Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند «یک شهر زینب» به کارگردانی روح اله رفیعی پنج شنبه دهم بهمن ماه از شبکه اول سیما روی آنتن می رود.

به گزارش قدس آنلاین، روح اله رفیعی کارگردان مستند «یک شهر زینب» گفت: این مستند روایتی است از پایمردی مادران شهدا در شهرک های نبل و الزهرا در شمال سوریه که ۴ سال در محاصره بودند و بهمن ۱۳۹۴ توسط نیروهای مقاومت آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی ادامه داد: تیم پنج نفره ما چند ساعت پس از آزادسازی به شهر وارد شد، از قبل سناریوهایی برای کار تعریف کرده بودیم، تصمیم گرفتیم برویم به منطقه و هر کدام از سناریوها را که بتوانیم دست بگیریم و استارت کار را بزنیم. ایده اولیه مستند یک جشن بود  که با روایت جشن جلو رفتیم.

رفیعی افزود: فردای آزادسازی الزهرا جشنی بابت تکریم خانواده‌های شهدای نبل و الزهرا گرفتند و هنوز مناطق اطراف دست تکفیری ها بود و خمپاره بود که پشت سر هم می‌آمد، دقیقاً روز ولادت حضرت زینب (س) بود. در حین برگزاری مراسم تکریم خانواده شهدا خمپاره‌ها می‌آمد با طراحی که داشتیم یک دوربین داخل مسجد ماند و روایت مسجد و جشن را ضبط ‌کرد و دوربین دوم همراه آمبولانسی بود که به خاطر خمپاره‌ها به اطراف می‌رفت، ده دوازده خمپاره خورد و جالب بود اتفاقی نیفتاد جز دو سه خانه که گفتند افراد آنجا در مسجد هستند. در این مستند بحث مقاومت زنان و مادران و همسران شهیدی که فرزندان و همسرانشان را به جبهه می فرستند و خود هم در پشت جبهه به شهادت می رسند است.

روح اله رفیعی  ۲۰ بیست مستند در حوزه مقاومت کار کرده است که ۱۰ مستند را در سوریه ساخته از جمله مستندهایی که در سوریه توسط رفیعی کار شده است: "خالد و مجتبی"، "پشت پردۀ شام"، "باب‌الجنت"، "هبه دختری از فلسطین"، " مخیم مدافع حرم"، دیگری "سرباز اسلام" و "یوسف" و بعدی، "سفیر امید"، "راوی نبل" و بعد هم "یک شهر، زینب"؛ مستند دهم می‌شود.

مستند «یک شهر زینب» کاری از روح اله رفیعی و تهیه شده در گروه مستند روایت فتح است. علاقمندان می توانند پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ بعد از اذان مغرب، از شبکه اول سیما بیننده این مستند باشند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ در استان بوشهر آمار ولادت کاهشی بود، گفت: در مجموع ولادت‌های ثبت شده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در استان بوشهر، شاهد رشد ۰.۸ درصدی ولادت هستیم.

وی اعلام کرد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۳۶ واقعه ولادت در استان بوشهر ثبت شد و جمعیت این استان به بیش از یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، افزود: بیشترین ولادت ثبت شده در این سال مربوط به شهرستان بوشهر با ۲۶.۴ درصد و کمترین سهم در این مدت شهرستان دیلم با ۲.۷ درصد دارد.

وی تصریح کرد: نسبت جنسی حاصل از ولادت‌های ثبت‌شده سال ۱۴۰۲ نیز ۱۰۶.٩ بوده که به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر متولد شده، نزدیک به ۱۰۷ پسر به دنیا آمده است.

پاسالار یادآور شد: این رقم در سال پیش از آن ۱۰۸.۹ بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: میانگین سن مادران بوشهری در تولد اولین فرزند در سال گذشته ۲۷.۱ سال بود در حالی که این میانگین در کشور ۲۷.۳ سال بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ولادت‌ها با ۳۸.۱ درصد در ۵ سال اول زندگی زوجین به وقوع پیوسته است، افزود: فاصله ۶ تا ۱۰ سال پس از زندگی مشترک زوجین ۲۹.۸ درصد و مابقی ولادت‌ها پس ۱۰ سال زندگی مشترک زوجین ثبت شده است.

پاسالار به گروه سنی مادران اشاره کرد و گفت: بیشترین ولادت‌های ثبت شده استان بوشهر مربوط به گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ سال است و گروه‌های سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و گروه سنی ۳۵ تا ۳۹ سال به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر 6097331

دیگر خبرها

  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • اسرائیل از مقاومت فلسطینیان خسته شده است/جنبش دانشجویی شکل گرفته،برخلاف تصور صهیونیسم جهانی است
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • کشدارترین حواشی قبل از بازی پرسپولیس و سپاهان بی‌تاثیر بود؛ بدون دست هم می‌توانست بازی کند!
  • قدردانی بسیار خاص و متفاوت از مادران در لالیگا اسپانیا | روز مادر در استادیوم | ویدئو
  • مجموعه مستند «پا به ماه» از شبکه ۲
  • خبر‌های رسانه - ۱۵ اردیبهشت
  • عجیب‌ترین حیوانات آمریکای جنوبی + فیلم
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟