Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

این بیانیه چند ساعت پس از درگیری نیروهای طالبان با ارتش افغانستان منتشر شد که برای دستیابی به لاشه هواپیمای جت بمباردیر E- ۱۱ ارتش آمریکا، کوشش می کردند.

آمریکایی ها اعلام کرده اند که کار تعیین هویت اجساد را پس از انتقال آنها از محل بروز سانحه، آغاز خواهند کرد.

منابع امریکایی هنوز درباره تعداد دقیق خدمه و سرنشینان هواپیما اظهار نظر رسمی نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هواپیما بعدازظهر دوشنبه در بخش پوشیده از برف در شرق افغانستان سرنگون شد.

به گفته خالد وردک رئیس پلیس غزنی، بالگردهای آمریکا بعداز ظهر سه شنبه در جریان عملیاتی با حمایت زمینی نیروهای امنیتی افغانستان در محل سقوط این هواپیما فرود آمدند.
وی افزود: نیروهای افغان که برای پشتیبانی حضور یافته بودند، پس از جمع آوری شدن جنازه های سرنشینان هواپیما توسط آمریکایی ها، به پایگاه هایشان بازگشتند اما از مکانی که آمریکائیان اجساد را به آنجا انتقال داده اند، اظهار ناآگاهی کردند.

نصیر حمد فقیری رئیس شورای استان غزنی نیز با تائید اجرای این عملیات گفت که آمریکائیان دستکم ۲ جنازه را از محل حادثه انتقال داده اند.

وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" با تائید تعلق این هواپیما به ارتش این کشور، ادعاهای طالبان رادر باره سرنگون کردن آن تکذیب کرده است.

مقام های آمریکا تا این لحظه هنوز عملیات روز سه شنبه را تائید یا در باره آن اظهارنظری نکرده و شمار سرنشینان این هواپیما را در هنگام سرنگونی، مشخص نکرده اند.

در تصاویری که از مکان حادثه منتشر شده، دستکم ۲ جسد دیده می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سقوط هواپیما افغانستان طالبان هواپیمای جاسوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

نیروهای مسلح یمن تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی «ام‌کیو-۹ »را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

نیروهای مسلح یمن امروز ویدیو و تصاویری از عملیات سرنگونی این پهپاد آمریکایی منتشر کرد.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

سریع حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش به عنوان یاری به مردم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس چهار عملیات نظامی در خلیج عدن با پهپادها و موشک‌های مناسب انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد