Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@15:55:29 GMT

ويروس کرونا به امارات رسيد؛ 132 فوتي در چين

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۵۲۵۱

ويروس کرونا به امارات رسيد؛ 132 فوتي در چين

خبرگزاری آریا-همزمان با افزایش شمار قربانیان بیماری نوظهور در چین، دولت امارات متحده عربی از مشاهده نخستین مورد ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از یورونیوز،دولت چین روز چهارشنبه 29 ژانویه (9 بهمن) اعلام کرد شمار افرادی که بر اثر ابتلا به بیماری جدید کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند به 132 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون ملی بهداشت چین با اعلام این خبر همچنین گفته است که نزدیک به هزار و 459 نفر دیگر نیز به شمار مبتلایان به این بیماری مرگبار اضافه شده است. به این ترتیب شمار مبتلایان به این بیماری به 5 هزار و 974 نفر رسید.
پای کرونا به خاورمیانه باز شد
برای نخستین بار دست کم یک مورد ابتلا به ویروس در خاورمیانه مشاهده شد.
دولت امارات گفته فرد مبتلا در این کشور به تازگی به ووهان، خاستگاه و مرکز اصلی شیوع این بیماری در چین سفر کرده اما در عین حال جزئیات بیشتر از جمله نام بیمارستانی را که فرد مبتلا در آن بستری است، اعلام نکرده است.
برخی رسانه‌ها نوشته‌اند که مبتلایان به این بیماری در امارات تمامی اعضای یک خانواده 4 نفره هستند که از ووهان بازگشته‌اند، اما مقام‌های ابوظبی به خاطر جلوگیری از هراس شهروندان، تنها یک مورد را تأیید کرده است.

ژاپن اتباعش را از ووهان خارج می‌کند
دولت ژاپن اعلام کرد اتباع خود را از شهر ووهان خارج می‌کند.
برخی کشورهای دیگر از جمله فرانسه نیز پیش از این اعلام کرده بودند شهروندان خود را از شهر ووهان خارج می‌کنند. روز گذشته کنسولگری آمریکا در ووهان اعلام کرده بود اتباع این کشور قرار است با هواپیمای اختصاصی از این شهر بلازده چینی خارج شوند.
هنگ کنگ نیز راه‌های ارتباطی جاده‌ای و ریلی خود با چین را بسته است.
همه گزینه‌ها برای مبارزه با شیوع بیماری‌های عفونی واگیردار را باید روی میز بگذاریم. محدودیت‌های مسافرتی نیز از جمله این راهکارهاست.

لغو پروازها
آمریکا و کانادا بنا دارند به دلیل شیوع بیماری واگیردار کرونا در چین، پرواز هواپیماهای خود به این کشور را لغو کنند.
مقام‌های دولت آمریکا به طور روزانه نشست‌هایی را در کاخ سفید برای بررسی راهکارهای مقابله با ویروس تازه‌وارد برپا می‌کنند. آلکس ایزار، وزیر بهداشت ایالات متحده روز سه‌شنبه با اعلام این خبر گفت: «همه گزینه‌ها برای مبارزه با شیوع بیماری‌های عفونی واگیردار را باید روی میز بگذاریم. محدودیت‌های مسافرتی نیز از جمله این راهکارهاست.»
بیماری واگیردار جدید که بر اثر ورود گونه‌ای ویروس تاجی‌شکل از خانواده کرونا به بدن انسان به وجود آمده و سبب بروز علایم ذات‌الریه می‌شود، نخستین بار در آخرین روزهای سال گذشته میلادی در شهر ووهان واقع در مرکز چین مشاهده شد. این بیماری به تدریج در سرتاسر چین و کشورهای دیگر شیوع پیدا کرد.
کرونا به معنی «تاج» است و به سبب ظاهر این نوع ویروس که چیزی شبیه تاج روی آن است، این گونه نام گرفته است.

موارد مشکوک کرونا در ایران؛ مقام‌های رسمی: مورد ابتلا نداریم
دولت ایران می‌گوید هیچ موردی از ابتلا به بیماری نوظهور چینی در این کشور گزارش نشده است.
کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز سه‌شنبه در یک نشست خبری گفت: «تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور گزارش نشده است.»
وی با بیان این که سیستم بهداشتی و درمانی ایران برای مواجهه با این بیماری «آمادگی لازم» را دارد، «شایعات» در مورد وجود موارد ابتلا به ویروس چینی را تکذیب کرد و افزود: «موارد معدود مشکوک ارجاع شده، مبتلا به ویروس کرونا جدید نبوده‌اند.»

کارت سلامت برای چینی‌ها؛ «مردم را نگران نمی‌کنیم»
سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز دوشنبه گفته بود که تاکنون موردی از ویروس کرونا در کشور وجود نداشته است.
نمکی با این حال گفته بود: «برای کنترل بیشتر درخواست کرده‌ایم که دریافت ویزای ورود شهروندان چین [به ایران] به اخذ کارت سلامت مقید شود.»
علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت هم از آمادگی این وزارتخانه برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور خبر داد. وی گفت: «شهروندان چین برای ورود به ایران باید کارت سلامت داشته باشند. البته هنوز به مرحله اضطرار این بیماری نرسیده‌ایم و جای نگرانی نیست، اما جای هوشیاری هست. کنترل‌های مرزی بر اساس اصول علمی برای جلوگیری از ورود این بیماری در حال انجام است و ماموران وزارت بهداشت در فرودگاه‌ها با ماسک و تجهیزات لازم کار دیده‌وری و غربالگری را انجام می‌دهند و اکنون نیازی به لباس مخصوص مانند آدم فضایی نیست و دلیلی ندارد مردم را بیش از حد نگران کنیم.»

دو خارجی مشکوک به بیماری در یزد
وزیر بهداشت روز سه‌شنبه درباره دو مورد مشکوک ابتلا به بیماری جدید نزد دو فرد خارجی گفت: «دو فرد خارجی که در یزد به علت سرماخوردگی بستری شدند به هیچ وجه به ویروس کرونا مبتلا نیستند.»
سعید نمکی که روز سه‌شنبه در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در مرکز همایش‌های رازی تهران سخن می‌گفت، در این زمینه افزود: «دوره پنهان ویروس کرونا پنج روز است، این دو فرد که یکی چینی است و 12 روزپیش به علت سرماخوردگی تحت نظر قرار گرفت و بستری شد و فرد دومی که آلمانی است با فرد چینی ارتباط داشته هر دو به زور در بیمارستان بستری شدند اما آزمایش‌ها نشان داد که هیچ کدام به ویروس کرونا مبتلا نیستند.»
وی گفت: «ما نمی‌توانیم درهای کشور را ببندیم اما تاکنون بطور قطع هیچ موردی از این بیماری‌ها را در کشور نداشته‌ایم.»
بیماری واگیردار جدید که بر اثر ورود گونه‌ای ویروس از خانواده کرونا به بدن انسان به وجود آمده و سبب بروز علایم ذات‌الریه می‌شود، نخستین بار در اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین مشاهده شد. این بیماری به تدریج در سرتاسر چین و کشورهای دیگر شیوع پیدا کرد. بسیاری از کشورها برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا در فرودگاه‌ها و مبادی ورودی، اقدام‌های پیشگیرانه‌ را آغاز کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویروس کرونا امارات چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت هشدار داد حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب غزه منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «مارگارت هریس»، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت امروز جمعه گفت: هرگونه حمله به رفح مانع از عملیات امدادرسانی خواهد شد.

وی از تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ابراز نگرانی کرد و گفت این حمله منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

هریس به شبکه خبری الجزیره گفت: هرگونه حمله به رفح منجر به افزایش نرخ مبتلا به بیماری خواهد شد. آب آلوده غزه باعث افزایش شیوع بیماری‌ها در بین مردم می‌شود.

وی افزود افزایش دما، وضعیت سلامتی افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن را بدتر می‌کند.

پیش از این هم سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل هشدار داد هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح می‌تواند باعث کشتار غیرنظامیان شود و جان صدها هزار نفر از ساکنان نوار غزه را به خطر بیندازد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه تعداد شهدای جنگ غزه را ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر و تعداد مجروحان به ۷۷ هزار و ۸۶۷ تن اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود