Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: عدالتخواهی ساختارمند یعنی ایستادن در برابر نمایندگانی که با یکسری زد و بند‌ها اجازه استیفای منافع ملت را نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سجاد اسدی، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هجدهمین اردوی جهاد اکبر این اتحادیه گفت: اردوی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان امسال در شرایط زمانی ویژه‌ای برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از یک سو شهادت سردار سپهبد شهیدسلیمانی را پشت سر گذاشته ایم و از سوی دیگر انتخابات مجلس را در پیش داریم. از طرفی نکته مهم این است که در طلیعه گام دوم انقلاب با تشدید فشار‌های آمریکا بر نظام و ملت ایران مواجه شده ایم.

وی تصریح کرد: ما از نظر تحریم‌های اقتصادی، فشار رسانه ای، شیطنت‌ها و ضربات سیاسی و نظامی که خود را در ترور شهید سلیمانی نشان داد در شرایط کم سابقه‌ای قرار گرفته ایم؛ با این وجود دشمن سطح بالاتری از دشمنی را علیه ملت ایران آغاز کرده است پس ما هم باید سطح بالاتری از آمادگی را برای داشتن ایرانی قوی که می‌تواند از منافع خود در سطح بین الملل، آمادگی، امنیت و رفاه مردم فراهم کنیم البته رسیدن به این هدف لوازمی دارد.   اقتصاد توانمند، شعار هجدهمین اردوی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان
اسدی تصریح کرد: در سال‌های اخیر اقتصاد کانون دشمنی آمریکایی‌ها بوده است؛ با این وجود ما باید با یک نگرش عالمانه و با تکیه بر ظرفیت جوانانی که در این حوزه رشد کرده اند اقتصاد کشور را توانمند کنیم. بنا بر این ضرورت مسئله اقتصاد توانمند بخشی از شعار هجدهمین اردوی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان را تشکیل می‌دهد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه هدف از داشتن اقتصاد توانمند این است که ما بتوانیم عدالت را به معنای واقعی کلمه در تمامی ابعاد پیاده سازی کنیم تا بتوانیم با آمریکا و هم پیمانان این کشور مقابله کنیم، افزود: موضوع مهم در بحث عدالت و عدالتخواهی ساختارمند این است که ذات جریان دانشجویی و هویت آن با مسئله آرمان خواهی پیوند خورده و این مسئله نیز برای عموم مردم محترم و پسندیده است.

وی اضافه کرد: در بین آرمان‌های مختلف از جمله آزادی، استقلال، معنویت و پیشرفت مسئله عدالت موضوعی است که در کانون توجه دشمن قرار گرفته است با این وجود جریان دانشجویی نیز در کانون عدالتخواهی قرار دارد، چون هم کارکرد آن عدالتخواهی است و هم محل رشد و نمو و آزمون و خطای عدالتخواهان واقعی است و از این منظر باید به بحث عدالتخواهی توجه ویژه‌ای شود.

اسدی با اشاره به اینکه عدالتخواهی ساختارمند به معنای مقابله با ساختار‌هایی است که در کشور بی عدالتی ایجاد کرده اند و یا وظیفه خود را در تحقق عدالت ایفا نمی‌کنند، افزود: دولت مجموعه‌ای بزرگی متشکل از شرکت ها، دستگاه‌ها و ساختار‌های تصمیم گیری است که در بحث تحقق عدالت ضعف‌های بزرگی دارد.   عدالتخواهی ساختارمند یعنی ایستادن در برابر نمایندگانی که اجازه استیفای منافع ملت را نمی‌دهند
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: عدالتخواهی ساختارمند یعنی مقابله با مکانیسم‌های تصمیم گیری که حقوق‌های نجومی را در دولت تصویب می‌کنند. یعنی ایستادن در برابر کسانی که در سازمان خصوصی اموال بیت المال را به ثمن بخت به یکسری آدم‌های بی سواد واگذار می‌کنند. یعنی ایستادن در مقابل دستگاه‌هایی که به صورت غیرشفاف قرارداد‌هایی را تنظیم می‌کند که در این قرارداد‌ها مراودات مالی غلط وجود دارد یعنی ایستادن در برابر دولتی که اقتصاد ایران را عملا در دست بانک‌ها قرار داده و اولین قربانی این اقتصاد بانکی نیز اقشار ضعیف هستند.

وی با بیان اینکه عدالتخواهی ساختارمند یعنی ایستادن در برابر دولتی که حاضر نیست و قصد ندارد ساختار‌های اقتصادی در بودجه و مالیات را اصلاح کند، اضافه کرد: مجلس دستگاه دیگری است که در تحقق عدالت دارای ضعف بوده است؛ با این وجود عدالتخواهی ساختارمند یعنی ایستادن در مقابل مجلسی که در کمیسیون تلفیق آن از حقوق نجومی بگیر‌ها مالیات مناسب دریافت نمی‌شود. ایستادن در برابر نمایندگانی که با یکسری زد و بند‌ها اجازه استیفای منافع ملت را نمی‌دهند. ایستادن در برابر مجلسی که در آن مراودات مالی نمایندگان مشخص نیست و معلوم نیست که از چه امتیازاتی و دارایی‌هایی برخوردار هستند یعنی ایستادن در برابر مجلسی که نمایندگان برای ورود به آن حاضرند میلیارد‌ها تومان به صورت غیرشفاف هزینه کنند. ایستادن در برابر مجلسی که در آن نمایندگان حتی حاضر به شفاف شدن رای خود نیستند تا متوکلان شان بتوانند در مورد نظیر وکیلان شان قضاوت درستی داشته باشند به هر حال عدالتخواهی ساختارمند در مقابل این مجلس و عملکرد آن موضع دارد و وارد عمل می‌شوند.

اسدی با بیان اینکه قوه قضائیه دیگر دستگاهی است که باید در بحث عدالتخواهی ساختارمند مورد توجه قرار بگیرد افزود: در چند وقت اخیر عملکرد دستگاه قضائی و شاخص‌های کلی آن رشد قابل توجهی داشته، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی وجود دارد البته در سایر دستگاه‌ها از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و سایر نهاد‌های حاکمیتی از جمله نهاد‌های نظامی غیر از بخش‌های امنیتی و تسلیحاتی باید مورد توجه قرار بگیرد. به هر حال عدالتخواهی ساختارمند راست و چپ نمی‌شناسد و محدود به جریانات خاص نمی‌شود.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از شور و انگیزه انقلابی، اخلاق، صبر و عقلانیت به عنوان چهار رکن عدالتخواهی ساختارمند نام برد و افزود: اگر هر کدام از این ارکان کنار گذاشته شوند عدالتخواهی به ضد خودش تبدیل خواهد شد به هر حال عدالتخواهی ساختارمند درست در مقابل جلوه فروشی به اسم عدالتخواهی قرار دارد و درست در مقابل ساختارشکنی به اسم عدالتخواهی است.

وی با تاکید براینکه باید در عدالتخواهی جامع نگر بود یعنی همه حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مدنظر قرار بگیرد و بعد در مسیر عدالتخواهی گام برداشته شود، افزود: آنچه که در مورد عدالتخواهی ساختارمند گفته شد یک چارچوب فکری و رفتاری است که ما مدنظر قرار دادیم.   در انتخابات مجلس امکان شکل گیری اقتصاد توانمند با هدف تحقق عدالت وجود دارد
اسدی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در اسفند ماه تصریح کرد: ما معتقدیم در انتخابات مجلس امکان شکل گیری اقتصاد توانمند با هدف تحقق عدالت وجود دارد با این وجود دوگانه اصلی در انتخابات باید حول محوری شکل بگیرد که در آن کاندیدا‌ها به ساختن ایرانی قوی اعتقاد داشته باشند و از دریچه و درگاه توجه به مردم و ظرفیت‌های جوانان نه از طریق وادادگی و امیدبستن به دشمن در جهت ساختن ایرانی قوی گام بردارند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه ما در شرایطی قرار داریم که نزاع بین گفتمان انقلاب اسلامی و تمدن غرب به اوج خودش رسیده افزود: با توجه به اینکه تجربه برجام را نیز اخیرا پشت سر گذاشته ایم باید در مقابل ارتجاع غرب گرایان و عقب گرد آن‌ها در ایران ایستاد و نباید اجازه داد این استراتژی شکست خورده در کشور تکرار شود.

وی گفت: در مورد انتخابات آنچه که برای ما مهم است این است که کسانی وارد این عرصه شوند که ایده محور باشند مثلا بگویند که چگونه می‌خواهند مسئله مالیات را حل کنند و چه ایده‌ای برای کاهش بیکاری، افزایش تولید، حل مسئله ذی نفعان در مجلس و از بین بردن کانون‌های ناکارآمدی درحوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارند.

اسدی اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند وارد مجلس شوند باید اجرای عدالت از مسیر اقتصاد توانمند را دنبال کرده و ایده‌های خود برای تحقق این مسئله را بیان کنند و ما این موضوع را از کاندیدا‌ها مطالبه می‌کنیم. البته حرکت در این مسیر نیازمند الزاماتی است یعنی اینکه باید قبیله گرایی سیاسی پایان بپذیرد و جوان گرایی به معنای واقعی کلمه محقق شود به این معنا که جلوی جوان گرایی رانتی را بگیریم.   مردم به صندوق‌های رای رسمیت ببخشند
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ضمن درخواست از مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات تصریح کرد: بدون شک راه تحقق اهداف و بهبود وضعیت کشور در حال حاضر همین انتخابات مجلس است و جز این نیز هیچ راهکار قانونی تضمین شده‌ای برای بهبود وضعیت کشور وجود ندارد بنابراین ما درخواست داریم مردم به صندوق‌های رای رسمیت ببخشند.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور در این روز‌ها سوار بر موج حواشی تلاش کرد تا ناکارآمدی دولت و همفکران خود در مجلس را به حاشیه ببرد با این وجود به نظر می‌رسد که عملکرد دولت و همراهانش در مجلس به قدری مجلس سوال است که پاسخگویی رئیس جمهور را نسبت به دیگر مسائل مقدم می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اسدی عدالتخواهی انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران در توییتی نوشت: ‏مردم شریف تهران؛ جمعی از همکاران شورا با اقدامات پر حاشیه ‎زاکانی مخالف‌اند و اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد.

ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان و فضای سبز اشتباه است.

دیگر خبرها

  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس | اجازه ساختن آهنگ داده می شود؟
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد