Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد قدس فروشی نیست و معامله قرن دونالد ترامپ توطئه‌ای است که اجرا نخواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از شبکه روسیا الیوم، محمود عباس(ابومازن)، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی درباره معامله قرن گفت: قدس فروشی نیست و معامله قرن توطئه‌ای است که هرگز اجرا نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما فورا تمامی اقدامات را برای مقابله با این معامله اتخاذ خواهیم کرد که از جمله آن تغییر نقش تشکیلات خودگردان است.

وی گفت: معامله قرن هرگز اجرا نخواهد شد بلکه به زباله دان تاریخ می‌پیوندد.  استراتژی ما بر ادامه مبارزه برای پایان اشغالگری اسرائیل و  تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس اتکا دارد و در این خصوص همه اقدامات لازم انجام خواهد شد.

عباس خاطر نشان کرد: واکنش‌های مستقیمی را علیه طرح ترامپ شاهد بودیم و آن‌ها را حمایت می‌کنیم و به قطعنامه‌های بین المللی در این باره استناد خواهیم کرد. ما به اصول و ارزش‌های ملی که شورای ملی فلسطین در ۱۹۸۸ صادر کرد پایبندیم و از آن نمی‌گذریم. به همه جهان می‌گوییم ما تروریست نیستیم و فلسطین به مبارزه با تروریسم پایبند است و جهان باید بفهمد که مردم ما مستحق زندگی کردن هستند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطر نشان کرد: ما انتخابات سراسریو ریاستی را اعلام کردیم و به آن پایبندیم و در کرانه باختری و قدس و غزه اجرا خواهیم کرد و هر شهروند اهل قدس باید در مرکز این شهر و نه خارج از آن رای بدهد.

 

وی گفت: این معامله پایان معاهده بالفور است. معامله قرن به معاهده بالفور استناد دارد که انگلیس و آمریکا آن را تهیه کردند.

عباس همچنین عصر سه‌شنبه پس از حضور در جلسه اضطراری کابینه تشکیلات خودگردان گفت: "ما با این طرح از ابتدا مخالف بوده‌ایم و اکنون هم مخالفیم... هزار بار گفته ایم نه، نه، نه".

وی در واکنشی تند به طرح دونالد ترامپ برای صلح خاورمیانه، موسوم به معامله قرن، گفته هیچ سرزمین فلسطینی بدون آن که قدس پایتخت آن باشد قابل تصور نیست. هیچ فلسطینی، عرب مسلمان و حتی کودک مسیحی نمی‌تواند کشور فلسطینی را متصور شد که پایتخت آن بیت‌المقدس نباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمود عباس فلسطین قدس ابومازن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۴۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، در روز‌های پایانی سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و در سال جاری هم گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی از برند‌های لوازم خانگی منتشر شد.

اما محمود سیجانی درباره اخبار منتشر شده از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت با این درخواست‌ها موافقت نکرده، شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

دیگر خبرها

  • علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • پیش بینی نگران کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می پیوندد
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟