Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق وفایی کارگردان و بازیگر نمایش‌هایی رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نمایش رادیویی جدید خود گفت: «عدالت» نمایش رادیویی جدید گروه نمایش «مانا» است که بناست پنجشنبه این‌ هفته از آنتن شبکه رادیویی رادیونمایش پخش شود.

وی افزود: «عدالت» پنجمین اثری است که با همکاری برنامه «یک‌نمایش، یک‌تجربه»‌ با محوریت فعالیت گروه‌های تجربه‌گرا و جوان رادیونمایش تولید می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این‌نمایش هم مانند «جنگ کی تمام می‌شود؟» یکی از نمایشنامه‌های تالیفی خودم است که محوری موضوعی و زمانی‌شان اتفاقات جنگ جهانی دوم است. در «جنگ کی‌ تمام می‌شود؟» سراغ آخرین روز جنگ جهانی دوم رفته بودم و در «عدالت» اولین روزهای اشغال لهستان در اولین سال جنگ جهانی دوم یعنی سال ۱۹۳۹ را بستر زمانی قصه کار قرار داده‌ام.

این بازیگر در ادامه گفت: داستان «عدالت» درباره حضور آلمانی‌ها در لهستان و اشغال این‌ کشور به‌ دست نیروهای نازی است. در آن برهه ۲ زن توسط نیروهای آلمانی اعدام شدند که داستان اعدام‌شان، اصل و اساس قصه «عدالت» است. در واقع، در صفحات تاریخ، تنها به همین بسنده شده که این‌دو زن به‌خاطر جرمی که از نظر آلمان‌ها مرتکب شده بودند، اعدام شدند و باقی جزئیات و اتفاقاتی که در نمایش خواهید شنید، ساخته و پرداخته تخیل خودم هستند. البته ذکر این‌نکته الزامی است که نازی‌ها برای اشغال لهستان، خیلی از زنان و مردان این‌کشور را تیرباران کرده و یا به دار آویختند ولی در این‌نمایشنامه، من سراغ آن ۲ زن رفتم و در قصه خودم، تبدیل به ۲ دختر جوان‌شان کردم.

وفایی گفت: ضبط نمایش رادیویی «عدالت» در استودیوی ۱۴ رادیونمایش، با همکاری بازیگران تئاتر و رادیو انجام شد. افکتور این‌ کار محمدرضا قبادی‌فر بود و تهیه‌کنندگی را محمد اسماعیل‌پور به عهده داشت. صدابرداری کار هم توسط صفدر حیدری انجام شد. بازیگرانی هم که در این‌کار بازی کردند، عبارت‌اند از: فرزان اسدی، تیما پوررحمانی، سایه کبیری، بهمن وخشور، جلال محبی و صادق وفایی.

کارگردان نمایش رادیویی «عدالت» گفت: پس از پخش نمایش در تاریخ گفته‌شده، گپ و گفت کوتاهی هم درباره این اثر با مهدی طهماسبی مجری و کارشناس برنامه «یک‌نمایش یک تجربه» و جهانشاه آل محمود نویسنده و منتقد رادیو داریم که پخش می‌شود.

نمایش رادیویی «عدالت»  همراه با نقد و بررسی اثر، پنجشنبه ۱۰ بهمن از ساعت ۱۲:۳۰ از آنتن رادیونمایش پخش می‌شود.

کد خبر 4838876 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو نمایش نمایش رادیویی رادیو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر کنسرت موسیقی فیلم مستند سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر فیلم کوتاه شبکه دو سیما برنامه تلویزیونی کارگردان تئاتر شبکه سه سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد

«موسسه اقتصادی آلمان» از رشد بیکاری در این کشور به بالاترین رقم در یک دهه اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق، ضعف اقتصادی آلمان بالاخره به بازار کار این کشور آسیب زد به‌طوریکه پیش‌بینی می‌شود تعداد کارگران بیکار به بالاترین رقم در حدود یک دهه گذشته برسد؛ این را مطالعات «موسسه اقتصادی آلمان» اعلام کرده است.

بر اساس این مطالعاتی که امروز منتشر می‌شود، بیکاری در این کشور به طور متوسط به کمی کمتر از ۲.۸ میلیون نفر افزایش خواهد یافت که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود.

کارشناس بازار کار موسسه اقتصادی آلمان، هالگر شیفر می‌گوید، با وجود رکود پارسال، بازار کار آلمان تقریبا ثبات داشت اما امسال برلین دارد پی‌آمدهای بحران اقتصادی را با قوت بیشتری احساس می‌کند.

در سال ۲۰۰۵ هم بیکاری در آلمان به ۴.۹ میلیون نفر رسیده بود که به آلمان «مرد بیمار اروپا» می‌گفتند.

بر اساس پیش‌بینی این موسسه، نرخ بیکاری آلمان در سال جاری میلادی به ۶ درصد افزایش می‌یابد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» را اجرا کردم