Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی پاک‌نژاد عصر سه‌شنبه در نشست دهیاران و شورای اسلامی روستاهای شهرستان کنگان ضمن تسلیت حضرت فاطمه زهرا (ص) اظهار داشت: برگزاری جشن‌های انقلاب، باعث نشاط و شادابی مردم کنگان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های با نشاط، استرس و اضطراب را از مردم کم می‌کند، اضافه کرد: در ایام نوروز شهرستان کنگان با دارا بودن ساحل بکر در کنار دریاهای زیبا میزبان مهمانان نوروزی زیادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کنگان افزود: پاکسازی ساحل و زمینه درآمدزایی روستاها فراهم می‌شود. نیازمندی‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در روستاها تأمین شود، مشاوره و آموزش آسیب‌های اجتماعی در روستاها دستور کار دهیاران و اعضا شورای روستا قرار گیرد.

پاک‌نژاد افزود: همه مشارکت فعال در برگزاری انتخابات پرشور داشته باشیم، حضور حد اکثری مردم در انتخابات موجب اقتدار و صلابت نظام می‌شود، له و علیه کسی در انتخابات صحبت نشود، رعایت جوانب اخلاقی و قانونی در انتخابات الزامی است.

وی با بیان اینکه استفاده از بودجه برای تبلیغ نامزدهای انتخابات ممنوع است تصریح کرد: ۱۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان کنگان در اختیار منطقه ویژه است که موجب ایجاد محدودیت‌هایی در روستاها شده است که با جدیت در شورای اداری استان بوشهر پیگیری شده است.

فرماندار شهرستان کنگان ضمن تشکر از اقدامات جمعیت هلال احمر در حوادث گفت: خانه‌های هلال وابسته به سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، زمینه آموزش‌های حیاتی را فراهم می‌کند، آموزش همگانی هلال احمر در دستور کار دستگاه‌های دولتی قرار بگیرد، دهیاران و شورای روستا تعامل و همکاری گسترده‌ای در راستای مأموریت جمعیت هلال احمر داشته باشند.

راه اندازی خانه هلال در روستاهای صعب العبور

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار کنگان ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (ص) گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان دهیاری‌ها و سازمان داوطلبان هلال احمر منعقد شده است، جمعیت هلال احمر سازمان غیر دولتی بین المللی است که در بلایای طبیعی به کمک حادثه دیدگان برساند.

غلامحسین زیبا اضافه کرد: برای انجام بهتر این مأموریت نیازمند رابطانی در روستاها است تا اقدامات اولیه را انجام دهند، هدف از تشکیل خانه‌های هلال، افزایش تاب‌آوری اهالی روستا است تا جان و امکانات خود را از آسیب نجات بدهند.

وی افزود: خانه‌های هلال باعث جذب اعضا داوطلب است که در ادامه آموزش‌های امدادی را می‌بینند و بر اساس شیوه نامه اقدامات لازم در روستاها انجام می‌شود، روستاهای حادثه خیز و پر جمعیت در اولویت هستند.

معاون فرماندار کنگان بیان کرد: داوطلبان آموزش دیده به عنوان پل ارتباطی هلال احمر در روستاها هستند. راه اندازی خانه هلال در روستاهای صعب العبور ضروری است، ارتباط با دستگاه‌ها و ارائه خدمات عام المنفعه وظیفه دهیاری‌ها است، راه اندازی پایگاه‌های امداد و نجات و خانه‌های داوطلبی زمینه ارائه خدمات به مردم را فراهم می‌کند.

توسعه فعالیت‌های هلال احمر

عبدالحسین طاهری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کنگان ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (ص) گفت: آموزش‌های همگانی هلال احمر به اقشار مختلف جامعه انتقال می‌یابد.

وی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت‌های دهیاری و شورای روستاها در زمینه آموزش‌ها می‌توانیم تعامل گسترده‌ای داشته باشیم، دهیاران به‌عنوان سفیران هلال احمر در روستاها نقش مهمی ایفا می‌کنند، خانه‌های هلال روستایی زمینه جذب و آموزش ساکنان روستا را فراهم می‌کند.

طاهری در پایان ضمن تاکید تشکیل خانه‌های هلال در روستاها گفت: خانه‌های هلال با شیوه نامه سازمان داوطلبان در سراسر کشور فعال می‌باشد، خانه‌های هلال بعنوان مرکز ارتباطی هلال احمر در روستاها فعال شود

کد خبر 4839024

منبع: مهر

کلیدواژه: کنگان بوشهر بارش برف دهه فجر بوشهر شیراز گرگان تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان قزوین شهرکرد ایلام انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه بیرجند قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از صدا و سیما، محمد عشقی اظهار کرد: در ساعت ۱۹ شب گذشته با دریافت خبری مبنی بر گیر افتادن ۱۸ نفر در سیل روستای شادکام، دو تیم امدادی سیلاب و کوهستان هلال احمر شهرستان بافق با ۳ خودرو امدادی به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با استفاده از تجهیزات کارگاه این افراد را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد بیان کرد: همچنین قبل از این حادثه ساعت ۱۶ دیروز تیم‌های امدادی به روستای قطرم بافق اعزام و پس از رهاسازی چندین خودرو گرفتار در سیل و خارج نمودن افراد از منازل متأثر از رودخانه‌ها تا پاسی از شب تلاش و خدمات رسانی کردند.

کد خبر 747969

دیگر خبرها

  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و تکمیل امکانات هلال‌احمر
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم