Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرامرز هادیزاده، مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ارزش ناخالص تولیدات عشایر گیلان ۲هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال است.

او افزود: عشایر سالانه ۳هزار و ۴۰۰تن گوشت قرمز به ارزش ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد و ۶هزار و ۳۴۰ تن شیر و لبنیات به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال و انواع کرک، پشم، گلیم و جاجیم به ارزش ۷ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اداره امور عشایر گیلان با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۱۰هزار میلیون ریال به شرکت‌های تعاونی عشایری اختصاص یافته است، اظهار داشت: مبلغ ۳هزار میلیون ریال به شرکت تعاونی عشایر رضوانشهر و۷ هزار میلیون ریال به شرکت تعاونی عشایر تالش تخصیص داده شد.

هادیزاده با اشاره به اینکه تالش و رضوانشهر بیشترین جمعیت عشایری استان گیلان را دارند، گفت: ۳ شرکت تعاونی در شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال با سرمایه اولیه ۳هزار و ۸۰۰میلیون ریال با ۲۰۰ نفر عضو دارد.

او با بیان اینکه امسال برای اجرای پروژه‌های مرتبط با آب و راه عشایری به مبلغ ۳۴ هزار و۶۰۰ میلیون اختصاص داده شد، افزود: ۱۷ پروژه آبرسانی در بخش لوله گذاری و احداث مخزن تامین آب شرب و بهداشتی در سامانه‌های عرفی مناطق تالش، رضوانشهر، ماسال، رودبار، فومن و شفت و ۵ پروژه راه عشایر به مسافت ۴۱ کیلومتر در شهرستان‌های تالش، رودبار، ماسال برنامه ریزی شده است.

مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی گیلان توزیع یک هزار و ۶۰۰ تن انواع نهاده‌های دام بین دامداران عشایر در سال ۹۸ اشاره و تصریح کرد: طرح زنجیره تولید گوشت قرمز با پرداخت تسهیلات و پرورش دام سبک نسبت به افزایش تولید گوشت قرمز کمک می‌کند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد

روح الله نظامی مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت:  ۳۰۰ کیلومتر از راه‌ها و جاده‌های عشایری در این استان به منظور برطرف کردن آسیب‌های ناشی از سیلاب، با هفت میلیارد ریال اعتبار بهسازی و بازگشایی می‌شود.

وی اضافه کرد: سیلاب از مهمترین دلایل صدمه به جاده‌های عشایری و ایلراه‌هاست و بر همین اساس اداره عشایر به منظور تسهیل در تردد و کوچ عشایر عملیات تیغ زنی و بازگشایی را انجام می‌دهد.

نظامی با اشاره به آغاز مطالعات و مستندسازی در حوزه جاده‌های عشایری استان مرکزی اضافه کرد: امسال برای این منظور یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده و طرح هم اکنون در دست مشاور برای انجام مطالعات است.

وی خاطر نشان کرد: پس از انجام مطالعات برخی از جاده‌های عشایر استان با تامین اعتبارات از محل منابع دولتی آسفالت و برخی الی راه‌های مال رو نیز به صورت شوسه احداث می‌شود.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان‌های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد