Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی ها نشان می دهد که قالب پیشنهادی جدید برای پرداخت یارانه ها باعث خواهد شد تا یارانه های پرداختی برای خانوارهایی که در حال حاضر مشمول هر دو یارانه نقدی و معیشتی هستند کاهش یابد. به عنوان نمونه، هم اکنون مجموع یارانه نقدی و معیشتی پرداختی برای یک خانوار یک نفره مبلغ 100.5 هزار تومان می باشد که در قالب جدید که توسط کمیسیون تلفیق برای سال 99 پیشنهاد داده شده است، این مبلغ با کاهشی 27.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصدی به 72.5 هزار تومان خواهد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، در آغازین دقایق روز جمعه 24 آبان ماه سال جاری بود که سرانجام بنزین سهمیه بندی شد و قیمت آن نیز افزایش یافت. افزایش قیمت برای بنزین سهمیه ای 50 درصد و برای بنزین آزاد 200 درصد بود. دولت اعلام کرد که تمام درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین در سال که حدود 30 هزار میلیارد تومان پیش بینی می شود را به حساب 18 میلیون خانوار که 60 میلیون نفر از جمعیت ایران را در بر می گرفت، واریز خواهد کرد.

اولین یارانه معیشتی در سه مرحله به حساب 17 میلیون و 700 هزار خانوار واریز شد. آخرین گروه، اولین یارانه معیشتی خود را در تاریخ 2 آذر ماه سال جاری دریافت کردند. محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور طی مصاحبه در مورد زمان واریزی یارانه معیشتی گفت: مقرر شد دهم هر ماه کمک معیشتی خانوار، بیستم هر ماه یارانه نقدی و بیست و هشتم هر ماه حقوق کارمندان پرداخت شود.

بنابراین دومین یارانه معیشتی در تاریخ 10 دی ماه 1398 به حساب خانوارها واریز شد با این تفاوت که این بار صف یارانه بگیران طولانی تر از دوره قبل شده بود. حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک های معیشتی طی مصاحبه ای درباره افزایش تعداد یارانه بگیران معیشتی در دور دوم واریزی گفت: در بررسی‌ اعتراض‌های اخیر ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار مشمول دریافت یارانه تشخیص داده شده‌اند که این تعداد معادل یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۹۱ نفر بوده که جمعیت قابل توجهی را به فهرست مشمولان دریافت کمک های معیشتی اضافه کرده است.

در آستانه واریز سومین مرحله یارانه معیشتی اما خبرهایی از کمیسیون تلفیق بودجه روز گذشته بیرون آمد که نشان می داد در صورت تصویب پیشنهاد ارائه شده در صحن علنی مجلس و سپس شورای نگهبان، شیوه پرداخت یارانه معیشتی از ابتدای سال آینده تغییر خواهد کرد. شیوه ای که کمیسیون تلفیق بودجه برای توزیع یارانه معیشتی پیشنهاد داده است با نقدهای جدی رو به رو است.

تعداد یارانه بگیران معیشتی به 78 میلیون نفر افزایش خواهد یافت

در 20 آبان ماه سال جاری بود که رئیس جمهور روحانی در جمع مردم رفسنجان گفت: در روزهای آتی طرحی برای خانواده‌هایی که در فشار اقتصادی هستند، اعلام می‌کنیم. از ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار ایرانی عده‌ای زندگی مناسبی دارند اما اکثریت هجده میلیون خانوار نیاز به کمک دارند و امیدواریم از ماه آینده به هر خانوار حمایتی ماهانه داشته باشیم.

نکته مهم در این صحبت های رئیس جمهور کمک ماهانه به 18 میلیون خانواری بود که اوضاع مناسبی نداشتند. پس از آن نیز بارها مسئولین به همین 18 میلیون خانوار که جمعیت آن ها حدود 60 میلیون نفر بود و مشمول یارانه معیشتی می شدند، اشاره کردند.

در تصمیم اخیر کمیسیون تلفیق گویا تعداد یارانه بگیران معیشتی قرار است به 78 میلیون نفر افزایش یابد. هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در این باره گفت: با توجه به اینکه مردم از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه پرداخت یارانه معیشتی گلایه هایی داشتند در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده مقرر شد؛ 20 درصد از 31 هزار میلیارد تومان حاصل از افزایش قیمت بنزین به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی پرداخت شود و باقیمانده منابع به دست آمده از اصلاح قیمت بنزین میان 78 میلیون یارانه بگیر توزیع شود.

این بدان معناست که از سال آینده، حدود 18 میلیون نفر به یارانه بگیران معیشتی افزوده و صف یارانه بگیران معیشتی طولانی تر خواهد شد.

هزینه های دولت برای شناسایی ثروتمندان بی نتیجه خواهد ماند!

از زمان مطرح شدن یارانه معیشتی دولت تلاش کرد تا با ملاک های مختلف افراد ثروتمند را شناسایی کند و آن ها را از صف یارانه بگیران معیشتی کنار بگذارد. طبیعتاً هزینه های زیادی را نیز برای شناسایی افراد ثروتمند متحمل شد. در شناسایی ثروتمندان تا حدود زیادی دولت موفق عمل کرد و طبق اعلام وزارت تعاون، شناسایی مشمولان با ضریب خطای ۵ درصد انجام شد.

در حالی که این کار می توانست به دولت در زمینه حذف یارانه نقدی ثروتمندان نیز کمک کند، حالا با این تصمیم کمیسیون تلفیق دیگر انجام این کار مشکل به نظر می رسد و طبق اعلام این کمیسیون در سال آینده به همه 78 میلیون نفر یارانه معیشتی و نقدی پرداخت خواهد شد. 

در سال های گذشته مجلس به دولت فشار وارد می کرد که از طریق ملاک های مختلف اقدام به شناسایی و حذف یارانه ثروتمندان نماید و حالا که دولت در سال جاری در حال انجام این کار بود، کمیسیون تلفیق با این تصمیم مانع حذف ثروتمندان از صف یارانه بگیران خواهد شد.

مبلغ یارانه معیشتی به 27 هزار تومان کاهش خواهد یافت

از سوی دیگر این تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه باعث خواهد شد تا در صورت تصویب آن در مجلس و شورای نگهبان، با افزایش صف یارانه بگیران میزان یارانه معیشتی برای هر نفر به 27 هزار تومان کاهش یابد. هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در همین رابطه گفت: از فروردین سال 99 رقم یارانه نقدی از 45 هزار تومان به 72 هزار تومان افزایش می یابد به این معنا که 45 هزار تومان بابت یارانه نقدی و حدود 27 هزار تومان به ازای کمک معیشتی به همه یارانه بگیران پرداخت خواهد شد.

کاهش یارانه نقدی خانوارها در قالب جدید

بررسی ها نشان می دهد که قالب پیشنهادی جدید برای پرداخت یارانه ها باعث خواهد شد تا یارانه های پرداختی برای خانوارهایی که در حال حاضر مشمول هر دو یارانه نقدی و معیشتی هستند کاهش یابد. در حال حاضر مجموع یارانه نقدی و معیشتی پرداختی برای یک خانوار یک نفره مبلغ 100.5 هزار تومان می باشد که در قالب جدید این مبلغ با کاهشی 27.8 درصدی به 72.5 هزار تومان خواهد رسید. همچنین برای خانوارهای دو نفره در حال حاضر 194 هزار تومان پرداخت می شود که این مبلغ در قالب جدید با کاهشی 25.2 درصدی به 145 هزار تومان خواهد رسید.

مبلغ دریافتی یارانه ها در قالب جدید در مقایسه با قالب فعلی برای خانوارهای سه نفره و چهار نفره نیز به ترتیب کاهشی 20.7 درصدی و 18 درصدی خواهد داشت.

شائبه سیاسی بودن این تصمیم در آستانه انتخابات مجلس

با توجه به اینکه همواره افزایش یا کاهش مبلغ یارانه و همچنین افزایش یا کاهش تعداد یارانه بگیران یکی از پایه های ثابت جمع آوری رای در دوره های انتخابات قبلی بوده است، هم اکنون این شائبه مطرح است که این تصمیم در آستانه انتخابات مجلس به منظور جلب رضایت مردم برای جمع آوری رای بوده است؟!

دلیل پیشنهاد کمیسیون تلفیق برای توزیع یکسان یارانه های معیشتی چه بوده است؟

هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق دلیل این تصمیم را گلایه مردم از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه پرداخت یارانه معیشتی عنوان کرده است.

این در حالی است که دولت برای معترضان به حذف یارانه معیشتی مهلت اعتراض داده بود و معترضین می توانستند اعتراض خود را به ثبت برسانند و دولت این اعتراضات را بررسی کند. از سوی دیگر، دولت می تواند با رجوع به پایگاه رفاه ایرانیان وزارت رفاه به اعتراضات رسیدگی کند و گلایه های مردم را به حداقل ممکن برساند. در این پایگاه، بیش از ٧٠ مجموعه داده از سازمان‌های مختلف با استفاده از کد ملی افراد به هم مرتبط شده که بر مبنای آن اطلاعات متنوعی درباره درآمد، ثروت، مالکیت، بهره‌مندی از بیمه و حمایت‌های دیگر قابل حصول می باشد.

نظر وزیر رفاه و دولت در مورد یارانه 72 هزار تومانی چیست؟

محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی امروز مورخه 8 بهمن 1398 در حاشیه دومین جشنواره حمایت از تولید ملی (حاتم) در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در قالب بودجه ممکن است تغییراتی اعمال کنند، اما هنوز تکلیف اجرایی به دولت نرسیده است.

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه ۷۲ هزارتومانی در برنامه‌های دولت نبوده است، تصریح کرد: به نظر من برای ایجاد یک شرایط مطلوب باید از هرگونه تشویش در ذهن مردم جلوگیری کنیم و شرایطی فراهم کنیم تا کسانی که درآمد ثابت، پایین و متوسط دارند، ‌مطمئن باشند که پرداخت یارانه و کمک معیشتی، برنامه با ثباتی است که می‌توانند روی آن حساب باز کنند و تا حد امکان دستخوش تغییرات نشود. وزیر کار در پاسخ به اینکه آیا دولت مخالف پرداخت یارانه ۷۲ هزار تومانی است، تصریح کرد: این نظر شخصی من بود و دولت نظر خود را از طریق نمایندگانش در مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد داد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه امیر تتلو دی بیاسی کوبی برایانت طرح گام کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر طرح تعیین سقف طلاق افزایش یارانه یارانه نقدی کمیسیون تلفیق بودجه ایام فاطمیه امیر تتلو دی بیاسی کوبی برایانت طرح گام کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر طرح تعیین سقف طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۷۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول

خودرو

قیمت کارخانه(تومان)

قیمت بازار آزاد(تومان)

آریسان ۲ (ارتقا یافته)

۴۱۳.۷۱۳.۰۰۰

۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰

اطلس G دنده‌ای

۳۹۹.۷۳۱.۰۰۰

۵۸۰.۰۰۰.۰۰۰

پراید  SE۱۵۱

۲۳۶.۰۳۴.۰۰۰

۳۴۹.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P (ارتقایافته)

۶۰۲.۷۳۵.۰۰۰

۹۶۰.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ TU۳

۳۲۳.۸۰۳.۰۰۰

۶۵۲.۰۰۰.۰۰۰

پژو پارس ELX-XUYP

۳۳۳.۸۹۷.۰۰۰

۷۳۵.۰۰۰.۰۰۰

تارا اتوماتیک ۷۲

۴۹۰.۵۸۵.۰۰۰

۹۷۰.۰۰۰.۰۰۰

تارا اتوماتیک LXv۴

۶۸۹.۳۰۹.۰۰۰

۱.۱۸۵.۰۰۰.۰۰۰

تارا دنده‌ای پلاس ۶ سرعته

۵۸۰.۱۲۰.۰۰۰

۸۶۰.۰۰۰.۰۰۰

دناپلاس EFY اتوماتیک توربو آپشنال

۷۰۰.۱۳۴.۰۰

۱.۱۶۵.۰۰۰.۰۰۰

دناپلاس اتوماتیک توربو ساده

۵۴۵.۱۰۰.۰۰۰

۹۸۵.۰۰۰.۰۰۰

رانا پلاس  (ارتقا یافته)

۲۲۵.۷۶۷.۰۰۰

۶۴۵.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد پادراپلاس بنزینی

۶۱۶.۸۹۰.۰۰۰

۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد پادراپلاس دوگانه سوز

۶۶۲.۸۹۰.۰۰

۷۶۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد کارون

۷۱۰.۱۹۰.۰۰۰

۸۷۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد وانت نیسان دوگانه سوز

۶۲۲.۰۰۰.۰۰۰

۶۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰

ساینا S دنده‌ای بنزینی

۳۳۵.۴۶۴.۰۰۰

۴۳۸.۰۰۰.۰۰۰

ساینا S دنده‌ای دوگانه سوز

۲۸۳.۱۶۲.۰۰۰

۴۵۸.۰۰۰.۰۰۰

ساینا S اتوماتیک

۳۳۰.۹۶۶.۰۰۰

۵۰۵.۰۰۰.۰۰۰

سمند سورن پلاس XUYP  بنزینی

۴۵۹.۱۸۸.۰۰۰

۶۵۵.۰۰۰.۰۰۰

شاهین G اتوماتیک CVT

۶۴۹.۰۷۸.۰۰۰

۸۵۰.۰۰۰.۰۰۰

شاهین G دنده‌ای

۴۳۵.۱۹۹.۰۰۰

۷۶۰.۰۰۰.۰۰۰

شاهین GL دنده‌ای

۴۲۳.۷۴۲.۰۰۰

۷۲۰.۰۰۰.۰۰۰

کارا تک کابین ۲ لیتر

۴۸۱.۸۲۹.۰۰۰

۶۶۵.۰۰۰.۰۰۰

کارا دو کابین ۲ لیتر

۵۱۶.۷۷۲.۰۰۰

۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰

کوییک LGXR  دنده‌ای

۳۷۹.۸۴۴.۰۰۰

۴۶۵.۰۰۰.۰۰۰

کوییک R  پلاس اتوماتیک

۳۳۸.۴۸۴.۰۰۰

۵۳۵.۰۰۰.۰۰۰

کوییک S دنده‌ای

۲۸۱.۰۵۹۲.۰۰۰

۴۴۵.۰۰۰.۰۰۰

کوییک SR  دنده‌ای

۲۹۲.۶۲۸.۰۰۰

۴۴۰.۰۰۰.۰۰۰

کوییک اتوماتیک پلاس

۳۳۶.۸۱۷.۰۰۰

۵۳۵.۰۰۰.۰۰۰

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • ۲ قاچاقچی سوخت یارانه‌ای در زنجان جریمه شدند
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳