Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:51:08 GMT

اورژانس فارس به حالت آماده باش کامل در آمد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۱۴۶۳

اورژانس فارس به حالت آماده باش کامل در آمد

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شامگاه سه شنبه اعلام کرد: علاوه بر آمبولانس ۱۱۵ خان زنیان، چهار دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس فارس از زمان وقوع نخستین زمین لرزه در منطقه خان زنیان مستقر هستند تا در صورت نیاز، امدادرسانی سریع تر به مصدومان احتمالی ارایه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمد جواد مرادیان بیان کرد: در اتاق هدایت عملیات بحران دانشگاه (EOC) همه مخاطرات احتمالی استان فارس از جمله زلزله پایش می شود و کمیته مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همه امکانات و ظرفیت های موجود برای پاسخ به حوادث احتمالی آماده هستند.

دکتر مرادیان همچنین از اعزام تیم های بهداشت به منطقه زلزله زده خان زنیان خبر داد و گفت: طبق گزارش حوزه معاونت بهداشت دانشگاه، اقدامات تیم های بهداشت شامل خدمات سلامت روان، تغذیه، بهداشت محیط، مدیریت بیماری های واگیر و غیرواگیر در حال ارایه خدمات به مردم منطقه هستند، همچنین گروه های پرخطر مانند مادران باردار هم در منطقه تحت مراقبت هستند.

دبیر شورای سیاستگذاری سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بلایای طبیعی به ویژه وقوع زلزله پیش بینی نمی شود، از مردم خواست تا به اخبار و شایعات منتشر شده در برخی از شبکه های اجتماعی توجه نکنند و علاوه بر حفظ آرامش توصیه های ایمنی را رعایت کنند.

زلزله ای به قدرت ۵.۱ درجه ریشتر عصر سه‌شنبه هشتم بهمن ۹۸ خان زنیان از توابع شیراز را لرزاند تا این منطقه شاهد دومین زمین لرزه در ۲ روز پیاپی باشد.

زمین لرزه عصر سه شنبه ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه و ۳۲ ثانیه در عمق ۵ کیلومتری خان زنیان از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز رخ داد.

زلزله دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ با قدرت ۵.۴ ریشتر ساعت ۱۶ و ۵۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه در عمق ۷ کیلومتری رخ داده بود.

هنوز از میزان زیان های مالی و تلفات انسانی زلزله دوم که در عمق ۵ کیلومتری و با فاصله حدود ۴۰ کیلومتری غرب شیراز رخ داد، گزارشی نرسیده است.

برچسب‌ها سلامت سازمان اورژانس کشور شیراز زلزله پروندهٔ خبری زلزله در خان‌زنیان شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت سازمان اورژانس کشور شیراز زلزله سلامت سازمان اورژانس کشور شیراز زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اورژانس تربت حیدریه، محمد جواد امیری اظهار کرد: بر اساس گزارش EOC دانشگاه، کارشناسان مرکز ارتباطات و هدایت عملیات پس از تریاژ تلفنی و کسب اطلاعات لازم، بلافاصله پایگاه اورژانس مهنه را به محل حادثه اعزام می‌کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ادامه داد: این حادثه در محور شادمهر به مهنه رخ داده که با توجه به آتش‌سوزی و مسدود شدن جاده برای ساعاتی، امدادگران هلال‌احمر و عوامل آتش‌نشانی نیز توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به محل فوریت فراخوان شدند.

وی با تشریح وضعیت آسیب دیدگان اظهار کرد: این تصادف یک نفر آسیب دیده مَرد را به همراه داشته است که بعد از انجام اقدامات بالینی توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) منتقل شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز