Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@05:41:36 GMT

کوشنر: تمام قدس پایتخت اسرائیل است

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۳۹۰۶

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پس از بیش از دو سال تبلیغ و صحبت از طرح موسوم به «معامله قرن» سرانجام دیشب (سه شنبه شب) از آن رونمایی کرد.

«جارد کوشنر» مشاور ترامپ و داماد وی که گفته می‌شود معمار اصلی است در گفت‌وگویی با شبکه «الجزیره» اعلام کرد، ایجاد دولت فلسطینی و اسرائیلی بر اساس طرح صلح آمریکا و با استناد به نقشه‌ای است که رئیس‌جمهور آمریکا آن را ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوشنر در ادامه معامله قرن را طرحی خوب توصیف کرد و  مدعی شد: این طرح به اسرائیل زندگی همراه با آرامش در اطرافش را می‌دهد و به فلسطینی‌ها پیشنهادی داده که هیچ زمانی تکرار نخواهد شد اینکه دولت داشته باشند و از زندگی کریمانه‌ای برخوردار باشند. آنها پنجاه میلیارد دلار برای تأسیس دولت خود دریافت خواهند کرد.

وی سپس ادعا کرد، رژیم صهیونیستی به خاطر طرح آمریکا امتیاز زیادی داده از جمله اینکه برای اولین بار موافقت کرده چهار سال شهرک‌سازی را متوقف کند !

کوشنر ادامه داد: نقشه، واقعیت اراضی جدید اسرائیلی پس از گسترش شهرک‌سازی را در نظر گرفته و برای توقف این رشد کار خواهد کرد همانگونه که واقعیت امنیتی در ترسیم مرزهای دولت‌های اسرائیل و فلسطین را در نظر گرفته تا امنیت اسرائیل تضمین شود.

وی درباره مسجدالاقصی گفت، وضعیت این مسجد به روند فعلی آن باقی خواهد ماند و اردن به نظارت بر آن ادامه خواهد داد، تمام مسلمانان می‌توانند در آن نماز بخوانند و تمام یهودیان و مسیحیان جهان نیز می‌توانند به زیارت مکان‌های مقدس خود در قدس بروند.

کوشنر افزود، قدس شرقی و غربی فعلی پایتخت اسرائیل خواهد بود، مرزهای قدس در طول سال‌های گذشته تغییر کرده، مرزهای سال ۱۹۶۷ همان‌ مرزهای سال ۲۰۰۰ نیست مرزهای ۲۰۱۰ همان مرزهای ۲۰۰۰ نیست، موضوع «ترسیم مرزهای شهرداری‌ها» موضوعی است که بر روی آن مذاکره خواهد شد تا فلسطینی‌ها بتوانند پایتخت خود را در بخشی از قدس داشته باشند و این همان تفسیر حرف ترامپ مبنی بر آن است که فلسطینی‌ها می‌توانند پایتخت خود را در قدس شرقی داشته باشند.

بر اساس طرح ترامپ روستای «ابودیس» به عنوان پایتخت پیشنهادی برای دولت مستقل فلسطینی در نظر گرفته شده است. ابودیس در شرق قدس و چسپیده به آن است و مرزهای غربی‌اش از مسجدالاقصی دو کیلومتر فاصله دارد و دیوار حائل  میان این روستا و مرکز شهر قدس را جدا می‌کند .

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • وال استریت: اسرائیل طرح خود برای هدف قرار دادن مناطقی در رفح را به مصر ارائه کرد
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 535 شهید رسید
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • پایتخت تقسیم می شود؟