Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، امروز چهارشنبه ۳ جمادی الثانی ۱۴۴۱ هجری قمری برابر با ۹ بهمن ۹۸ هجری شمسی همزمان با سالروز شهادت جانسوز و مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، استان چهارمحال و بختیاری غرق در عزا و ماتم شد.

مردم استان چهارمحال و بختیاری همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت سراسر حزن و اندوه حضرت فاطمه زهرا (س) با برپایی آیین‌ها و مجالس روضه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی با حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت (ع) و اقشار جامعه به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاه پوش کردن مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، خیابان ها، معابر و سر درب منازل، اجرای تعزیه، جلسات روضه خوانی در منازل، و تهیه و توزیع غذا‌های نذری از دیگر برنامه‌های این ایام در استان به شمار می‌رود.

آیین‌های عزاداری و بزرگداشت ایام فاطمیه از چند روز گذشته در نقاط مختلف استان در حال برگزاری است.

گفتنی است: در مورد تاریخ شهادت جانگداز حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) چند روایت وجود دارد که بنا بر روایتی ۷۵ روز پس از رحلت پدر گرامیشان حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در ۱۳ جمادی الاولی (که نظر اهل سنت نیز بر همین تاریخ است) و به روایت مشهورتری ۹۵ روز پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) مطابق با روز سه شنبه سوم جمادی الثانی در سال یازدهم هجری، در حالی که ۱۸ سال بیشتر از عمر مبارکشان نمی‌گذشت، است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائمه اطهار حضرت فاطمه آیین های عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان ولی‌عصر(عج)، رنگ و بوی روز دختر گرفت

به مناسبت ایام ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولی‌عصر (عج) رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بامداد امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ به مناسبت ایام ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولی‌عصر (عج) رونمایی شد.

در توضیح این دیوارنگاره آمده است:

«هر خانه‌ای که در آن دختر باشد، هر روز دوازده برکت و رحمت از آسمان ارزانی‌اش می‌شود و زیارت فرشتگان از آن خانه قطع نمی‌گردد | پیامبر اکرم (ص)»

طراح گرافیک این اثر دانیال فرخ و طراح نوشتار آن مجتبی حسن‌زاده است.

کد خبر 751365

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه دهه کرامت
  • کتاب «حضرت فاطمه (س)» رونمایی می‌شود
  • برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی اعلام شدند
  • ۴۰ کاروان «سفیران کریمه» به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند
  • میدان ولی‌عصر(عج)، رنگ و بوی روز دختر گرفت
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع) در لرستان
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)