Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی طارمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نایین گفت: مردم همانند گذشته در انتخابات مشارکت پرشور داشته باشند و نماینده دلسوز، انقلابی، حساس، پرکار و سالم را انتخاب کنند و کاری به جناح‌های سیاسی نداشته باشند و با تحقیق و بررسی خط مشی کاندیدا بین خود و خدا عهد کنند و بهترین اشخاص را برای نمایندگی انتخاب نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به رد صلاحیت ۹۰ نفر از نمایندگان با تخلفات مالی و اخلاقی افزود: با حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، انتظار می‌رود مجلسی قوی داشته باشیم و درانتخابات مجموعه دادگستری هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت و تمامی روزنه‌ها و مراکزی که کیفیت و سلامت انتخابات را مخدوش می‌کند شناسایی شده تا یک انتخابات با کیفیت و اصلح برگزار شود.

دادستان نایین، با اشاره به حدیثی از رسول خدا (ص) که مدارا کردن با مردم نیمی از ایمان و مطالفت با آنان نیمی از زندگی است افزود: به صورت میانگین ماهیانه بالغ بر ۳۰۰ پرونده در حطیه جرم و تخلفات در دادسرای نایین تشکیل می‌شود که این در قالب پرونده‌های جرائم شخصی با عناوین توهین، تهدید، ضرب و جرح بوده که انتظار می‌رود در این شهرستان مذهبی با پیشنیه بسیار غنی از حیث فرهنگی و مذهبی روز به روز این موارد کاهش پیدا کند.

طارمی، بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های میانجی گری، صلح و سازش، کدخدامنشی در بسیاری از پرونده‌ها در راستای کاهش جرائم و تخلفات تاکید کرد.

او اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی مردمی، برخورد با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر در نایین است که با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان به خصوص کلانتری بیش از ۱۰ مورد فروشنده مواد مخدر دستگیر شدند که در آینده مجازات سنگینی در انتظار آن‌ها است هر چند با بررسی‌هایی که انجام دادیم خیلی از متهمان و محکومانی که دستگیر و روانه زندان شدند از بابت مشکلات اقتصادی و بیکاری به این سمت می‌روند و دستگاه قضا نسبت به کسانی که کمتر سابقه و حاشیه دارند برابر قانون و مقررات برخورد می‌کند.

دادستان نایین در ادامه با اشاره به سرقت‌های انجام شده در نایین گفت: در مبحث سرقت احشام و وسایل خودرو نیز با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و فرماندهی انتظامی به صورت مرتب گشت‌های شبانه فعال بوده و این موضوع در حال پیگیری است واخیرا نیز بر اساس سرقت‌هایی که از سال ۹۵ تا ۹۷ در روستا‌های شهرستان اتفاق افتاده حکمی صادر شده و یکی از متهمین که غیربومی بوده حکم اجرای شلاق در ملاعام صادر شده که در حال انجام مقدمات است در آینده نزدیک شاهد اجرای آن خواهیم بود.

طارمی افزود: در طول سالیان گذشته سه نفر غیربومی ۹۳ راس احشام از ۱۳ شاکی به سرقت بردند و این اشخاص آبرو برایشان معنایی ندارد و باید خیلی محکم و قاطع برخورد نمود اگر حکمی صادر شود از جمله فروشندگان مواد مخدر در سطح شهر با هیچ کس تعارفی نداریم.

او با اشاره به حاشیه سازی توسط برخی افراد بیان کرد: کسانی که در شهرستان با که حکمی در ملاعام اجرا می‌شود سعی در به حاشیه بردن موضوع دارند و یک سری از افراد که مشخص نیست اعتقادشان به کدام سمت است به خیال خود می‌گویند این دور از شان مردم نایین و آبروی شهرستان می‌رود و همین که حق و عدالت را می‌خواهیم اجرا کنیم داد و فریاد می‌کنند و این رامسئولین و نیز غیر مسئولین بدانند این موارد از قبل پیش بینی شده و به هیچ وجه از اجرا در ملاعام منصرف نمی‌شویم.

مهدی طارمی در ادامه با اشاره به پایش تصویری در سطح شهرستان افزود: متاسفانه این شهرستان در شهر‌های انارک، بافران و نایین از سیستم پایش تصویری نامطلوبی برخوردار است و در جلسات متعدد شورای تامین شهرستان مصوب شده که این سیستم پایش تصویری بایستی برقرار باشد، علی رغم هشدار‌هایی که به شهرداری و ارگان‌های مسئول داده شده برای آخرین بار نیز هشدار خواهیم داد که ظرف یک ماه آینده هم از حیث کمیت و نیز کیفیت این مشکل حل در شهرستان حل شود و اگر شهرداری از وضعیت مالی دراین خصوص برخوردار نیست کتبا اعلام کند و اگر در این خصوص تامین اعتبار شده چرا انجام نمی‌شود؟

دادستان نایین در خصوص زمین خواری گفت: مکاتباتی با مسکن و شهرسازی شهرستان در خصوص واگذاری زمین‌هایی که در سالیان گذشته در اختیار افراد برای هدف‌های خاصی قرار داده شده که بایستی نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها تسریع شود متاسفانه در این بین واگذاری‌هایی به نهاد‌های دولتی انجام شده و به اداره‌ای ۲۴ سال پیش یک هکتار زمین واگذار شده که هیچ کاربری در آن صورت نگرفته و بایستی تعیین تکلیف شود.

او در ادامه از مردم خواست تا اشخاصی را که غیر قانونی نسبت به ساخت و ساز و نیز زمین خواری اقدام می‌کنند به مراجع قضایی گزارش دهند.

طارمی گفت: در خصوص واگذاری مسکن اجتماعی، اگر شخصی دارای چندین زمین و مسکن بوده وصرفا برای دلالی ثبت نام نموده و هدفش افزایش قیمت زمین است دادستانی ورود خواهد کرد و نیاز باشد جلو اجرای این طرح گرفته خواهد شد.

او افزود: در مقوله زمین‌های منطقه زندوان نایین طبق گزارش‌های واصله مبنی بر اینکه مشکلاتی در واگذاری است این‌ها از جهات مختلف بررسی و نسبت به توقیف زمین‌ها اقدام شد.

دادستان در پایان گفت: در جلسه‌ای که با هیئت نظارت بر مایحتاج مقرر شد کاسبان خوش انصاف در سطح شهرستان شناسایی وتقدیر شوند و نظر به اینکه در سطح شهرستان بازرسی‌هایی صورت گرفت که با متخلفین برخورد قانونی شد علی رغم این برخورد ها، خیلی از قیمت‌ها و نرخ گذاری‌هایی که انجام می‌شود متاسفانه در کل کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس رد صلاحیت فروشنده مواد مخدر زمین خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در حاشیه برگزاری نشست این ستاد، از آمادگی کامل استان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در شهرستان‌های سمیرم و لنجان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری پیش از ظهر امروز در حاشیه تشکیل ستاد انتخابات استان اصفهان در آستانه برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های سمیرم و لنجان، گفت: بیست و یکم اردیبهشت ماه مرحله دوم انتخابات در این دو حوزه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مرحله از انتخابات، فقط افرادی که در مرحله نخست در همین دو حوزه رأی دادند و کسانی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند می‌توانند رأی خود را به صندوق اخذ رأی بیندازند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه رقابت در هر حوزه انتخابیه میان دو نفر است، بیان کرد: در حوزه انتخابیه سمیرم رقابت میان آقایان رحیم کریمی و سید محمد موسوی و در حوزه انتخابیه لنجان رقابت میان آقایان اکبر پولادی باغبادرانی و حسین رجایی ریزی خواهد بود.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد انتخابات امروز، مقدمات اجرای انتخابات در این دو حوزه با حضور فرمانداران شهرستان‌های لنجان و سمیرم رصد و بررسی شد.

وی ادامه داد: برای برگزاری انتخابات مشکلی وجود ندارد و همه مقدمات فراهم است. امیدوارم مردم در این دو حوزه با نشاط و پرشور پای صندوق های اخذ رأی حاضر شوند و نماینده منتخب خود را راهی مجلس شورای اسلامی کنند.

آمادگی مازندران برای برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخاباتردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنندنتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تبلیغات انتخابات از پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت آغاز شده است و تا ساعت 8 صبح پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

استقرار 68 صندوق اخذ رأی در شهرستان سمیرم

فرماندار شهرستان سمیرم نیز گفت: این شهرستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات آمادگی کامل را دارد، عوامل اجرایی، نظارتی و پشتیبانی نیز در آمادگی کامل هستند.

وی ادامه داد: 68 صندوق اخذ رأی در شهرستان مستقر خواهد بود که 28 صندوق به صورت سیار و 49 صندوق به صورت ثابت هستند.

اصغر هدایت گفت: بالغ بر 3 هزار نفر به صورت مستقیم، غیمستقیم و پشتیبانی در صندوق‌های اخذ رأی این شهرستان حضور خواهند داشت.

وی ضمن قدردانی از مردم شهرستان سمیرم که حضور پرشوری در مرحله نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشتند، گفت: دعوت می‌کنم مردم شریف شهرستان در مرحله دوم نیز پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند.

استقرار 153 شعبه اخذ رأی در شهرستان لنجان

فرماندار لنجان نیز بیان کرد: شهرستان لنجان دارای 153 شعبه اخذ رأی است که 137 شعبه به صورت ثابت و 16 شعبه به صورت سیار در اختیار مردم قرار خواهد داشت.

حمیدرضا محمدی فشارکی با اشاره به اینکه عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان لنجان در مجموع افزون بر دوهزار و 700 نفر هستند، ادامه داد: از امروز به مدت سه روز آموزش عوامل اجرایی در سطح شهرستان لنجان در دستور کار قرار دارد و در این خصوص با کمیته آموزش ستاد انتخابات استان هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

وی گفت: تبلیغات توسط نامزدها انجام شده و تنور انتخابات در شهرستان لنجان گرم است و رقابت بسیار نزدیکی میان دو داوطلب وجود دارد.

انتهای پیام/163

دیگر خبرها

  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • سارق میلیاردی طلاجات در باقرشهر دستگیر شد
  • هیچ صندوقی در انتخابات تهران ابطال نشد
  • کشف احشام قاچاق در بندرلنگه
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • آمادگی کامل اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • کرمانشاه آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی است