Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم آزادی شامگاه سه‌شنبه با رد مطالب مطرح شده دربارهذفعال شدن گسل زاگرس افزود: انتظار است شهروندان به شایعه ها توجه نکنند، چرا که زلزله قابل پیش بینی نیست. 

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز گفت: با توجه به عدم امکان پیش بینی زلزله بر اساس آخرین یافته های علمی، از عموم شهروندان تقاضا می شود ضمن حفظ آرامش، و عدم توجه به شایعات و پیام های بی اساس و غیر مستند، نکات ایمنی معمول در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی را رعایت کنند و هیچ نوع نگرانی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس ساعتی قبل به ایرنا گفته بود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که زلزله ۵.۱ ریشتری خان‌زنیان که سه شنبه رخ داد،هیچگونه خسارت مالی و تلفات جانی نداشت.
آزادی افزود: تمام سالن‌های ورزشی و مساجد برای اسکان موقت مردم منطقه خان‌زنیان آماده است و علاوه بر این به هر یک از خانه‌ها نیز یک چادر داده شده تا در حیاط و فضای خارج از خانه نصب کنند.
وی ادامه داد: تمام نیروهای امدادی و خدمات رسان در آماده باش کامل هستند و در منطقه حضور دارند و هرگونه خدمات مورد نیاز را شهروندان ارائه می‌دهند.
زلزله ای به قدرت ۵.۱ درجه ریشتر عصر سه‌شنبه هشتم بهمن ۹۸ خان زنیان از توابع شیراز را لرزاند تا این منطقه شاهد دومین زمین لرزه در ۲ روز پیاپی باشد.
زمین لرزه عصر سه شنبه ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه و ۳۲ ثانیه در عمق ۵ کیلومتری خان زنیان از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز رخ داد.
زلزله دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ با قدرت ۵.۴ ریشتر ساعت ۱۶ و ۵۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه در عمق ۷ کیلومتری رخ داده بود.
هنوز از میزان زیان های  مالی و تلفات انسانی زلزله دوم که در عمق ۵ کیلومتری و با فاصله حدود ۴۰ کیلومتری غرب شیراز رخ داد، گزارشی نرسیده است.
بنا بر اعلام عنایت الله رحیمی استاندار فارس، برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که حدود ۴۳ روستای این منطقه تحت تاثیر زلزله عصر دیروز دوشنبه قرار داشته‌اند اما چهار روستا نسبت به سایر روستاها آسیب بیشتری دیده‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 جمعیت هلال احمر استان زلزله زمین مدیریت بحران فارس قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید کریمی گفت: همزمانی بارندگی‌های شدید اخیر و رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید با فصل کوچ عشایر استان فارس از شهرستان‌های قشلاقی به ییلاقی سبب شد که ۵۰ رأس گوسفند عشایر فارس بر اثر وقوع رعد و برق تلف شوند.

مدیر کل امور عشایر فارس خاطرنشان کرد: اکیپ‌های سیار ستادی و شهرستانی مدیریت بحران اداره کل امور عشایر فارس با حضور مستمر در مناطق عشایری استان، خسارت‌ها، آسیب‌ها و مشکلات ناشی از بارندگی‌های روزهای اخیر را رصد نموده و در پی تماس از سوی عشایر منطقه دشت ارژن مبنی بر تلف شدن تعدادی از دام‌های عشایری، در اسرع وقت و با هماهنگی‌های لازم در مناطق مورد نظر حاضر شدند.

وی افزود: اکیپ ویژه اداره کل نیز با حضور مدیرکل و هیئت همراه، رضازاده رئیس هلال احمر شیراز، رنجبر بخشدار دشت ارژن در بین عشایر حاضر و از نزدیک مسائل پیش آمده را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.

کریمی گفت: با بررسی‌های اولیه مشخص شد تعداد قریب بر ۵۰ رأس دام سبک عشایر مناطق عشایری دشت ارژن، بن رود و زنگنه با برخورد رعد و برق تلف شده و از بین رفته‌اند.

در این بازدید به عشایر خسارت دیده، اقلامی همچون پلاستیک، لوازم خوراکی و پتو توزیع اعطا شد و با توجه به اعلام هشدارهای بارندگی از تاریخ ۱۵ الی ۱۷ ماه جاری به کلیه خانوارهای عشایر کوچرو و ساکن تاکید شد که از اتراق، و نصب چادر در ارتفاعات و کنار رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.

کد خبر 6097086

دیگر خبرها

  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ ماموریت دیپلماتیک مدیرکل آژانس در روزهای طوفانی منطقه/ مدیریت بحران؛ محتمل ترین نتیجه سفر
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • خوزستان لرزید
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز
  • زلزله خوزستان را لرزاند
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس