Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات افغان از بسته شدن مجدد گذرگاه «تورخم»، مهمترین گذرگاه مرزی با پاکستان، توسط مقامات پاکستانی خبر دادند. ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عطاالله خوگیانی» سخنگوی والی «ننگرهار» گفت که پاکستان بار دیگر گذرگاه مرزی «تورخم» را به دلیل مسایل امنیتی مسدود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که گفت‌وگوها با مقامات پاکستانی برای بازگشایی این گذرگاه که دو کشور را در شرق افغانستان به یکدیگر متصل می‌کند، جریان دارد.

به گزارش «طلوع نیوز»، برخی منابع می‌گویند که مقامات پاکستانی مدعی هستند شب گذشته یک ایست بازرسی در نزدیکی «خط دیورند» مورد حمله راکتی قرار گرفته و دو نظامی پاکستانی زخمی شدند.

مرز تورخم از مهمترین گذرگاه‌های مرزی افغانستان با پاکستان است که روزانه هزاران نفر از این مرز برای بازدید اعضای خانواده، خدمات درمانی و تجارت تردد می‌کنند.

پاکستان بار دیگر مرز مهم «تورخم» در شرق افغانستان را بستپاکستان مرز مهم و مشترک «تورخم» با افغانستان را بستتاکید نخست وزیر پاکستان بر فعالیت شبانه‌ روزی گذرگاه مرزی «تورخم» با افغانستان

گفتنی است که مرز تورخم در اواخر شهریور ماه بدستور «عمران خان» نخست وزیر پاکستان جهت بهبود روابط تجاری دو کشور برای فعالیت 24 ساعته شبانه روزی باز شد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۵۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟

کشور پاکستان به‌‌دلیل هم‌مرزی و همچنین قرابت‌های فرهنگی با ایران، ظرفیت بزرگی برای تعاملات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورمان را دارد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کشور پاکستان به‌‌دلیل هم‌مرزی و همچنین قرابت‌های فرهنگی با ایران، ظرفیت بزرگی برای تعاملات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورمان را دارد.اما از سال‌ها پیش آمریکا و همدستان غربی او برای استثمار کشورهای منطقه و جلوگیری از استقلال آن‌ها، مشکلات متعددی را در روابط آن‌ها ایجاد کرده اند.یکی از بزرگ‌ترین مفاسد، ایجاد گروهک‌های تروریستی در مناطق مشترک مرزی ایران و پاکستان است که برای جلوگیری از همکاری‌های دوکشور ایجاد شده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • تجارت آزاد با پاکستان در انتظار پاسخ طرف پاکستانی/ واردات گوشت گرم از آفریقا
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟