Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران: یک روز قبل، یک هواپیمای آمریکایی در ایالت غزنی افغانستان سقوط کرد. ابتدا گفته می شد که این هواپیما، مسافربری بوده است. اما بلافاصله مشخص شد که این هواپیما نظامی و حامل افسران ارشد اطلاعاتی آمریکا بوده است.

سپس طالبان اعلام کرد که این هواپیما را هدف قرار داده است. این موضوع با سکوت خبری عجیب مقامات آمریکا رو به رو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا که هنوز ساعاتی از سقوط دردناک هواپیمای اوکراینی و جان باختن همه مسافرانش در ایران نگذشته بود، اعلام کرد این هواپیما از داخل سرنگون شده و تازه بعد از ساعت ها سکوت به این بسنده کرد که هواپیمای این کشور در افغانستان ساقط شده است. با این حال نه تنها خبری از جزئیات این خبر فاش نکرد بلکه مطالبی از جمله آنکه «این هواپیما با شلیک ساقط شده»، «طالبان چنین اقدامی انجام داده است» و «افسران اطلاعاتی ارشد سوار این هواپیما بوده اند» را تکذیب کرد.

از آن جالب تر آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که اخیرا به زبان فارسی هم توئیت می کند، کلمه ای راجع به این اتفاق بر زبان نیاورده است و باز از آن عجیب تر آنکه رسانه های غربی که طی روزهای گذشته اخبار مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی را به صورت لحظه ای مخابره می کردند با مقامات آمریکا همسو شدند و روزه سکوت گرفتند.

این سکوت زمانی معنادار می شود که یک رسانه روسی ادعا کرده که «مایک دی آندریا» فرمانده عملیات علیه عراق، ایران و افغانستان از کشته شدگان این هواپیماست.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 افغانستان ایران رئیس جمهور آمریکا رسانه های غربی آمریکا قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط ۲۶ پله ای افغانستان در میزان آزادی مطبوعات

سازمان خبرنگاران بدون مرز (RSF) میزان آزادی مطبوعات در کشورهای مختلف جهان را بررسی و نتایج آن را به منتشر کرده است.

این شاخص نشان می دهد افغانستان یکی از کشورهایی است که رسانه‌های مستقل در آن با محدودیت‌های شدید مواجه هستند.

طبق این شاخص، نروژ در رده نخست و اریتره در جایگاه آخر آزادی مطبوعات قرار دارند.

افغانستان در بررسی سازمان گزارشگران بدون مرز ۱۹.۹ امتیاز کسب و به دلیل بازداشت و مرگ‌ومیر خبرنگاران ۲۶ پله سقوط کرده است.

چین، روسیه، اسراییل و امریکا،‌ هرکدام به‌ترتیب در جایگاه‌های ۱۷۲، ۱۶۲، ۱۰۱ و ۵۵ قرار گرفته‌اند.

این بررسی به مناسبت ۳ می، روز جهانی آزادی مطبوعات نشر شده است.

افغانستان هم اکنون در جایگاه ۱۷۸ جهانی از حیث میزان آزادی مطبوعات قرار دارد.

این در حالی است که طی دوونیم سال گذشته با تسلط طالبان بر کشور، افغانستان یکی از بدترین کشورها برای خبرنگاران و رسانه‌ها شناخته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • سقوط ۲۶ پله ای افغانستان در میزان آزادی مطبوعات
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟