند.

هلالات در رابطه با نسبت کل نقدینگی به ارزش معاملات بیان کرد: بازار سرمایه نسبت به کل حجم نقدینگی بسیار کوچک است و نسبت حجم نقدینگی تقریبا پنج هزار برابر ارزش معاملات کل طی یک روز بوده است و ارزش این موج عظیم نقدینگی می‌تواند همراه با نوسانات ایجاد شده در بازار تا چندین برابر رشد پیدا کند. لازم به ذکر است، نمی‌توان در رابطه با شروع زمان اصلاح بازار زمان دقیقی را مشخص کرد به این دلیل که مشخص نیست ورود این موج نقدینگی به بازار سرمایه تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند.

هلالت در خصوص صنایعی که مستعد رشد بیش‌تر هستند عنوان کرد: این حجم زیاد از نقدینگی تمام صنایع را تحث تاثیر قرار داده است. سرمایه‌گذاران باید از خرید فروش با تعداد دفعات بالا در معاملات خود خودداری کنند و از رفتار‌های هیجانی نیز دوری گزینند. علاوه بر این بهتر است سهم‌هایی را خریداری کنند که در عین سودآوری نه چندان چشم‌گیر بعضا از قدرت نقدشوندگی بالایی برخوردار هستند که در این طیف می‌توان به صنایع بانکی و خودرو‌یی‌ها اشاره کرد. در مقابل در صنایعی مثل پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها نیز شاهد سودآوری بالا هستیم و در مجموع سبد سهامی که ترکیبی از سهام شرکت‌های نقدشونده و سودآور باشد می‌تواند با بازدهی معقولی همراه باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل هم وزن شاخص کل بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم

 ابراهیم ونکی فراهانی، مدیر نیروگاه قم گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی قم در اسفند‌ماه سال ۱۴۰۲ با افزایش تولید بیش از ۵۶ میلیون کیلووات ساعت نسبت به سال قبل و بیش از ۱۴ میلیون کیلووات ساعت نسبت به رکورد قبلی در سال ۱۳۸۴، موفق به ثبت رکورد جدید در تولید برق خود در اسفند شد.

وی با بیان اینکه دستیابی به این دستاورد با اتکا به همت و تلاش کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی قم در بخش‌های مختلف به دست آمده افزود: با تلاش کارکنان واحد بهره‌برداری، با وجود عمر بالا و افزایش ضریب پیری واحدها، با بهره‌برداری اصولی، عکس‌العمل‌های به موقع و کمترین خروج اضطراری موفق به تولید برق با حداکثر توان و راندمان شدند.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی قم گفت: تولید نیروگاه قم در اسفند سال گذشته به میزان ۳۹۸ میلیون و ۵۶۹ هزار کیلووات ساعت بوده و از این میزان تولید، ۳۹۱ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۶۰۰ کیلووات ساعت آن انرژی خالص بوده که به شبکه سراسری برق تحویل شده است.

وی با تاکید بر اهمیت انجام به موقع تعمیرات بیان کرد: همکاران واحد تعمیرات نیروگاه قم موفق شدند در زمستان سال گذشته تعمیرات اساسی واحد‌های یک و چهار گازی، بازدید اتاق احتراق واحد سه گازی و بازدید دوره‌ای سالانه واحد دو بخار که در نوع خود کم‌نظیر بوده را انجام دهند تا تابستان امسال بدون خاموشی سپری شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳