Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@14:48:14 GMT

پلوی بحرینی را تجربه کنید

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۲۱۹۲

پلوی بحرینی را تجربه کنید

پلوی بحرینی از غذا‌هایی منطقه خلیج فارس می‌باشد و مردم کشور‌های عربی به ویژه بحرین به آن علاقه دارند.

مواد لازم:

برنج = ۳ لیوان
ران وسینه‌ی مرغ= ۶ عدد
پیاز متوسط=۴ عدد
گردو و خلال بادام=۱ لیوان
کشمش پلویی=۲/۱ لیوان
پودر لیمو عمانی=۱ قاشق غذا خوری
لیمو عمانی درسته= ۲ عدد
ادویه‌ی پلویی=به میزان لازم
دارچین و زردچوبه= به میزان لازم
نمک و فلفل= به میزان لازم

طرز تهیه:
ابتدا برنج را خوب شسته وخیلی کم نمک می‌زنیم و به مدت ۲ ساعت قبل از پخت خیس می‌کنیم سپس مرغ‌ها را با مقداری آب، پیاز و دو عدد لیمو عمانی درسته ومقداری زردچوبه ونمک می‌گذاریم بپزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته باید یادآور شد که آب مرغ باید زیاد باشد چرا که برای دم کردن برنج از آب مرغ استفاده می‌شود. پیاز‌ها را پوست کنده وخلال و سرخ می‌کنیم تا کاملا طلایی شوند.

سپس پیاز‌های سرخ شده را به دو قسمت تقسیم می‌کنیم، نیمی از آن‌ها را برای پلو ونیمی دیگر را برای تزیین پلو استفاده می‌کنیم. نصف پیاز‌ها را در قابلمه‌ی موراد نظر برای دم کردن پلو می‌ریزیم سپس بعد از پخت مرغ‌ها آب آن را جدا کرده و در قابلمه‌ی پباز‌ها ریخته وبعد ازجوش آمدن برنج راازنمک شسته و در قابلمه‌ی آب مرغ می‌ریزیم و می‌گذاریم با حرارت نسبتا متوسط بجوشدتا آب آن تمام شود.

سپس قبل از اینکه آن را دم کنیم مقداری ادویه‌ی پلویی و دارچین روی آن می‌پاشیم و پلو را دم می‌کنیم. تزیین غذا: بعد از دم کشیدن پلو، با کفگیر پلو را مخلوط می‌کنیم تا ادویه و دارچین با پلو مخلوط شوند. سپس کمی روغن زده و دردیس گرد می‌کشیم. بهتر است پلو را در وسط و مرغ‌ها را دور تا دور دیس ومواد را بین مرغ‌ها قرار دهید. (کشمش و گردو و خلال بادام را با نیمی ازپیازسرخ شده تفت داده وپودر لیمو عمانی روی آن می‌پاشیم)

منبع: الکوثر

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی پلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۲۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟

اکبر یاوری از کاهش قیمت پیاز در روز‌های آتی در بازار خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه به دلیل بارندگی‌های شدید در مناطق جنوبی کشور از جمله جنوب کرمان اجازه برداشت پیاز چند روزی به کشاورزان داده نشد، اظهار کرد: همین موضوع باعث شد که قیمت پیاز افزایشی شود.

وی افزود: اما در حال حاضر قیمت پیاز روند کاهشی به خود گرفته است و با گرم‌تر شدن هوا و به دست آمدن پیاز‌های شهرستان‌های دیگر قیمت‌ها باز هم کاهشی خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان تهران تصریح کرد: در حال حاضر قیمت عمده فروشی پیاز دزفول در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و پیاز جیرفت نیز ۱۷ تا ۲۴ هزار تومان است.

وی در پایان گفت: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز به تهران وارد می‌شود. مصرف تهران نیز حدود ۲۵۰ تن است. این یعنی روزانه حدود ۱۰۰ تن نیز پیاز مازاد در تهران داریم.

گفتنی است، حدود دو هفته‌ای می‌شود که قیمت پیاز در برخی مناطق افزایش یافته و بعضا به کیلویی بیش از ۳۰ هزار تومان و در برخی مناطق تا ۴۰ هزار تومان هم رسیده بود.

دیگر خبرها

  • گروه مقاومت بحرینی: شرکت مسئول حمل‌ونقل صهیونیستی را با پهپاد هدف قرار دادیم
  • سریع‌ترین راه‌های از بین بردن بوی سیر دهان
  • آموزش گلاب گیری + فیلم
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • رسول جعفریان: مبدع اصطلاح کذایی خلیج عربی جمال عبدالناصر نبود/ نوشته‌ی داخل عبای بحرینی برملا می‌کند
  • (ویدئو) برداشت و فرآوری جالب هزاران تن پیاز