Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@18:05:43 GMT

با عوارض کمبود ویتامین D در ویکی آنا بیشتر آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۲۷۱۴

با عوارض کمبود ویتامین D در ویکی آنا بیشتر آشنا شوید

‍‍‍‍‍‍

ویتامین D نقش حیاتی را در بدن ایفا می‌کند و کم‌ترین میزان کمبود آن نیز می‌تواند به سلامتی آسیب بزند که از آن جمله می‌توان به احتمال بروز اختلالات شناختی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از webmd،  اگر از آفتاب دوری می‌کنید و یا به شیر حساسیت دارید احتمالاً در معرض خطر کمبود  ویتامین D قرار دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویتامین که به‌عنوان ویتامین خورشید نیز شناخته می‌شود در پاسخ به قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید ساخته می‌شود.

ویتامین D همچنین به‌طور طبیعی در غذاهایی همچون ماهی، زرده تخم‌مرغ، روغن کبد ماهی و همچنین غلات و محصولات لبنی نیز یافت می‌شود.

این ویتامین برای رشد استخوان‌های قوی ضروری است زیرا به بدن کمک می‌کند تا کلسیم موجود در مواد غذایی و مکمل‌ها را برای نگهداری سلول‌های استخوانی سالم، جذب کند و به همین دلیل به‌عنوان حمایت‌کننده از متابولیسم کلسیم شناخته می‌شود.

خطرات ناشی از کمبود ویتامین چیست؟

درد استخوان و ضعف عضلات می‌تواند ناشی از کمبود ویتامین D باشد هر چند ممکن است این کمبود بدون علامت باشد.

این ویتامین از اهمیت زیادی برای بدن برخوردار است زیرا حتی کم‌ترین میزان ویتامین D می‌تواند خطراتی را برای سلامتی به‌همراه داشته باشد.

پایین بودن سطح ویتامین در خون می‌تواند نشانه‌هایی همچون احتمال خطر حمله قلبی، اختلالات شناختی در افراد مسن، آسم شدید در کودکان و حتی سرطان را به‌همراه داشته باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد ویتامین D می‌تواند در پیشگیری و درمان تعدادی از بیماری‌ها همچون دیابت نوع 2 و 1 و فشار خون بالا نقش داشته باشد.

علل کمبود ویتامین D چیست؟

کمبود ویتامین D به دلایل مختلفی همچون موارد زیر رخ می‌دهد:

قرار گرفتن محدود در برابر نور خورشید محدودیت مصرف موادغذایی حاوی منابع غنی ویتامین D همچون ماهی، زرده تخم مرغ و ... با افزایش سن، کلیه‌ها قادر به تبدیل ویتامین D به شکل فعال نیستند بنابراین خطر کمبود ویتامین D افزایش می‌یابد. افراد چاق اغلب دارای کم‌خونی هستند چون سلول‌های چربی ویتامین D را از خون خارج می‌کند.

منبع اصلی

انتهای پیام/4105/

منبع: آنا

کلیدواژه: کمبود ویتامین D دانستنی های پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۲۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانادایی‌ها به دنبال استخدام سولسشایر

سرمربی پیشین منچستریونایتد ممکن است هدایت تیم ملی فوتبال کانادا را برعهده بگیرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اتحادیه فوتبال کانادا که به دنبال یافتن گزینه‌ای مناسب برای سپردن هدایت تیم ملی این کشور است، پس از شنیدن پاسخ‌های منفی از سوی ژوزه مورینیو و فرانک لمپارد، حالا دو گزینه جدید را به این منظور در نظر دارند. بر اساس گزارش نشریه انگلیسی «استاندارد»؛ اتحادیه فوتبال کانادا در نظر دارد جسی مارش یا اولگنار سولسشایر را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کند.

اولگنار سولسشایر که در ماه نوامبر 2021 در پی تداوم نتایج ضعیف منچستریونایتد از سمت سرمربیگری این تیم اخراج شد، از آن زمان تاکنون هدایت تیمی را بر عهده نگرفته است. این مربی نروژی سابقه هدایت تیم‌هایی همچون مولده و کاردیف‌سیتی را در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد.

در سوی دیگر جسی مارش سابقه مربیگری تیم‌هایی همچون نیویورک ردبول، لایپزیگ، ردول سالزبورگ و لیدزیونایتد را دارد. او حتی در مقطعی هم به عنوان دستیار مربی در تیم ملی فوتبال آمریکا کار کرده است.

لمپارد؛ گزینه سرمربیگری تیم ملی کانادا

کانادا اخیراً دومین حضورش در مسابقات جام جهانی را با حضور در جام جهانی 2022 قطر تجربه کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برد دوگله پرسپولیس در نیمه اول بازی با آلومینیوم
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • عطش سه گانه قهرمانی ویه‌را با پرسپولیس
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • کانادایی‌ها به دنبال استخدام سولسشایر
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود