Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@22:54:35 GMT

لیبی|سرنگونی یک فروند پهپاد اماراتی در شرق مصراته

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۰۰۳۰

لیبی|سرنگونی یک فروند پهپاد اماراتی در شرق مصراته

دولت الوفاق لیبی اعلام کرد که یک فروند پهپاد اماراتی متعلق به نیروهای خلیفه حفتر را سرنگون کرده است. ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، دولت الوفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است امروز از سرنگونی یک فروند پهپاد اماراتی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش این پهپاد اماراتی متعلق به نیروهای گروه موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته بود که در شرق شهر مصراته در شمال این کشور سرنگون شده است.

از زمان سرنگونی رژیم «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی در سال 2011، این کشور به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

ژنرال بازنشسته ارتش لیبی خلیفه حفتر که کنترل شرق کشور را بر عهده دارد، مورد حمایت برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مصر و فرانسه است. وی طی چند ماه گذشته بارها تلاش کرده است از طریق لشکرکشی طرابلس را به سیطره خود درآورد و این در حالی است که حملات حفتر تاکنون نتیجه‌ای به جز کشته شدن شهروندان لیبی و آواره شدن هزاران نفر از آنها نداشته است.دولت وفاق ملی نیز که مورد پذیرش بین‌المللی قرار گرفته، تحت ریاست «فائز السراج» عمل کرده و کنترل غرب لیبی را در دست دارد و نیروهای این دولت با حملات حفتر مقابله کرده‌اند.

لیبی|اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز طرابلس

انتهای پیام/

R36348/P/S8,88,90/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "لیبی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار لیبی اخبار لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود 4 هواپیمای پرشورهای نساجی در اهواز!

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران در حالی خود را آماده دیدار حساس روز دوشنبه هفته آینده مقابل استقلال خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز می‌کند که رضا حدادیان، مالک این باشگاه شمالی تصمیم جالبی برای اعزام هواداران تیمش گرفته است.

مالک باشگاه نساجی مازندران که در دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن تصمیم به اعزام هواداران قائم‌شهری و مازندرانی با 4 فروند هواپیما از ساری به اصفهان گرفته بود و با حمایت چشمگیر آنها توانستند به برتری دو بر صفر در فولادشهر برسند، حالا هم دوباره قصد دارد چنین کاری را انجام بدهد.

باشگاه نساجی قصد دارد مثل دیدار خارج از خانه مقابل ذوب‌آهن، دوباره 4 فروند هواپیما از ساری به اهواز اعزام کند تا این تیم با تمام توان در مسابقه حساس مقابل استقلال خوزستان به میدان برود.

در اطلاعیه رسانه باشگاه نساجی در این باره آمده است:

«با توجه به حساسیت و اهمیت دیدارهای باقی مانده و به ویژه دیدار مقابل استقلال خوزستان، با دستور مالک محترم، همانند رقابت در اصفهان، هواداران عزیز برای دیدار مقابل استقلال خوزستان این‌بار با ۴ فروند هواپیمای خطوط هوایی وارِش، از فرودگاه ساری به اهواز اعزام خواهند شد تا به‌عنوان یار دوازدهم در کنار تیم حضور داشته باشند.»

دیگر خبرها

  • سرنگونی ام باپه در محوطه جریمه دورتموند که داور اعتقادی به پنالتی نداشت / فیلم
  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • فرود 4 هواپیمای پرشورهای نساجی در اهواز!
  • توقیف لنج تجاری با ۶۰ میلیارد کالای قاچاق در خلیج فارس
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟(+عکس)
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • ببینید چگونه اماراتی‌ها از پرورش و فرآوری شتر میلیون‌ها دلار کسب می‌کنند (فیلم)
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی