Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@14:19:39 GMT

رودبار ۶۹ شعبه سیار انتخابات دارد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۳۸۸۷

رودبار ۶۹ شعبه سیار انتخابات دارد

ایسنا/گیلان فرماندار رودبار با بیان اینکه تمام شعبات اخذ رای پایش شده است، گفت: شهرستان رودبار با وجود تعدد مناطق صعب العبور، ۶۹ شعبه سیار انتخابات دارد که بیشترین شعبه سیار در استان گیلان است.

محمدصالح ضیایی روز گذشته در جلسه پیشگیری از وقوع جرائم انتخابات که در دادگستری رودبار برگزار شد، اظهار کرد: امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در انتخابات برای ما مهم است و مشارکت بالا تضمین کننده امنیت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار رودبار افزود: مشارکت مردم رودبار در انتخابات زبانزد است و برای تداوم و تقویت این کار بزرگ امسال هفت همایش مشارکت حداکثری را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: تاکنون هفت جلسه انتخابات برگزار کرده‌ایم و فرآیند کار به گونه‌ای پیش رفته است که برای برگزاری انتخابات سالم و خوب مهیا هستیم.

فرماندار رودبار با بیان اینکه تمام شعبات اخذ رای پایش شده است، گفت: شهرستان رودبار با وجود تعدد مناطق صعب العبور، ۶۹ شعبه سیار انتخابات دارد که بیشترین شعبه سیار در استان گیلان است.

ضیایی تاکید کرد: نامزدهای انتخابات مجلس قانون انتخابات را بخوانند و در تبلیغات له یا علیه نامزدی دیگر صحبت نکنند و به تبیین برنامه های‌شان بپردازند.

در ادامه احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اظهار کرد: ۱۰۳ عنوان مجرمانه انتخابات در قانون انتخابات و مجازات اسلامی داریم؛ دستگاه قضایی در اجرای قانون با کسی تعارف ندارد و با هیچ مقامی مماشات نخواهد کرد.

وی با اشاره به مصونیت تعقیب نامزدهای انتخابات مجلس گفت: این بالاترین امتیازی است که کسی در استان ندارد اما به معنای رفع مسئولیت نیست.

آقایی گفت: انتخابات مجلس سه رکن دارد و نخستین رکن آن ناظرین و مجریان هستند که سلامت و امنیت و امکان رقابت و مشارکت را فراهم می‌کنند.

وی افزود: دومین رکن انتخابات کاندیداها و طرفداران آنها و سومین رکن رای و حق الناس است و با اجرایی شدن آن حماسه بزرگ خلق می‌گردد.

معاون دادگستری گیلان ادامه داد: بایدها و نبایدهای انتخابات را قانون انتخابات مشخص کرده است، مردم امروز تشنه اخلاق هستند، افرادی که اخلاق را مراعات کنند موفق هستند.

آقایی افزود: اخلاق می‌گوید بستر نفوذ دشمنان را فراهم نکنیم، دیگران را تخریب نکنیم و در تبلیغات حرف‌های صادقانه و خالصانه بزنیم؛

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن سیدمحمدی، امام جمعه رودبار هم گفت: نامزدهای انتخابات که در آینده به عنوان نماینده می‌خواهند قانون گذار باشند قانون شکن نباشند. وظیفه نماینده آسفالت، راه سازی، آب و برق رسانی و عزل و نصب نیست و از الان به فکر عوض کردن مسئولان نباشند. در پوسترهای تبلیغات از اسامی متبرکه استفاده نشود چون زیر دست و پا می‌ماند.

نادر اکبری، رئیس دادگستری رودبار هم در این نشست گفت: نمایندگی مجلس جایگاه والایی دارد، قانون، دین و شرع تکلیف کرده است که اخلاق را مراعات کنیم.

وی با بیان اینکه اخلاق محوری و اخلاق صحیح اسلامی را هنگام تبلیغات رعایت کنیم، افزود: آنهایی که بر مدار قانون حرکت می‌کنند از نظارت هیچ نگرانی ندارند. نامزدهای انتخابات هم در فضای مجازی و هم حقیقی مراعات کنند، دادگستری و دادستانی امور را رصد می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات شعب اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان رضوی گفت: در حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم حدودا ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای داریم.

محمدکمال سرویها صبح امروز ششم اردیبهشت در حاشیه ضبط مناظره دو نامزد انتخابات مرحله دوم مشهد در صداوسیما و در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مناظرات تلویزیونی یک فرصت بسیار ارزشمند برای مردم است تا بهتر با برنامه‌های نامزدها آشنا شوند.

وی با بیان اینکه همچنین این یک فرصت بسیار مغتنم برای نامزدهاست، افزود: اگر نامزدی بخواهد در کلانشهر مشهد تبلیغات شهری داشته باشد، باید بسیار هزینه کند. اما در مناظره تلویزیونی می‌تواند تجربیات و برنامه‌های خود را به راحتی با مردم در میان بگذارد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان رضوی تاکید کرد: بی‌شک اگر افرادی کارآمد به مجلس راه یابند، مشکلات مردم حل می‌شود. به همین منظور صداوسیما در انتخابات مجلس دوازدهم فرصت مناظره تلویزیونی را برای نخستین بار فراهم کرد و اکنون در مرحله دوم انتخابات چون تعداد نامزدها بسیار کمتر است و در مشهد تنها دو نامزد با یکدیگر رقابت می‌کنند، مناظرات تلویزیونی از کارآمدی بسیار بالایی برای شناساندن نامزدها به مردم برخوردار است.

سرویها در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص تعداد شعب اخذ رای مرحله دوم، گفت: در حوزه انتخابیه مشهد و کلات در این دور حدودا ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای داریم که تقریبا ۶۰۰ عدد کمتر از تعداد شعب مرحله اول انتخابات است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • برخورد با مزاحمت‌های مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود