Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@05:33:45 GMT

گوش پاک کن چه معایبی برای گوش دارد؟

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۱۳۳۸

گوش پاک کن چه معایبی برای گوش دارد؟

یادآوری یک نکته ضروری است که ترشحات گوش خارجی که به آن جرم یا واکس گوش گفته می‌شود، به‌هیچ‌وجه آلوده و کثیف نیست. این ترشحات، طبیعی و ضروری بدن است که از گوش مراقبت می‌کند. همان گونه که همه می‌دانند، جرم گوش، زرد رنگ، چرب و دارای حالت چسبندگی است. وجود این جرم برای نرم نگه داشتن و حفظ سلامت مجرای گوش خارجی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزون بر این، اسیدیته این ترشحات مانع از رشد باکتری و قارچ می‌شود. جرم گوش به‌طور طبیعی و خودبه‌خود به سمت بیرون حرکت می‌کند و از مجرای گوش خارج می‌شود بنابراین نیازی به دست کاری برای خروج آن وجود ندارد. البته در برخی از موارد، ترشح بیش از حد در افراد مستعد موجب انسداد گوش و کاهش شنوایی می‌شود که در این صورت باید بیمار برای شست وشوی گوش و اقدامات لازم به پزشک متخصص مراجعه کند.

با توجه به احتمال وجود میکروب یا قارچ در سطح گوش، چنان چه کودک زمینه آلودگی را پیدا کند مبتلا به عفونت گوش خواهد شد و با توجه به این که شما اندازه دقیق عمق گوش را نمی‌دانید بنابراین قادر به پاک کردن تمامی قسمت‌های گوش نیستید.

در نتیجه وارد کردن جسمی نظیر گوش پاک‌کن، موجب فشرده‌تر شدن این ترشحات در قسمت‌های عمقی‌تر مجرا می‌شود که در این صورت، خروج آن‌ها مشکل‌تر خواهد بود. بسیاری از متخصصان گوش و حلق و بینی می‌گویند استفاده از گوش پاک‌کن با تضعیف سیستم دفاعی گوش موجب افزایش خطر ابتلا به خشکی و خارش گوش می‌شود.

بهترین روش توصیه شده برای تمیز کردن گوش خارجی این است که لاله گوش و قسمت بیرونی گوش خارجی را با استفاده از یک پارچه نخی نرم و مرطوب که به‌دور انگشت اشاره‌تان پیچیده‌اید تمیز کنید، بدون آن که انگشت خود را داخل مجرا ببرید.       منبع:سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گوش بیماری گوش گوش پاکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۱۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هشدار بارش‌های رگباری در مناطق جنوب و شرق استان صادر شده است.

وی افزود: بر این اساس مدیریت بحران به دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در ادامه فعالیت سامانه بارشی طی امروز تا اخرشب اعلام آماده باش کرده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شدت بارش‌های رگباری و تند باد طی امروزعصر تا شب در شهرستان‌های نائین، اردستان، خوروبیابانک، ورزنه، نطنز،
شهرضا، دهاقان، سمیرم، بخش انارک، بخش مهاباد وچوپانان پیش بینی شده است، ادامه داد: با توجه به بارش‌های چند روز اخیر و تجمیع رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها و مستعد بودن شرایط سیلاب‌های محلی در مناطق ذکر شده، مدیریت بحران استان اصفهان تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها و آمادگی اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌های امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها را ابلاغ کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری را ضروری دانست و گفت: شهروندان باید از انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای شمال و شرق استان خودداری کنند.

وی گفت: پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها،
حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور، شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران ضروری است.
شیشه فروش با تاکید بر لزوم عدم استقرار، توقف و تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، پیشگیری و کنترل آبگرفتگی در معابر شهری دهانه پل‌ها و زیر گذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها گفت: همچنین تخلیه اضطراری سکونتگاه‌های روستاهای در معرض خطر سیل ضروری است.

کد خبر 6088639

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • شناخت توانمندی‌ها در حوزه آی‌تی در استان زنجان ضروری است
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • بارش باران بهاری و لطافت آب و هوای استان
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟