Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:10:37 GMT

دستگاه تشخیص فوری ویروس کرونا در چین اختراع شد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۵۵۵۳

دستگاه تشخیص فوری ویروس کرونا در چین اختراع شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شینهوا، «شرکت فناوری زیست شناسی سان سو ره» (Sansure biotech) دستگاه جعبه ای شکلی برای تشخیص ویروس کرونا ابداع کرد که به تایید اداره ملی نظارت و مدیریت مواد دارویی چین رسیده و مجوز هم گرفته است اختراع این دستگاه به طور موثری از شیوع کرونا جلوگیری خواهد کرد.

این دستگاه را تیم تحقیقات علمی و فنی به رهبری آقای «دایی لی جونگ» کارشناس معروف چین در زمینه معاینه بیماری طراحی و تولید کرده و روش استفاده از آن نیز ساده و راحت است به طوری که یک کاربر می تواند با استفاده از یکی از این دستگاه ها روزانه بیش از ۱۰۰۰ بیمار مشکوک به کرونا را معاینه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تازه ترین گزارش ها از امروز چهارشنبه، این فناوری برای تشخیص ویروس کرونا جدید در بیمارستان ها مورد استفاده قرار گرفته است.

بر اساس گزارش کمیته ملی بهداشت و سلامت چین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۵۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۳۱ استان چین شامل مناطق خودمختار و شهرهای تابع مرکز تأیید شده است که حال ۲۶۳ تن از آنان وخیم و بحرانی است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ مورد مرگ نیز ثبت شده است که از این تعداد ۲۵ مورد در استان «هو بیِ» و یک مورد در استان «هو نان» بوده است علاوه بر این در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ نفر هم درمان و مرخص شده و سه هزار و ۲۴۸ نفر هم مشکوک به احتمال کرونا جدید ثبت شده است.

تا بامداد امروز چهارشنبه در مجموع ابتلای پنج هزار و ۹۷۴ به کرونا از ۳۱ استان سرزمین اصلی چین از جمله یک هزار و ۲۳۹  مورد وخیم و بحرانی به کمیته ملی بهداشت و سلامت چین اعلام شده است.

ویروس کرونا همچنین تا بامداد امروز چهارشنبه باعث مرگ ۱۳۲ تن شده است و ۱۰۳ مورد هم درمان شده اند در حال حاضر در مجموع ۹ هزار و ۲۳۹ تن به ابتلا به این بیماری مشکوک هستند.

تا کنون وضعیت سلامتی ۶۵ هزار و ۵۳۷ نفر که با بیماران ارتباط نزدیک داشته اند، بررسی شده است از این تعداد ۵۹ هزار و ۹۹۰ نفر تحت نظارت پزشکی قرار گرفته و ۱۶۰۴ نفر هم از نظارت و قرنطینه پزشکی مرخص شده اند.

علاوه بر این، تا به حال ۸ مورد در منطقه اداری ویژه هنگ کنگ، ۷ مورد در منطقه اداره ویژه ماکائو و ۸ مورد در جزیره تایوان گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری شینهوا برچسب‌ها ویروس کرونا چین بیماری پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین بیماری ویروس کرونا چین بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فوری: توافق رانگنیک با بایرن مونیخ
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است