Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان فرماندار شهرستان قشم گفت: در بررسی های اولیه، عملیات اجرایی دربخشی از سایت ۳۰۰ هکتاری پرورش میگو به دلیل همجواری با گنبد نمکی و غار نمکدان متوقف شده است.

علیرضا نصری عصر امروز(هشتم بهمن ماه) پس از بازدید یک روزه از طرح‌های مزارع پرورش میگو در غرب جزیره قشم به خبرنگاران اظهار کرد: همچنین سایت ۴۹۲ هکتاری مزرعه پرورش میگو از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت که بررسی‌های اولیه نشان از آن دارد که فاصله مناسب با حریم ژئوسایت نمکدان نیز رعایت شده است و مشکل خاصی وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تنها شائبه همپوشانی بخشی از سایت ۳۰۰ هکتاری مزرعه میگو با حریم ژئوسایت گنبد نمکی وجود دارد که تعیین دقیق آن نیاز به بررسی کارشناسی دقیق تری دارد.
نصری با اشاره به اینکه منطقه مورد مناقشه هنوز بکر باقی مانده است، ادامه داد: با بازرسی امروز مقرر شد در این منطقه کار متوقف و مطالعات دقیقتر و عمیقتری صورت گیرد.
فرماندار قشم اظهار کرد: در صورت همپوشانی مزرعه میگو با حریم ژئوسایت گنبد نمکدان، محدوده مزرعه مذکور با فاصله یکهزار و ۵۰۰ متری با این ژئوسایت بازتعریف می‌شود.
وی اضافه کرد: در بررسی مسائل مطرح شده، هم حمایت از سرمایه‌گذاری و معیشت مردم بومی و هم مباحث محیط زیستی و حمایت از آثار طبیعی به عنوان میراث نسل های آینده کشور، به عنوان دغدغه های دولت مورد توجه قرار می‌گیرد.
نصری تصریح کرد: مقرر شد حریم تمام ژئوسایت‌های ژئوپارک قشم استعلام و مشخص شود و همه واگذاری‌ها در جزیره مورد بازدید و بیازنگری مجدد قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، فرماندار شهرستان قشم صبح امروز به همراه دادستان این شهرستان و به اتفاق رییس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان و مدیر کل محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری، مدیرکل جهادکشاورزی هرمزگان و معاونان منطقه آزاد قشم از مزارع پرورش میگو در نزدیکی ژئو پارم قشم بازدید کردند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ژئوپارک قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد اظهار کرد: تلاش دولت این است که حق و حقوق کارگران ادا شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم انجام سریع کار‌های رفاهی و پرداخت تسهیلات مربوط به قشر کارگر تاکید کرد و افزود: مشکلات کارگران به ویژه افرادی که در حوزه ساختمانی مشغول به فعالیت هستند، سریعتر و با کیفیت‌تر، برطرف شود.

وی با بیان اینکه کار کردن امری مقدس و مجاهدت در راه خداست، گفت: مسئولان مشکلات قشر کارگری را احصا و به دنبال رفع آن باشند.

فعالیت ۱۴۳ هزار کارگر بیمه شده در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این نشست گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان مخاطب این اداره کل بوده و از خدمات وزارت کار، بهره‌مند هستند.

فرزاد پیشکاری  از بررسی  سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها توسط هیات‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند.

در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۱۸۶ هزار عضو و ۱۸ هزار شاغل در استان وجود دارد.

از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت به هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • انهدام باند قمار و شرط‌بندی آنلاین در گلستان
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • تعبیر جالب مسعود ده‌نمکی از فعالیت‌های شهید آوینی + فیلم
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • فعالیت ۶۲ شعبه سیار در دومین مرحله انتخابات گنبد
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی