Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@15:28:43 GMT

توصیه‌های برای غذا‌های قبل از مسابقه

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۱۲۰۹

توصیه‌های برای غذا‌های قبل از مسابقه

توصیه کلی این است که ۱ تا ۴ گرم کربوهیدرات به ازاء هر کیلوگرم وزن بدن ۱ تا ۴ ساعت قبل از ورزش مصرف شود و استفاده میشود.

استفاده از کربوهیدرات‌های دارای نمایه قندی کم (رها سازی آهسته) در غذای قبل از مسابقه مورد نظر است، زیرا در این صورت در طی فعالیت طولانی زمان خستگی به تأخیر می‌افتد. دریافت چربی قبل از مسابقه باید بسیار محدود باشد، زیرا چربی فرآیند هضم را به تأخیر می‌اندازد و نسبت به ذخایر گلیکوژن کبد نقشی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برای حفظ هیدراسیون به بهترین شکل باید از دریافت پروتئین اضافی پرهیز شود، زیرا پروتئین دفع آب را افزایش می‌دهد. در مورد هیدراسیون یا تأمین آب دسترسی به مایع کافی در مرحله قبل از مسابقه خصوصاً برای ورزش‌های استقامتی مهم است در ورزش‌های استقامتی باید مرحله قبل از مسابقه با افزایش مصرف مایع از ۲۴ ساعت قبل شروع شود وسپس تا ۵۰۰ میلی لیتر در ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قبل از مسابقه ادامه یابد. غذای قبل از مسابقه باید شامل غذا‌هایی باشد که ورزشکار با آن‌ها آشنا بوده و از مصرف آن‌ها لذت برد و بخوبی تحمل گردد. کلاً غذای قبل از مسابقه باید ۳ تا ۴ ساعت قبل از مسابقه مصرف شود.

نمونه‌هایی از غذای قبل از مسابقه
۱_ غلات آماده + شیر کم چربی + میوه تازه یا کمپوت
۲_ کیک + مربا یا عسل
۳_ سیب زمینی پخته
۴_ سالاد میوه + ماست کم چربی

در پایان مسابقه و در اولین فرصت (حدود نیم ساعت بعد از اتمام تمرین یا مسابقه) مصرف ۴۰ تا ۶۰ گرم مواد قندی در ساعت بمدت پنج ساعت برای جایگزینی قند در عضلات (بشکل گلیکوژن) توصیه شده است.

پر سازی کربوهیدرات

هدف روش پرسازی یا بار گیری کربوهیدرات به حداکثر رساندن ذخیره گلیکوژن عضله در آماده سازی برای ورزش‌های استقامتی می‌باشد که در آن‌ها سطح گلیکوژن در حد کافی برای حفظ شدت تمرینات و فعالیت برای طول مدت آن ورزش نمی‌باشد. فعالیت خستگی آور برای خالی کردن ذخایر گلیکوژن ۷ روز قبل از مسابقه شروع و در ظرف ۳ روز اول با الگوی کم کربوهیدرات.

پرپروتئین و پرچربی بمنظور تأمین انرژی دنبال می‌شود در ۳ تا ۴ روز مانده به مسابقه یک رژیم پرکربوهیدرات (۷۰% انرژی کل) استفاده می‌شود تا نهایت پرسازی یا بارگیری گلیکوژن بداخل عضلات تخلیه شده انجام شود. در طی این ۳ تا ۴ روز آخر از شدت فعالیت و حجم آن کاسته می‌شود تا مصرف گلیکوژن عضله تقلیل یابد و نهایت ذخیره سازی حاصل شود.       منبع:ایران ناز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: موادغذایی مسابقه کربوهیدرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود

عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولر‌های آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود