Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@20:35:42 GMT

برگزاری اجتماع عزاداران فاطمی در رشت

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۴۴۴۰

برگزاری اجتماع عزاداران فاطمی در رشت

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اجتماع عزاداران فاطمی در میدان شهدای ذهاب رشت درحال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مردم عزادار شهر رشت از ساعت۹ صبح امروز(۹ دی) با حضور در میدان شهدای ذهاب و برپا كردن بیرق‌های عزا، در سوگ بانوی دو عالم عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عزاداران رشتی با به تن كردن جامه عزا و پیشانی‌بندهای «یا زهرا» و «یا فاطمه» در میدان شهدای ذهاب تجمع کرده و به سوگواری و سینه‌زنی پرداختند.

 

حضور پیکر پاک شهید گمنام در این اجتماع حال و هوای معنوی خاصی به مراسم بخشیده و عطر ایثار و شهادت در فضا پیچیده است و عزاداران فاطمی بر سر و سینه می زدند.

 

بقعه خواهر امام رضا(ع) رشت نیز با برگزاری سوگواره یاس نبوی میزبان هیئت‌ها و دسته‌های سوگواری است که در غم عزای آن بانوی بزرگوار به عزاداری مشغول هستند.

 

مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری و هیئت‌های مذهبی شهر نیز با میزبانی از عزاداران فاطمی و برپایی مراسم های سوگواری در غم شهادت بانوی دو عالم گریستند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد رویداد ملی فهما هیئت های مذهبی گیلان عزاداران فاطمی اجتماع فاطمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام چهار شهید گمنام در استان کرمان تشییع و تدفین خواهند شد.

سرهنگ محمود مهدوی فرد عصر امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان از تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدا در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام خبر داد و افزود: ۲۳۱ نقطه از استان برای میزبانی از شهدای گمنام درخواست دارند.

وی بیان کرد: از هشت مکانی که سال گذشته مصوب شده بود، چون ساخت و ساز اولیه یادمان در سه نقطه انجام شده، پیکرهای مطهر شهدا در این نقاط تدفین می‌شوند که شامل کوهپایه کرمان، سیرجان و رفسنجان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۴۵ یادمان شهدای گمنام با ۳۲۲ شهید در استان کرمان وجود دارد.

همچنین محمدمهدی فداکار باستاندار کرمان در این جلسه اظهار کرد: مکان‌های عمومی مانند معراج شهدا، یادمان‌ها، ساختمان‌های بسیج در شهرستان‌ها که پاتوق اعزام رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده، ثبت ملی شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های اختصاصی، دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور راویان برای جهاد تبیین، تبلیغات محیطی و تجلیل از پیشکسوتان و جانباران به‌مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کرمان برگزار می‌شود.

استاندار کرمان همچنین از شهدای گمنام به‌عنوان عزیزان مردم نام برد و بر تکریم و احترام آنها تاکید کرد و ادامه داد: باید ابتدا یادمان شهدای گمنام ساخته شود و بعد شهید را دفن کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • برگزاری اجتماع مردمی صادقیون
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • روستای فردو از افتخارات استان قم است
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد