Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@23:18:29 GMT

«معامله قرن» محکوم به شکست است

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۳۷۸۸

«معامله قرن» محکوم به شکست است

دفتر آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که طرح موسوم به «معامله قرن» محکوم به شکست است.

به گزارش گروه سیاسی برنا، دفتر آیت الله سیستانی در این بیانیه طرح صلح ادعایی آمریکا را به شدت محکوم کرد.

بیانیه تاکید کرده است که این طرح محکوم است و احساسات صدها میلیون عرب و مسلمان را در سراسر جهان جریحه دار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه به وقت محلی همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح سازش خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد.

وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

طرح معامله قرن خواستار چشم‌ پوشی پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود است؛ طرحی که برخلاف مفاد قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل است .

این طرح هم چنین در پی الحاق قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن به رژیم صهیونیستی است.

به دنبال انتشار این طرح بسیاری از شخصیت ها، مقام های سیاسی و دینی سراسر جهان به ویژه مسلمانان معامله قرن را محکوم کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیت الله سیستانی معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه الجزیره پس از بستن دفاتر این شبکه در اراضی اشغالی

شبکه الجزیره قطر روز یکشنبه پس از رای مثبت کابینه صهیونیستی به تعطیلی دفاتر این شبکه در اسرائیل در پس زمینه پوشش خبری جنگ در نوار غزه، اعلام کرد این اقدام جنایتکارانه بود و آن را محکوم می‌کند.

براساس گزارش الحره، این کانال در بیانیه‌ای که در حساب کاربری خود در پلتفرم «X» منتشر کرد، نوشت: ما این اقدام جنایتکارانه اسرائیل را که حقوق بشر در دسترسی به اطلاعات را نقض می‌کند، محکوم می‌کنیم.

در بیانیه این شبک اعلام کرد: کابینه نتانیاهو با تصویب دستور تعطیلی دفاتر الجزیره در اسرائیل، به گمراه‌سازی و تهمت متهم است و الجزیره نقض چارچوب‌های حرفه‌ای حاکم بر کار رسانه‌ای را رد می‌کند.

کابینه صهیونیستی در نشست روز یکشنبه خود، تصمیم گرفت فعالیت شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی، متوقف کند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از این جلسه در حساب کاربری «X» خود نوشت: دولت به ریاست من به اتفاق آرا تصمیم گرفته است که شبکه الجزیره در اسرائیل را ببندد.

شلومو کاری، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای ادعا کرد: دستورات ما فوراً اجرایی می‌شود. ما با موانع قانونی غیرضروری زیادی روبرو شدیم تا اینکه بالاخره توانستیم ماشین تحریک الجزیره را که به امنیت اسرائیل آسیب می‌زند، متوقف کنیم.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که رژیم صهیونیستی پس از تصمیم به تعطیلی الجزیره دستور مصادره تجهیزات این شبکه را صادر کرد.

پیش از این کنست رژیم صهیونیستی قانونی را تصویب کرد که به کابینه این رژیم اختیارات موقت اعطا می‌کند تا از فعالیت شبکه‌های خبری خارجی در اراضی اشغالی در صورت ضرر داشتن برای امنیت داخلی آن جلوگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • بیانیه الجزیره پس از بستن دفاتر این شبکه در اراضی اشغالی
  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دانشگاه آزاد ملارد طنین‌انداز شد
  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی