Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@00:09:47 GMT

آگاهی‌بخشی و وحدت مهمترین نیاز جامعه امروزی است

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۳۹۹۳

آگاهی‌بخشی و وحدت مهمترین نیاز جامعه امروزی است

ایسنا/خراسان رضوی  یک استاد حوزه علمیه گفت: ضروری‌ترین نیاز جامعه ما، وحدت بر پایه قرآن و عترت است؛ که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عدالتیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مهم‌ترین مسائلی که خطبه فدکیه به آن پرداخته، اظهار کرد: خطبه‌ فدکیه، خطبه‌ جامعی است که حضرت فاطمه(س) سرفصل‌های مختلفی را در آن شرح داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در بین این سرفصل‌ها می‌توان به توحید و نقش خداوند در زندگی، اقتدا به پیامبر(ص) در زندگی، جایگاه اهل بیت(ع)، نقش آن‌ها در سعادت انسان‌ها، نقش عبادات مختلف روزانه، ماهانه و سالانه مانند نماز، روزه و حج، حقوق اجتماعی، عدم تعدی به حقوق دیگران و احقاق حق، اشاره کرد.

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: آنچه که در بین این سرفصل‌های مهم به عنوان درس زندگی لازم است بیش‌تر به آن توجه کنیم، خدامحوری است؛ به این معنی که خداوند را در زندگی ناظر بدانیم؛ به‌طوری که این نظارت باعث کاهش خطاها و گناهان و هم‌چنین تقویت درست‌کاری و رعایت حقوق دیگران ‌شود.

عدالتیان ادامه داد: موضوع دیگری که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته‌باشیم، مسأله‌ توجه به ولایت و امامت است؛ همان‌طور که حضرت زهرا(س) فرموده‌اند: امامت ما، امان از تفرقه است و با توجه به این سخن پیامبر(ص) که فرموده‌اند قرآن و عترت را در بین شما به یادگار می‌گذارم.

وی خاطرنشان کرد: اگر جامعه‌ای بر محور ولایت اهل‌بیت(ع) قرار بگیرد، همه‌ مسلمانان جهان، به این دو دست‌گیره مهم و ارزشمند متمسک شوند و تابع قرآن و عترت باشند؛ وحدت امت اسلام در برابر دشمنان، که قصد ایجاد تفرقه بین مسلمانان را دارند؛ ایجاد می‌شود.

این استاد حوزه علمیه افزود: لذا مسأله وحدت که حضرت زهرا(س) بیان کرده‌اند، مهم‌ترین نیاز جامعه امروزی است و رهبر معظم انقلاب هم بر آن بسیار تأکید دارند؛ اما این وحدت باید بر پایه قرآن و عترت باشد. هم‌چنین می‌توان رعایت عدالت و ادا شدن حقوق همه‌ افراد در جامعه را نیز از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مسائل دنیا و جامعه امروزی ما دانست.

تشویق افراد نقش مهمی در روشن‌گری آن‌ها دارد

عدالتیان تشریح کرد: برای ایجاد توجه لازم به این موارد، لازم است آگاهی‌بخشی به شکلی انجام شود که فرهنگیان، حوزویان، اهل قلم و اهل فکر با سرودن شعر، ساختن تئاترها و فیلم‌های مناسب و... این آگاهی را در تمام مردم جامعه ایجاد کنند و بر آن تأکید داشته‌ باشند.

وی اضافه کرد: نکته‌ دیگری که باید به آن توجه شود ترغیب و تشویق افراد صالح و درست‌کار در جامعه است؛ این تشویق می‌تواند در زمینه فعالیت‌های اجتماعی و شخصی صورت گیرد؛ همان‌طور که خداوند بشارت‌دهنده و انذاردهنده است باید در مقابل تشویق، به تنبیه مناسب نیز اشاره کرد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در صورتی که با افرادی که تخلف می‌کنند، حقوق دیگران را ضایع می‌کنند و قصد تضعیف کردن جامعه را دارند، با جدیت برخورد شود؛ این تنبیه (انذار) و تشویق (بشارت) جامعه را به طرف عملیاتی کردن درس‌های مهم خطبه فدکیه پیش می‌برد.

عدالتیان تأکید کرد: برای تحقق این اهداف باید برای آگاهی‌بخشی به نوجوانان و جوانان برنامه‌ ویژه‌ای اجرا شود، به دلیل این‌که آینده جامعه و کشور در دستان آن‌هاست؛ لذا در کنار آگاهی‌بخشی عمومی باید برای آگاهی آن‌ها تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.

وی گفت: با توجه به حقی که حضرت فاطمه(س) بر تمام مسلمانان دارند، باید مراسم تجلیل از ایام فاطمیه در کشور ما بسیار قوی باشد. رسانه‌ها و مردم حق خود را به ایشان ادا کنند، تا بیش‌تر مورد توجه و حمایت امام زمان(عج) قرار بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهادت حضرت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان شرکت آب منطقه ای گلستان اعلام کرد : با توجه به بارشهای روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۴ و ۵ اردیبهشت و ورود جریان سیلاب به گرگانرود، با توجه حجم سیلاب و بمنظور کمک به مدیریت بخشی از سیلاب وارده به سد وشمگیر با استفاده ظرفیت مخزن، از امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ دریچه های اصلی سد وشمگیر باز و بخشی از آب سد تخلیه می‌شود.

بر این اساس به عموم مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان محترم روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود در شهرستان های آق قلا و گمیشان تاکید می‌شود از نزدیک شدن به حریم رودخانه گرگانرود و پایاب سد و مخازن وشمگیر خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم به میزبانی ۳ شهر
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • برگزاری رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» در ۳ شهر ایران
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی