Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:32:21 GMT

شرایط بازار کار در کاشان بهبود یافت

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۷۳۷۱

شرایط بازار کار در کاشان بهبود یافت

حسن رمضانی روز سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران کاشان گفت: امسال با همکاری کاریابی‌های غیردولتی این شهرستان، یک‌هزار و ۷۰۰ نفر به واحدهای اقتصادی در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی جذب شدند که بیانگر افزایش ۳۰ درصدی به نسبت مشابه سال گذشته است.

وی افزود: این در حالی است که ورودی متقاضیان بیمه بیکاری کاهش ۱۷ درصدی داشته که نشان می‌هد در مجموع شرایط بهینه و مناسبت‌تری بر بازار کار شهرستان کاشان در ۱۰ ماه گذشته از سال‌جاری شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان با اشاره به راه‌اندازی ۱۰ شرکت تعاونی جدید بیان کرد: این شرکت‌های تعاونی‌ با یک‌هزار و ۳۵ نفر عضو و ظرفیت ایجاد ۱۸۳ فرصت شغلی در بخش تعاون شهرستان ایجاد شدند.

وی میزان سرمایه‌گذاری در تعاونی‌های جدید را نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال برشمرد و اضافه کرد: این شرکت‌ها در زمینه‌های تولیدی، کشاورزی، مسکن و پشتیبانی فعالیت می‌کنند.

رمضانی تشریح کرد: هفت میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی، شامل چهار میلیارد ریال پشتیبان و سه میلیارد ریال مستقل در قالب ۴۰ طرح امسال به کارگروه اشتغال استان اصفهان معرفی شد که به اشتغال ۸۶ نفر در زمینه‌های فرش دست‌بافت، خیاطی و صنایع دستی در شهرستان کاشان منجر می‌شود.

وی همچنین از صادرات چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کالا از سوی بخش تعاون این شهرستان به خارج از کشور در سال‌جاری خبر داد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان افزود: بیشتر این کالاهای صادراتی شامل گلاب و عرقیات گیاهی، فرش دست‌بافت و آلیاژ سرب بود که به نسبت مدت مشابه سال گذشته تفاوت چندانی نداشت.

وی از کشورهای عراق، امارات متحده عربی، قطر، هند، چین، استرالیا و برخی کشورهای اروپایی به عنوان بازار هدف این کالاهای صادراتی نام برد.

کاهش ۲۲ درصدی رسیدگی به حادثه‌های ناشی از کار

رمضانی در ادامه نیز گفت: رسیدگی به حوادث ناشی از کار در ۱۰ ماه گذشته از سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش دارد.

وی اضافه کرد: در مجموع ۲۴۵ فقره حادثه ناشی از کار سال گذشته در این شهرستان داشتیم که از ابتدای سال‌جاری تاکنون به ۱۷۴ مورد رسیده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان تصریح کرد: افزون بر ۲ هزار و ۷۰۰ نفر- ساعت آموزش‌های لازم به فعالان در بخش‌های صنعت، اصناف و پیمانکاران امسال ارایه شد.

وی با اشاره به ۵۷۰ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی ادامه داد: این بازرسی‌ها منجر به ۸۶۲ میلیون ریال جریمه ابلاغی به واحدهای متخلف اقتصادی و ارجاع ۲۱ پرونده به دادگستری در نتیجه به‌کارگیری اتباع بیگانه شده است.

رمضانی بیان کرد: با تعاملی که با کارفرمایان انجام شده است، ۹۱ نفر نیروی کار ایرانی با اتباع بیگانه غیرمجاز در واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان جایگزین شده‌اند.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون کار، اتباع بیگانه در ۶۴ رشته شغلی پس از دریافت کارت اشتغال از سوی دفتر کفالت اتباع بیگانه در جمهوری اسلامی ایران مجاز به فعالیت هستند.

به گفته رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان، ۲۹۰ شرکت تعاونی فعال در زمینه‌های کشاورزی، خدماتی، صنعت، مسکن، تولیدی و توزیعی در کاشان فعالیت می‌کنند که افزون بر ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان عضو آنها هستند.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کاشان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کاشان صادرات غیر نفتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کاشان صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۷۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان

رئیس اداره تعاون کاشان از پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حسن اربابی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، کارگران را ستون فقرات اقتصاد دانست و اظهار داشت: امسال دو ظرفیت یکی در بعد رسانه‌ای و دیگر در حوزه فرهنگی از آن بهره‌گیری می‌شود.

وی ضمن اشاره به فوت 20 کارگر حوادث کارگاه‌های ساختمانی در سال گذشته، افزود: به مناسبت هفته کار و کارگر با دو تن خانواده‌های متوفی حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی شهرستان کاشان دیدار و گفت‌وگو و از آنان دلجویی می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ضمن اشاره به مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش ابراز داشت: دو میلیارد و 200 میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.

وی میزان تحقق اشتغال را 111 درصد و سهمیه پیش‌بینی شده برای اشتغال چهار و 432 مورد عنوان کرد و گفت: میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده 223 میلیارد تومان بوده است و از محل تسهیلات مشاغل خانگی سه میلیارد و 560 میلیون تومان پرداخت شده است.

اربابی تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستاهایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برا هر اشتغال حداکثر 150 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری یکی از اقدامات است و از این رو 98 واحد تولیدی دارای خانه بهداشت کارگری است به نحوی که 9 مورد از این واحدها در سال گذشته افتتاح شده است در حالی که 170 واحد تولیدی باید خانه بهداشت کارگری داشته باشند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ضمن اشاره به کاهش رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی افزود: میزان رسیدگی به پرونده‌ها از 102 روز به 27 روز کاهش یافته است که از میانگین کشوری پایین‌تر است و این مهم نشان از تلاش همکاران ما در این حوزه است.

وی از 63هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان خبر داد و ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و 200 واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

اربابی ضمن اشاره به کاهش دادخواست‌ها در حوزه کارگری گفت: 28 مورد شورای اسلامی کارگری در شهرستان کاشان فعال است و از سوی دیگر سه مورد انجمن کارگری جدید در این شهرستان به تازگی مشغول به فعالیت هستند و 50 مورد نیز نماینده کارگران در کاشان وجود دارد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • سیل از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم
  • معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم
  • آخرین وضعیت کاشان پس از وقوع سیل
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • بررسی بیش از ۳۳۰۰ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد