Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح‌های دانش‌بنیان تجاری‌سازی شده در پالایشگاه پارس جنوبی با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور رونمایی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، شتاب دهنده آب و انرژی آبان به عنوان نخستین شتاب‌دهنده حوزه آب و انرژی در کشور با ایجاد چندین استارتاپ صنعتی در حال فعالیت است. از جمله طرح‌های دانش‌بنیان تجاری‌سازی شده این مجموعه می‌توان به "طراحی و ساخت الکترولایزرهای آب دریا" اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تکنولوژی تنها در اختیار پنج کشور در دنیا بوده و هم‌اکنون ایران جزو معدود کشورهای دارنده این تکنولوژی است که به تبع آن بی‌نیازی از واردات و ورود به فضای بین المللی را به دنبال دارد.

در همین راستا "طراحی و بومی‌سازی سلول‌های الکترولایزر آب دریا" و چند طرح فناورانه دیگر به سرانجام رسیده و در حال حاضر در مجتمع گازی پارس جنوبی نصب شده است. همچنین با توجه به همکاری مجتمع پارس جنوبی و تلاش‌ فراوان شماری از فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاه‌های برتر کشور، ایران جزو معدود کشورهای سازنده این تجهیزات با سطح فناوری بالا است.

بر اساس اعلام شتابدهنده آب و انرژی آبان، در این برهه تحریم‌ها این تکنولوژی‌ها با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور رونمایی می‌شوند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رونمايي دانش بنیان سورنا ستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری